וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכזים המסחריים כובשים את שוק הנדל"ן: איך מנהלים פרויקט כזה?

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 15:50

מרכזים מסחריים בתוך שכונות מגורים נעשו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, כשהם מביאים לקהילה נוחות, צמיחה כלכלית ומרקם חברתי תוסס. איך מנהלים פרויקט כזה? בדקנו עם יעקב שוחט, בעלים של חברת ניהול פרויקטים בתחום הבנייה

מרכז מסחרי ובית קפה ברחוב ברודצקי, רמת אביב. ראובן קסטרו
אילוסטרציה: מרכז מסחרי בשכונת מגורים/ראובן קסטרו

באווירת פוסט הקורונה של ימינו - רוב האנשים מעדיפים את זה אינטימי יותר, נגיש יותר ובמרחק הליכה מהבית. כך, בזמן שהקניונים ומרכזי הקניות הגדולים סובלים מדעיכה מסוימת בביקושים - מרכזים מסחריים בתוך שכונות מגורים נעשו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, כשהם מביאים לקהילה נוחות, צמיחה כלכלית ומרקם חברתי תוסס.

ניהול תיאום תכנון ופיקוח יעיל של מרכזים מסחריים בשכונות מגורים - החל משלב התכנון הראשוני ועד גמר הביצוע והתיאום עם השוכרים - הם המפתח להצלחת הפרויקט והפיכתו למרכז קהילתי תוסס המשרת את הצרכים המגוונים של התושבים והלקוחות כאחד.

יישום מוצלח של מיזמים אלו נשען במידה רבה על המומחיות וההכוונה של מנהלי הפרויקטים, שמספקים את הכיוון האסטרטגי הנדרש, כדי להפוך את החזון למציאות.

איך מנהלים פרויקטים של מרכז מסחרי ב-4 שלבים? בדקנו עם יעקב שוחט, בעלים של חברת קו ישר מהנדסים, העוסקת בניהול פרויקטים בתחום הבנייה.

תכנון קפדני

הצלחתו של כל פרויקט נשענת במידה רבה על תכנון קפדני כבר בשלב הראשוני של הפרויקט, כאשר במסגרת התכנון הראשוני תתבצע בדיקת היתכנות מקיפה וניתוח שוק לאיתור קהל היעד. תאום התכנון יכלול גם את תכנון המערכות לשוכרים, לרבות בחנויות הנוחות, קופת חולים, גלידריות, בנקים וכו', וקביעת הגודל והתצורה האופטימלית של החנויות במרכז המסחרי בהתאם לדרישת השוכרים וקהל היעד.

פיקוח אפקטיבי בזמן הביצוע

לאחר סיום שלב תיאום התכנון, הפרויקט נכנס לשלב הביצוע. פיקוח יעיל על ידי מנהל הפרויקט והמפקח הוא חיוני כדי להבטיח שהבנייה עומדת בתכניות המאושרות, לוחות הזמנים ותקני האיכות. במקביל לבנייה, יש לתאם את תוכניות השוכרים אל מול התוכניות לביצוע הפרויקט, כאשר ישנם לקוחות השוכרים את הנכס בתוך תהליך ביצוע העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תיאום המשך הביצוע מול השוכרים

לאחר שהמרכז המסחרי מוכן לאכלוס, והלקוחות מקבלים את החנויות במתכונת של "מעטפת", מתחיל השלב השני של ביצוע הפרויקט ע"י השוכרים, לרבות ביצוע של המושכר ע"י קבלנים. מנהל הפרויקט אמור לתת את כל המעטפת הניהולית לאחר האכלוס לשוכרים, כולל תאום תכנון שנעשה מראש, מציאת פתרונות לשוכרים ועד הקמת העסק בתוך המרכז.

ניהול ותחזוקה שוטפים

כדי להבטיח את הצלחתו ארוכת הטווח של המרכז המסחרי, מנהלי המרכז צריכים לטפל מיידית בתיקונים ולהבטיח רמת ניקיון ואבטחה גבוהה. תקשורת שוטפת עם השוכרים וסקרי משוב תקופתיים יסייעו בזיהוי תחומים לשיפור ובכך יבטיחו את שביעות רצון השוכרים והלקוחות במתחם.

מרכז מסחרי שדרות. דרור עינב
אילוסטרציה: מרכז מסחרי בשכונת מגורים/דרור עינב

כאמור, מרכזים מסחריים הממוקמים בשכונות מגורים ממלאים תפקיד חיוני במתן מענה לצרכים המגוונים של הקהילה המקומית. בזכות כישוריהם, מנהלי פרויקטים הם חלק חשוב מהצלחת המרכז המסחרי וחיוניים להגעה לאיזון העדין בין הגשמת האינטרסים המסחריים ובין העלאת רמת החיים של התושבים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully