וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המשכנתאות מתחמם: האם נראה גידול בכמות העסקאות בחודשים הבאים?

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 17:23

מנתוני בנק ישראל עולה כי היקף המשכנתאות שנלקחו בחודש יולי מציג התייצבות סביב 6.5 מיליארד שקל זה חודש שלישי ברציפות. נראה כי מגמת הירידה בהיקף המשכנתאות נבלמה בחודשים האחרונים. האם שוק הדיור מתחמם בשיאו של הקיץ?

משכנתא. ShutterStock
משכנתא/ShutterStock

שוק המשכנתאות מתייצב: לאחר שחצה את רף ה-10 מיליארד שקל בחודש יולי אשתקד, ולאחר ירידה חדה בהיקף לקיחת המשכנתאות מאז תהליך העלאת הריבית החל - נראה כי שנה בדיוק אחרי, יולי 2023, ניתן להכריז כי שוק המשכנתאות מתייצב סביב כ-6.5 מיליארד שקל.

על פי נתוני בנק ישראל שמתפרסמים היום (ה'), היקף ביצועי המשכנתאות החדשות שנלקחו בחודש יולי עומד על 6.4 מיליארד שקל - היקף הדומה להיקף המשכנתאות שנלקחו בחודשים מאי יוני האחרונים, שהיה סביב 6.5 מיליארד שקל.

בכך, נראה כי מגמת הירידה בהיקף המשכנתאות נבלמה בחודשים האחרונים - כשהממוצע מתחילת השנה עומד על כ-6 מיליארד שקל לחודש, ומדובר בהחלט בנתונים של שוק פעיל.

הרוכשים חוזרים לשוק?

נזכיר כי בתחילת יולי החליט בנק ישראל להותיר את הריבית על רמתה הנוכחית - 4.75%. נראה כי מהלך זה מעודד לקיחת משכנתאות וחזרה לשוק הדיור לאחר ישיבה ממושכת על הגדר. נכון להיום, התחזיות בשוק הנדל"ן צופות גידול בהיקף העסקאות כבר בחודשים הקרובים, ולפי דיווחים - השליש הראשון של חודש אוגוסט כבר מעיד על כך.

עוד עולה מנתוני בנק ישראל שהריבית הממוצעת (במסלול ריבית לא צמודה וקבועה) עלתה מעט ועומדת על 5.1%, כפי שהיה לפני כעשור. בין אפריל ליוני עמדה על 5%, ובהשוואה ל-4.5% ביולי 2022.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully