וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראה לשוק הדיור: דניה סיבוס לא ניגשה למכרזים של המדינה מ-2021

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 16:51

מדיווח התוצאות של חברת הבניה מהגדולות בישראל, דניה סיבוס, עולה כי החברה לא ניגשה או זכתה מכרזים של המדינה מסוף שנת 2021, בשל חוסר כדאיות כלכלית | החברה מציגה צמיחה בכל הסקטורים, למעט אחד: הייזום והבניה למגורים

חברת דניה סיבוס כמראה לשוק הדיור בישראל בשנה האחרונה: לאחר שרמ"י התפארה בסוף 2022 בשיווקן של למעלה מ־80 אלף דירות, בשנת 2023, לאור משבר האינפלציה שהובילה להעלאת הריבית, מכרזים רבים נותרים ללא היענות מצד היזמים.

דיווח התוצאות הכספיות של הרבעון השני של השנה על ידי דניה סיבוס, חברת בניה ותשתיות מובילה בישראל, מציגה תמונת מראה על המתרחש בשוק בשנה האחרונה ועל הקיפאון המתמשך.

דניה סיבוס הציגה בתוצאותיה אמנם צמיחה נאה בשלושה מתוך ארבעת המגזרים שבהם היא פועלת, אך דווקא במגזר הייזום והבנייה למגורים הציגה צניחה משמעותית של 68% ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מ־77 מיליון שקל ל־25 מיליון שקל.

בניינים בבת ים. ראובן קסטרו
מראה לשוק הדיור: דניה סיבוס לא ניגשה למכרזים של המדינה מ-2021/ראובן קסטרו

הצניחה הזו מספקת עדות משמעותית ביחס לקיפאון שבו מצוי שוק הנדל"ן למגורים בישראל. נתון מעניין נוסף שעולה מהדוח הוא כי החברה לא ניגשה או זכתה במכרזים של המדינה מסוף שנת 2021, בשל חוסר כדאיות כלכלית.

יש לציין כי אמנם מדובר במגזר הקטן ביותר של החברה מבחינת המשקל שלו בפעילות, אולם מדובר גם במגזר שהיא בונה עליו כמנוע צמיחה משמעותי וכזה שהרווחיות בו גבוהה משל היתר.

מעבר למגורים: גידול של 33% ברווח הנקי לעומת אשתקד

על פי הדיווח, צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון השני עמד על כ-13.8 מיליארד שקל, זאת לעומת צבר הזמנות של כ-11.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2022. לאחר תאריך המאזן התקשרה החברה בפרויקטים נוספים בהיקף של כ-817 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל, גידול של 28% לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון השני אשתקד. בחציון הראשון של שנת 2023 עמדו הכנסות החברה על 2.7 מיליארד שקל, גידול של כ-29% בהשוואה להכנסות של כ-2.1 מיליארד שקל בחציון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של דניה ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-55 מיליון שקל, מדובר בגידול של כ-33% בהשוואה לרווח נקי של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
דיווח תוצאות רבעון שני 2023 של דניה סיבוס. דניה סיבוס,
דיווח תוצאות רבעון שני 2023 של דניה סיבוס/דניה סיבוס

בנוסף, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של 40 מיליון שקל. מדובר בחלוקת דיבידנד עשירית ברציפות מאז הפיכתה של דניה לחברה ציבורית. מתחילת השנה הכריזה החברה על חלוקת דיבידנדים מצטברת בסך של 120 מיליון שקל.

רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה: "בתקופה מאתגרת למשק הישראלי, דניה ממשיכה להאמין ביכולותיה ומוכיחה כי הינה החברה המובילה בתחום הבניה והתשתיות בישראל. איתנותה הפיננסית של החברה, אשר באה לידי ביטוי בעודפי מזומנים, בהעדר חוב תאגידי ובהון חיובי וחזק, תומכת בהמשך מגמת הצמיחה של דניה גם בעתיד, תוך הטבעת חותמה בביצוע הפרויקטים המשמעותיים והמורכבים במשק".

אריק שפיר, יו"ר דירקטוריון דניה: "התוצאות הכספיות החזקות של החברה לרבעון השני של שנת 2023 מעידות על צמיחתה העקבית של דניה ועולות בקנה אחד עם האסטרטגיה שהתוותה. גם הרבעון החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות, זה הרבעון העשירי ברציפות, בהיקף של 40 מיליון שקל. דניה תמשיך לייצר ערך למשקיעיה גם בעתיד, כאשר איתנותה הפיננסית הגבוהה מאפשרת לה להמשיך להוביל את ענף הבניה והתשתיות בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully