וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חששות של בעלי דירות: עיריית תל אביב תסייע לאנשים עם מוגבלות לשכור דירה

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 16:00

לראשונה בישראל: עיריית תל אביב מודיעה כי תקצה דיור בהישג יד בקרקעות בבעלות עירונית לטובת בוגרים עם מוגבלות, הנמצאים בתפקוד גבוה. זאת, בשל המחירים הגבוהים בשוק השכירות וחששות של בעלי נכסים להשכיר להם דירות

אריזת ארגזים למעבר דירה. ShutterStock
עיריית תל אביב תקצה דירות בהישג יד לאנשים עם מוגבלויות/ShutterStock

עיריית תל אביב מודיעה כי אישרה בישיבתה ביום שני האחרון תנאי זכאות ייעודיים לדיור בהישג יד עבור אנשים עם מוגבלויות בדירות בבעלות עירונית.

מטרת התכנית הייחודית היא לסייע לבגירים עם מוגבלות הנמצאים בתפקוד גבוה המאפשר חיים עצמאיים, אך מתקשים לבצע את המהלך לבדם בשוק השכירות החופשי.

מדובר באנשים שבנוסף לכך שמאפייני שוק השכירות מקשים עליהם במיוחד, בשל מחירים גבוהים וחוסר יציבות, הם נתקלים גם בסירוב וחששות של בעלי דירות להשכיר להם דירות. לדברי העירייה, קשיים אלו מצדיקים הקצאת חלק מדירות הדיור בהישג יד ברחבי העיר עבור אוכלוסייה זו, שתזכה גם למערך מקצועי תומך.

גובה שכר הדירה לדיור בהישג יד בתכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות, יהא בהתאם להחלטת המועצה לדיור בהישג יד, כך שגובה שכר הדירה לא יעלה על 25% מהרף העליון של הכנסה החודשית נטו של משק בית בעשירון חמישי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי ולמספר החדרים בדירה (נכון לשנת 2022, גובה שכר הדירה למשק בית של אדם יחיד בדירת חדר עומד על 1700 שקל).

תקופת השכירות תהא בהתאם לתכנית למגורים עצמאיים של המנהל לשירותים חברתיים. על מנת לשמש מקפצה לחיים עצמאיים, ובהתאם למגבלה בפרויקטים עירוניים לדיור בהישג יד, לא תעלה תקופת השכירות על חמש שנים.

צילום אווירי של אזור כיכר המדינה, תל אביב. ShutterStock
תל אביב: הראשונה בישראל שתקצה דיור בהישג יד לאנשים עם מוגבליות/ShutterStock

על פי התכנית שאושרה, בשלב הראשון תתאפשר בשנת 2024 הקצאה של כ-12 דירות לאנשים עם מוגבלות בשכונת יד אליהו, ובהמשך יתווספו אליהן עשרות דירות נוספות ברחבי העיר.

החלטה זו מצטרפת לעשייה עירונית משמעותית לאנשים עם מוגבלות הכוללת הפעלת מעונות יום שיקומיים, הפעלת מערך של חינוך מיוחד, שילוב בחוגים מותאמים, עשרות אירועים מכילים, תכניות לסיוע בתעסוקה ובניהול חיים עצמאיים, דיגיתל נגיש, מועדונים חברתיים ברחבי העיר, וכו'.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אני גאה על הצטרפותה של תל אביב-יפו לשורה של ערים מובילות בעולם, המקצות דיור בהישג יד, בין היתר, לאנשים עם מוגבלות. החלטה זו תואמת את מדיניות העירייה הרואה בשילוב של אנשים עם מוגבלות יעד חברתי מהמעלה הראשונה, ומצטרפת לעשייה עירונית רחבה בתחום, הכוללת שילוב של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים, ובהם רווחה, חינוך, פנאי, ותעסוקה. המהלך גם תומך במדיניות הדיור של העירייה, המקדמת פתרונות דיור משמעותיים לאוכלוסיות מגוונות במטרה להבטיח כי תל אביב-יפו תוסיף להיות עיר מגוונת, פלורליסטית ורב-תרבותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully