וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו עיר עלו מחירי הדירות ב-28% בשנה האחרונה?

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 16:36

ניתוח מחירי עסקאות ברבעון השלישי ב-16 ערים גדולות בארץ מעיד על ירידה קלה בממוצע הארצי של 1.2% לעומת הרבעון השני של השנה, ועלייה של 5.9% לעומת אשתקד, בעיקר כתוצאה מעליה חדה של 28% בעיר אחת מהשרון

נתניה נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
באיזו עיר עלו מחירי הדירות ב-28% לעומת 2022?/ראובן קסטרו

ברבעון השלישי של שנת 2023 נצפתה ירידה ארצית קלה של 1.2% במחיר הממוצע של הדירות שנסקרו במדגם, לעומת הרבעון שקדם לו; בהסתכלות שנתית, עליות מחירים חריגות נרשמו בחלק מהערים, כשהעיר המובילה היא בירת השרון, נתניה, עם עליה היסטרית של 28% בממוצע מחירי הדירות בעיר לעומת אשתקד.

כך, עולה מסקירת השתנות מחירי דירות ברבעון השלישי של שנת 2023, שהופצה היום (א') על ידי אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין בישראל.

עוד, עולה מהדו"ח, כי ברבעון השלישי של השנה אובחנה עליה בשיעור של כ-21% בכמות העסקאות הרלוונטיות ביחס לרבעון השני של השנה, וירידה בשיעור של כ-13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הסקירה בוצעה על 1,935 עסקאות לניתוח ב-16 ערים שונות, שאינן מייצגות בהכרח את כלל הישובים במדינה. היא התמקדה בדירות בנות ארבעה חדרים בבניה רוויה, אשר נבחרו לשמש כאינדיקטור לרמת ההשתנות הכללית בשוק הדירות כיוון שהן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי, לגביו קיימת שונות נמוכה יחסית.

ברמה רבעונית: נצפתה ירידה ב-9 ערים

תוצאות הסקירה כאמור מעידות כי ברבעון השלישי של 2023 נצפתה בערים שנסקרו ירידה קלה של 1.2% במחירי הדירות הממוצעים, ביחס לרבעון הקודם.

• ב-9 ערים נצפתה ירידה: אשדוד, אשקלון, הרצליה, באר שבע, כפר סבא, חולון, רמלה, רחובות ומודיעין.
• ב-3 ערים לא חל שינוי: אילת, ראשון לציון וירושלים.
• ב-4 ערים חלה עליה: נתניה, תל אביב, פתח תקווה וחיפה.

מלבד המגמות של השתנות המחירים בערים השונות נצפתה רמת שונות מחירים אופיינית בכל עיר, שמבטאת את ההבדלים הקיימים ברמות הביקוש באזורים השונים שבעיר ואת רמת ההבדלים במאפיינים הפיזיים בין הדירות בעיר.

הסקירה הרבעונית של מחירי הדיור. אוהד דנוס,
הסקירה הרבעונית של מחירי הדיור/אוהד דנוס

עליות מחירים חריגות בנתניה ובירושלים, ירידות מחירים בפריפריה

בהשוואה לרבעון השני, לא נרשמו ברבעון השלישי של השנה עליות מחירים חריגות, וגם הירידות היו יחסית מתונות.

ברמה השנתית, העלייה הממוצעת בתל אביב עומדת על 11% והינה תולדה של ביצוע פחות עסקאות, אך בנכסים יקרים יחסית, ואילו נתניה מציגה עליית מחירים דרמטית ממוצעת של 28%. בעקבותיה, אך הרחק מאחור, עליית מחירים שנתית ממוצעת של 18% בירושלים. באר שבע ממשיכה להראות ירידה.

היקף המשכנתאות שנטל הציבור בחודש ספטמבר 2023 עמד על כ-5.488 מיליארד שקל, נמוך בכ-29% יחסית לחודש ספטמבר 2022.

לדברי אוהד דנוס, "אנו מצויים כבר בעיצומה של מגמת עלית מחירים שעם הימשכות המצב צפויה להתחזק. זאת, בכמות עסקאות שהשתפרה במשהו ביחס לרבעון השני, ומתוך הערכת השוק שחלקים נכבדים ברפורמה המשפטית שביקשה הממשלה להחיל כבר לא יעברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully