וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאות או סלט ירקות של רמ"י: מדוע בוטל בית החולים בקרית אתא?

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 15:26

בהמשך לידיעה אמש על החלטת בית המשפט העליון לבטל את הקמת בית החולים בקרית אתא כדי להגן על השטחים החקלאיים - טוענים בתנועה הקיבוצית: "בית החולים בכלל לא אמור היה להיבנות על השטחים החקלאיים, רמ"י תופסת על זה טרמפ"

הדמיה - בית החולים שתוכנן בקרית אתא. באדיבות עיריית קרית אתא,
הדמית בית החולים שתוכנן בקרית אתא/באדיבות עיריית קרית אתא

בהמשך לפרסום אתמול (ד') כי בית המשפט העליון קיבל את הערר של מרכז השלטון האזורי והתנועה הקיבוצית והחליט לצמצמם את תוכנית הבנייה לרובע חדש בקרית אתא, הכוללת הקמת בית חולים מטרופוליני בעיר חדש לתושבי הקריות, טוענים בתנועה הקיבוצית כי כלל אין קשר בין ביטול בית החולים והחלטת בית המשפט העליון.

לדברי עו"ד רוגין, שהגיש את העתירה בשם החקלאים והתנועה הקיבוצית, "בית החולים כלל לא אמור היה להיבנות על שטחים חקלאיים, ופסילתו לעת עתה נובעת מכך שהעירייה ורשות מקרקעי ישראל ערבבו מלפפונים עם עגבניות וניסו לתפוס טרמפ על חוק הותמ"ל עבור דברים שלא נדרשים כלל לטובת בנייה לדיור".

התכנית אליה התייחס בית המשפט העליון בהחלטתו קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית קריית אתא ושטחה הוא כ-6,400 דונם, ברובה על שטחים חקלאיים המעובדים על ידי הישובים כפר ביאליק, אושה וכפר המכבי.

קיבוץ. ShutterStock
"רוצים לקחת את הריאה האחרונה בקריות"/ShutterStock

מלבד בית החולים כאמור, כוללת התכנית תכנון הרובע החדש של קרית אתא כולל למעלה מ-12 אלף דירות, פארק עירוני, מתחם מסחר, תעסוקה ותעשייה. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,300 יוקצו עבור דירות קטנות שיוקמו במבני מגורים בני 6 עד 18 קומות, ו-1,400 יחידות דיור שיוקצו עבור דיור מוגן.

התוכנית המקורית הקצתה שטחים להקמת מוסד להשכלה גבוהה וכן בית חולים אזורי בשטח של 180 דונם, האמור היה לכלול כ-2,200 מיטות אשפוז, מתוכן יוקצו מיטות לבית חולים גריאטרי ומיטות לבית חולים פסיכיאטרי. חשוב להדגיש כי פתיחת בית החולים החדש הותנתה בסגירת בית החולים בני ציון ובית החולים מזרע, כך שמיטות האשפוז רק עוברות מקום ולא מתרבות.

לדברי עו"ד רוגין בנושא, "אין מדובר מלכתחילה על תוספת כלשהי של מיטות אשפוז אלא על העברה, בכפוף להסכמים רב צדדיים (שאינם קיימים), תקציבים (שאינם קיימים) ותכנון מפורט (שאיננו קיים) של בתי חולים קיימים מחיפה ועכו לקרית אתא. יש ארבעה בתי חולים בצפון - כולם אנורקטיים. במקום לחזק אותם, הלכו ובזבזו סכומי עתק על תכנון מתארי ותאורטי של עוד בית חולים. אם היו נותנים תקציבים לארבעת הקיימים בצפון (נהריה; זיו צפת; העמק עפולה ופוריה טבריה) - זה היה באמת עוזר לחולים. חולים זקוקים לדברים מוחשיים ואמיתיים לא למגדלים פורחים באוויר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"רוצים לקחת את הריאה האחרונה בקריות"

התנועה הקיבוצית ממשיכה לתקוף את רשות מקרקעי ישראל ועיריית קרית אתא, וטוענת דרך עו"ד רוגין, כי "קריית אתא נמצאת המקום ה-140 מתוך 145 יישובים בארץ מבחינת ניצולת הקרקע. כלומר, יש לה מרחבים עצומים שמספיקים ל-150 השנים הבאות לבנייה, אבל העירייה ורמ"י לא שבעים ורוצים להפקיע עוד מאות דונמים שהם הריאה הירוקה האחרונה בקריות וגם האדמות האחרונות של חקלאי כפר ביאליק".

"זאת, בזמן שאדמות ענקיות נוספות שכבר הופקעו במסגרת חוק הוד"ל לא נוצלו ולא נבנה עליהן אפילו חדר אחד לרפואה, שלא לומר בית אחד, שלא לומר שכונה אחת. סתם הופקעו עקב תיאבון מוגבר להפקעה שאינה נדרשת. עד כדי כך אדמות לא נדרשות, שהמועד הקבוע בחוק לבנייה עליהן כבר פקע והן צריכות להיות מוחזרות לחקלאים. מדובר במחדל ענק, שכן מכרזי רמ"י לבניית שכונות מגורים באזורים האלה נכשלו 7,8, וגם 10 פעמים, כי יש עודף מטורף של יח"ד באזור. יש תחשיב מוכח שקריית אתא יכולה לבנות עוד פעמיים קריית אתא באדמות שכבר יש לה כעת".

עוד, אומר עו"ד רוגין, כי "השורה התחתונה היא שיש עתודות מאושרות אדירות של קרית אתא למגורים; במקום למצות את הקיים, הולכים והורסים עוד שטחים חקלאיים נדירים באזור המזוהם בארץ, בזמן שהשטח החקלאי לנפש כבר ירד ב-80% לעומת שנות ה-70. אין מדינה בעולם שמבזבזת כך שטחים חקלאיים פוריים; אין שום קשר בין התכנון התאורטי והבלתי בשל של בית חולים לבין שטחים חקלאיים - זה סתם ספין, השטחים שם בכלל לא חקלאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully