וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המשבר בחומרי הגלם: רמ"י יוצאת במכרז חדשני לאיתור עתודות חדשות

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 15:43

עקב המשבר הנמשך בחומרי הגלם בענף הבניה, המשפיע בסופו של דבר גם על מחירי הדיור - מכרז חדשני של רשות מקרקעי ישראל קורא ליזמים בתחום הכרייה והחציבה לאתר עתודות חדשות לחומרי גלם ברחבי הארץ

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כידוע, ענף חומרי הגלם נמצא במשבר מתמשך כבר תקופה יחסית ארוכה, שמתבטא במיעוט מחצבות זמינות ובהיצע חומרי גלם נמוך מהביקוש.

במטרה להביא להגדלת היצע חומרי הגלם עבור משק הבניה והסלילה ולהגדלת התחרות בתחום זה, מפרסמת היום (ג') רשות מקרקעי ישראל מכרז חדשני, הקורא ליזמים בתחום הכרייה והחציבה של אגרגטים להשתתף במאמץ לאיתור שטחים חדשים לכריית המחצבים, וכן לתכנן ולכרות חומרי גלם לתעשיית הבניה והסלילה.

המציעים יוכלו להגיש הצעות לאזור אחד או יותר, לאחר שיקבלו את אישור ועדת המעקב והבקרה של תמ"א 14. בין היתר, יידרשו היזמים להוכיח שעמדו בתנאים סביבתיים, להציג אסמכתאות על החומר שהם מציעים לכרות באתר והנפח של אותו מחצב. בנוסף, המציעים יוכלו לתכנן שימושים נלווים לכרייה כגון: מפעלי בטון ואספלט בשטח המחצבה.

הזוכים במכרז יהיו רשאים גם להפעיל באתר מחצבה, בהתאם לתנאים שיקבעו במכרז ולאחר אישור התכנית במוסדות התכנון.

"שלב נוסף במשימה הכוללת של הוזלת מחירי הדיור בישראל"

כיום, קיימות בשוק כ-27 מחצבות פעילות לחצץ ואגרגטים.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מסר: "כחלק מהמאמצים להוזיל את יוקר הדיור, קיימת משמעות וחשיבות לאיתור חומרי גלם שיגדילו את ההיצע ויסייעו בהפחתת עלויות הביצוע. המכרז הזה מצטרף לשורת הפעולות שאנו מבצעים במשימה הכוללת של הוזלת הדיור בישראל"

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "אנו מאמינים שבאמצעות המכרז ניתן יהיה לאתר חומרי גלם נוספים שיביאו להגדלת היצע חומרי הגלם בישראל ולתת מענה לביקוש הגדל והולך בענף".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully