וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכ-119 מיליון שקל: אילו שתי חברות יקימו מרכז לוגיסטי ענק באשדוד?

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 10:17

במחיר המשקף 19% פחות מהמחיר הממוצע: שתי החברות יוזמות פרויקט להקמת מרכז לוגיסטי גדול באשדוד בהיקף של כ-51,000 מ"ר. החברות התקשרו בהסכם אופציה לרכישת זכויות בקרקע על שטח של כ-18.7 דונם

פרויקט להקמת מרכז לוגיסטי באשדוד של קבוצת סופרין וקבוצת וייס. יח"צ,
פרויקט להקמת מרכז לוגיסטי באשדוד של קבוצת סופרין וקבוצת וייס/יח"צ

קבוצת סופרין מדווחת לבורסה כי תקים יחד עם קבוצת וייס מרכז לוגיסטי גדול באשדוד, בהיקף של כ- 51,000 מ"ר על פני 4 קומות, מבית המותג "טכנופארק" של הקבוצה, המוכר בענף הלוגיסטיקה.

על פי הדיווח לבורסה, עלות האופציה על רכישת המגרש היא כ-119 מיליון שקל. לפי קבוצת Newmark Natam, העסקה משקפת מחיר הנמוך בכ-19% מהמחיר הממוצע לדונם לוגיסטיקה באשדוד. האופציה ניתנה לחברות לתקופה שלא תפחת מ-12 חודשים, כאשר לחברות קיימת הזכות להאריך את תקופת האופציה ב-3 חודשים נוספים, וזאת עבור תמורת תשלום של 2..4 מיליון שקל.

הפרויקט הנמצא באזור התעשיה הצפוני של אשדוד נהנה מנגישות מעולה, עם חיבור לנמל אשדוד. כמו כן הוא ממוקם בסמוך למחלף אשדוד צפון המתחבר לכביש 4, וכ- 15 דקות ממחלף שורק של כביש 6.

זהו פרויקט מר"לוג רביעי שיוזמות שתי החברות יחד לאחר שקידמו באמצעות קבוצת רכישה מרכזים לוגיסטיים מבית "טכנופארק" בערים נשר, חולון ואבן יהודה הנמצאים בשלבי תכנון, הקמה ואכלוס שונים.

תחום האחסנה והלוגיסטיקה ממשיך להציג ביקושים גבוהים

על פי נתוני קבוצת Newmark Natam, המספקת שירותי נדל"ן למגזר העסקי לחציון השני של 2022, תחום האחסנה והלוגיסטיקה ממשיך להציג ביקושים גבוהים וזאת למרות ההאטה בענף הנדל"ן, כאשר מחיר לדונם קרקע מגיע כבר לכ-9 מיליון שקל בחלק מהאזורים במרכז.

באזור אשדוד, מגיעים המחירים לכ-7.5 מיליון שקל לדונם בממוצע, כך שהתמורה שנקבעה לרכישת הקרקע, העומדת על כ-6.3 מיליון שקל לדונם, משקפת מחיר נמוך בכ-19% מהמחיר הממוצע לדונם לוגיסטיקה באשדוד.

צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר קבוצת סופרין: "עליית המסחר המקוון, הצורך התמידי והתחרות בהעברת סחורות מגוונות יותר למרכזי אוכלוסייה, הפך את השילוח והלוגיסטיקה בעולם בכלל ובישראל בפרט לענף מוביל במשק. הצמיחה המשמעותית בביקושים למחסנים, חוות שרתים ומרכזי הפצה וקירור (הקפאה) אף הוסיפו גיוון וחיזקו את הביקושים בתחום זה עוד יותר. כאשר לעומתם, נחשף מחסור משמעותי במרכזים לוגיסטיים ליד נמלים, שדות תעופה ובעיקר ליד מרכזי אוכלוסייה. על כן אשדוד שהיא עיר נמל, מהווה מיקום אטרקטיבי מאוד עבור מתחמי לוגיסטיקה, אחסנה ותעשיה".

את קבוצת סופרין וקבוצת וייס ייצגו עוה"ד שי עדולם ורותם וגמן ממשרד עדולם ושות', ואת המוכרים ייצגו עוה"ד אביב פריאנטי ומירב קריספין ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully