וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצעתם עבירת בניה? מיזם דיגיטלי חדש יקל על השכנים להלשין עליכם לרשויות

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 9:45

הרשות לאכיפה במקרקעין מעודדת את הציבור לשתף פעולה ולקחת חלק במיזם דיגיטלי חדש שמטרתו לדווח על עבירות בנייה או מבנים לא חוקיים בסביבתם העלולים לסכן את בטחון הציבור - ובכך לעזור למנוע את האסון הבא

מיזם דיגיטלי חדש של הרשות לאכיפה במקרקעין. הרשות לאכיפה במקרקעין,
מיזם דיגיטלי חדש של הרשות לאכיפה במקרקעין/הרשות לאכיפה במקרקעין

עברתם עבירת בנייה ורבתם עם השכנים לאחרונה? זה הזמן שלכם להיזהר. הרשות לאכיפה במקרקעין יוצאת במיזם דיגיטלי חדש לאיתור מבנים מסוכנים לא חוקיים במרחב הציבורי ומבקשת את שיתוף הפעולה של הציבור כדי "למנוע את האסון הבא".

המיזם מאפשר לכל אחד ואחת לקחת חלק ולדווח באופן ישיר לרשות לאכיפה במקרקעין בצורה נגישה ברשת דרך אתר אינטרנט ייעודי שהוקם לטובת המיזם, המאפשר לצרף מיקום מדויק, תמונות וכל מידע רלוונטי אחר שיכול לסייע.

הרשות לאכיפה במקרקעין מוסרת כי היא מעודדת את הציבור לשתף פעולה ולקחת חלק במיזם שמטרתו לאתר עבירות בנייה שיכולות לסכן את בטחון הציבור ולעזור למנוע את האסון הבא.

מה היא עבירת תכנון ובניה? האם חל עליה חוק התיישנות?

חוק התכנון והבניה מתייחס לשתי עבירות מרכזיות: עבירת עבודה אסורה, ושימוש אסור. שתי העבירות האלו מתחברות ומשלימות זו את זה לכדי "עבירת בנייה".

הלכה למעשה, עבירת עבודה אסורה היא עבירה שאדם בונה במקרקעין בניגוד להיתר הבניה שניתן לו, סטיה כלשהי מההיתר או ללא היתר כלל; עבירת שימוש אסור מתייחסת למעשה לשימוש באותה עבודה אסורה.

פינוי דיירים המתגוררים ברחוב שטיינברג בקריית אתא מחשש שיקרסו. עיריית קריית אתא, אתר רשמי
מבנה מסוכן בקרית אתא/אתר רשמי, עיריית קריית אתא

ההבדלים המשמעותיים ביניהם טמונים בעובדה שעבירת עבודה אסורה היא עבירת מתיישנת עם השנים, כלומר, בתוך חמש שנים היא תתיישן, ואילו עבודת שימוש אסור היא עבירה מתחדשת, כשבכל יום שבו נעשה שימוש העבירה תימשך, עד שהשימוש יפסק.

שימו לב כי עבירת תכנון ובניה היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין, והדינים החלים בה הם סדרי הדין הפלילי.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully