וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא בישראל? החברות הגדולות זולגות להשקעה מעבר לים

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 13:36

קבוצת משקיעים בראשות הפניקס תשקיע בפעילות קבוצת BST בקנדה, המתמקדת בתחום הדיור להשכרה לטווח ארוך, כ-450 מיליון שקל. האם החיפוש מעבר לים קשור לכך שהממשלה מקשה על מיסוד השכרה לטווח ארוך בישראל?

ונקובר קנדה. ShutterStock
ונקובר קנדה/ShutterStock

הממשלה מקשה על מיסוד השכרה לטווח ארוך בישראל? החברות הגדולות זולגות להשקעה מעבר לים.

קבוצת BST וקבוצת הפניקס מודיעות על חתימת הסכם שותפות לצורך רכישת מתחמי דיור Multi Family)) בקנדה, השבחתם וניהולם. החברות ישקיעו במסגרת ההסכם סכום של כ-160 מיליון דולר קנדי (כ-450 מיליון שקל). הפעילות תתבצע בזרוע הקבוצה BST קנדה, חברת הבת של קבוצת BST.

זוהי טבילת האש הראשונה של הפניקס בשוק הנדל"ן של קנדה. קבוצת הביטוח והפיננסים רכשה בתחילת שנת 2022 כמות של 20% ממניות קבוצת BST. השותפות צופות תשואה של מעל ל-15% בשנה מהפעילות.

העסקה של הפניקס וקבוצת BST משקפת את העמקת שיתוף הפעולה בין גופים מוסדיים לחברות נדל"ן מובילות.

הפניקס תהיה הגוף המוסדי המוביל בעסקה זו והצדדים מתכוונים למנף את ההשקעה על ידי הלוואות מבנקים ומוסדות פיננסים מקומיים. השותפות מתכוונות לרכוש מתחמי Multi Family ולהשביח אותם. בקנדה מצויים מתחמי דירות רבים שלא השקיעו בהם שנים רבות, בין היתר בגלל קשיי מימון ונזילות, ו-BST והפניקס מתכננות לנצל את הפוטנציאל הגלום בתחום זה.

מימין לשמאל: ערן קונפינו, וסים טנוס, רפי ביסקר ועלא טנוס. יוסי זליגר,
מימין לשמאל: ערן קונפינו, וסים טנוס, רפי ביסקר ועלא טנוס/יוסי זליגר

"הפניקס היא השותפה הטבעית והטובה שיכולנו לבקש לעסקה זאת", בירך אליאס טנוס, מנכ"ל קבוצת BST. "אנחנו מביאים את המקצועיות והניסיון רב השנים בשוק הנדל"ן בקנדה והפניקס באים עם יציבות וראייה רחבה בהשקעות. יחד אין לי ספק שנגיע עם השותפות להישגים יפים".

יו"ר קבוצת BST רפי ביסקר הוסיף: "אני גאה לראות את העמקת השותפות העסקית בין הפניקס ל-BST ואני צופה שיתופי פעולה מוצלחים דומים בעתיד אשר יצמחו את הפעילות".

עלא טנוס מנכ"ל BST קנדה ציין: "אני מאמין בשוק הנדל"ן הקנדי ובפרט בתחום ה-Multi Family ובטוח שניתן יהיה למנף את יתרונות השותפים לפיתוח הפעילות ולהשאת רווחים".

את העסקה הובילו מטעם קבוצת BST יו"ר הקבוצה, רפי ביסקר ומנכ"ל BST קנדה, עלא טנוס; מטעם קבוצת הפניקס הוביל גיא פורת, מנהל פעילות הנדל"ן של הפניקס. את הפניקס יצגו בעסקה: משרד עו"ד הרצוג, ואת קבוצת בסט יצגו בעסקה: גיזה זינגר אבן ומשרד עו"ד שמעונוב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully