וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על דיגיטל ונדל"ן: המדריך למשקיע המתחיל

בשיתוף Ewave Nadlan

10.8.2023 / 11:34

העולם חווה תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית, היקף כלכלת הדיגיטל צפוי להגיע לכ-4.5 טריליון דולרים כבר בשנת 2024. הקווים המנחים את העולם הזה הם נוחות ופשטות. הגבולות מטשטשים והמודלים הללו נכנסים גם לתוך עולמות הנדל"ן השמרניים. מדריך למשקיע על דיגיטל ונדל"ן

סטיב ג'ובס. AB בפורטל Unsplash,
אחראי לאחד האירועים המכוננים בתולדות האנושות של העת החדשה. סטיב ג'ובס/AB בפורטל Unsplash

קו פרשת המים של העולם המודרני היה ב-9 לינואר 2007 כאשר סטיב ג'ובס ניצב על במה והציג לעולם את האייפון - הסמארטפון הראשון שיוצר ושווק על ידי חברת אפל. אפשר לומר מבלי להגזים, שזה היה אחד האירועים המכוננים בתולדות האנושות של העת החדשה. לראשונה כול אדם או משתמש קיבל כוח בקצות אצבעותיו, מכול מקום ובכול שעה, עם חיבוריות לעולם הדיגיטלי החדש. אז נכון שההתחלה הייתה יחסית צנועה, והרוב היה פשוט - בעיקר חיפוש בגוגל או גישה לתיבת הדוא"ל.

seperator
בשנת 2024, שנה בלבד מהיום, הצפי הוא שההיקף הכספי של רכישות באמצעות מובייל, צפוי להגיע להיקף פנומנלי של 4.5 טריליון דולרים (4,500 מיליארד דולרים), והוא צפוי להקיף כ-70% מכלל הרכישות אונליין

"תשואה על חוויה"

אלא שמאז ועד ימינו אלה התפתחה כלכלת דיגיטל שלמה, מבוססת על אינסוף אפליקציות, יישומים בעברית. המודל הזה כולל משוואה פשוטה - אתה המשתמש, רצונותיך ונוחותך יהיו במרכז, אנחנו הספק שלך ניתן לך שירותים מקצה לקצה, שיקלו לך על אספקטים שונים של חייך, ובתמורה המשתמש ישלם עוד כמה שקלים עבור הנוחות. המודל הזה של 'תשואה על חוויה' מצליח להיכנס לתחומים רבים של חיינו, כולל כמה כאלה שלא היינו מצפים לראותו שם - והדוגמה אולי הבולטת ביותר היא עולם הנדל"ן.

אבל ראשית קצת נתונים כדי לסבר את האוזן. בשנת 2024, שנה בלבד מהיום, הצפי הוא שההיקף הכספי של רכישות באמצעות מובייל - תחום המוכר בשם Mobile Commerce או בקיצור M-Commerce - צפוי להגיע להיקף פנומנלי של 4.5 טריליון דולרים (4,500 מיליארד דולרים), והוא צפוי להקיף כ-70% מכלל הרכישות אונליין. מיליארדי אנשים נכנסים בצורה קבועה, מספר פעמים בשבוע, ולעיתים אף על בסיס יומיומי, לאפליקציה ומבצעים בה רכישה. בבית, במשרד, בבילוי, בחופשה, בימי חול או בסופ"ש.

האפליקציות ששברו את השוק

אחת הדוגמאות הבולטות היא אפליקציית משלוחי האוכל וולט (Wolt) - שהצליחה לאגד במקום אחד מגוון אדיר של מסעדות וספקיות מזון, יכולת שילוח מזון מהירה, בפלטפורמה טכנולוגית מאובטחת היטב, ולעשות זאת בפשטות ובנוחות מרבית. בתמורה לנוחות ולזמינות המשתמש מוכן לשלם דמי משלוח או דמי תפעול, וכך כול הצדדים מגיעים אל סיפוקם. הלקוח קיבל שירות מקצה לקצה, המסעדן קיבל כוח תפעולי ושיווקי שהוא לבדו לא יכול היה להקים, ואפליקציית וולט הצליחה בדרך זו - תוך פחות מעשור מהיווסדה - להפוך לשם נרדף בכול העולם למשלוחי אוכל, ולמנף את מודל 'תשואה על חוויה'.

המקבילה של וולט לעולם התיירות והנדל"ן הינה אפליקציית Airbnb, המתווכת בין בעלי נכסים או יחידות נופש המיועדים להשכרה לטווח קצר - ובין ציבור גלובלי של מטיילים או תיירים המעוניינים להשכיר את אותם נכסים. האפליקציה הזו לא פחות מאשר שינתה ב-15 שנות פעילותה את ענפי התיירות והנדל"ן, ויצרה יש מאין תחרות וחלופה לסקטור בתי המלון המסורתיים. ברבעון הראשון של שנה זו לבדה הוזמנו באמצעות האפליקציה 121.1 מיליון לילות. בשנת 2022 היקף העסקאות הכולל באפליקציה עמד על 63.2 מיליארד דולרים, הכנסות החברה (עמלות מסך העסקאות שעברו דרכה) עמדו על היקף כספי של 8.4 מיליארד דולרים, והרווח הנקי שלה על 1.9 מיליארד דולרים. מיליוני משתמשים למדו לסמוך על Airbnb, ומהנוחות של בתיהם הם שוכרים בכמה קליקים נכסים בכול פינה בעולם, במהירות ובקלות, ובצורה הכי בטוחה שיכולה להיות. אתה רואה המלצות על הנכס של מטיילים אחרים, אתה רואה את החדרים, ואתה יודע מה תקבל לעיתים ברמת המגבת באמבטיה והמחבת במטבח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שליח של חברת וולט. Marquise de Photographie בפורטל Unsplash,
הפכה לשם נרדף בכול העולם למשלוחי אוכל. וולט/Marquise de Photographie בפורטל Unsplash

הדיגיטל מעצב מחדש את שוק העבודה

אלא שמהפיכת הדיגיטל לא עוצרת כאן, והיא כובשת לה חלקים יותר ויותר גדולים של תחום הנדל"ן הקלאסי, כפי שמסביר אסף כהנר, מנכ"ל חברת Ewave Nadlan, המתמחה בייזום והתחדשות עירונית בישראל, ובנוסף מפעילה זרוע ייזום נדל"ן ומלונאות באי השכן קפריסין. "אנחנו רואים היום יותר ויותר ארגונים גלובאליים - בדגש על חברות ההייטק העולמיות - שנלחמות על כוח האדם האיכותי בין השאר באמצעות ניידות עובדים. העובדים שלהם מתקנאים בחבריהם הנוודים הדיגיטליים העצמאיים שעובדים תוך כדי מעבר בין מדינות וערים שונות, מתקדמים בקריירה שלהם, אך עושים זאת תוך כדי צבירת חוויות. הן מציעות לעובדים שלהן המשך של עבודתם תוך ביצוע רילוקיישן, והן עושות זאת באמצעות חיבור בין העובד שלהן ובין מתחמי מגורים ועבודה במדינות אחרות. חברות אלו יהיו מוכנות לשלם יותר כדי שלעובד שלהן יהיו מגורים נוחים מחוץ לארץ מוצאו ותנאי עבודה מיטביים לביצוע תפקידו".

דוגמא לכך מספקת חברת ספוטיפיי (Spotify), השירות הדיגיטלי הפופולארי להזרמת מוסיקה, שיזמה את מדיניות "Work from Anywhere" - המאפשרת עבודה לכול עובדת או עובד מכול אחת מ-22 המדינות בהן יש לחברה משרדים. המדיניות החלה בשנת 2021, והחברה דיווחה על הגדלת היצע המועמדים לעבודה בה, ועל הקטנת תחלופת העובדים. מסתבר שהעובדים בעידן הדיגיטל מעוניינים לא רק בשכר או מעמד, אלא הם דורשים מהמעסיק שלהם גמישות, וזו באה לידי ביטוי גם בחופש לבחור לעבוד מהבית, או ממדינה אחרת, מכול מקום, ובכול שעה.

עובדים צעירים במשרד הייטק. Austin Distel בפורטל Unsplash,
חברות גלובאליות מוכנות לשלם גם על המגורים של עובדיהן במסעותיהם מעבר לים/Austin Distel בפורטל Unsplash
ישנן בעולם הנדל"ן הבינ"ל חברות ניהול הנשכרות על ידי חברות ההייטק העולמיות, ושתפקידן הוא לסרוק ולאתר מתחמי מגורים באתרים שונים ובמגוון מדינות. מתחמים אלו צריכים להתאים למגורים ולעבודה של עובדי אותן חברות כאשר הם יוצאים לעבוד מעבר לים

מתחמי עבודה ומגורים מפנקים

חברות ההייטק הגדולות לא מסתפקות רק במתן אפשרות לעבודה בארצות זרות, אלא הן מחפשות עבור עובדיהן מעטפת מלאה, נוחות מקסימלית וחוויית אקסטרים. התחרות על הטאלנטים כה חריפה, שחברות גלובאליות מוכנות לשלם גם על המגורים של עובדיהן במסעותיהם מעבר לים, גם על המחיה, גם על השטח המשרדי, וגם על הבריכה. מתחם מהסוג הזה יוזמת ומשווקת בימים אלה חברת Ewave Nadlan באי השכן קפריסין, הנהנה מפריחה בקרב קהילת ההייטקיסטים העולמית.

למעשה, ישנן בעולם הנדל"ן הבינ"ל חברות ניהול הנשכרות על ידי חברות ההייטק העולמיות, ושתפקידן הוא לסרוק ולאתר מתחמי מגורים באתרים שונים ובמגוון מדינות. מתחמים אלו צריכים להתאים למגורים ולעבודה של עובדי אותן חברות כאשר הם יוצאים לעבוד מעבר לים. התוצאה של ביקושים אלה מתורגמת בעולם הנדל"ן לביקושים ערים ותשואה גבוהה יותר, ואף עליית ערך כתוצאה מהאיכות הגבוהה של השוכרים.

כהנר מסכם, "מתחם כזה מספק לעובד דירה מנוהלת ומתוחזקת לצד מתחמי עבודה נוחים, קרבה לשדה התעופה, אך גם לחוף הים, ומעטפת מפנקת של שירותים בהתאמה מקסימלית לדרישות הספציפיות של חברת ההייטק שהעובד משויך אליה. כול החוויה הזו מתומחרת, והתוצאה היא שנכסים מהסוג הזה מניבים למשקיעים בהם רווחיות גבוהה יותר מאשר נכסי הנדל"ן המסורתיים המושכרים במודל הרגיל. זו למעשה נקודת החיבור בין המודלים של הכלכלה החדשה, המבוססת הייטק ודיגיטל, ובין עולם נדל"ן חדש".

בשיתוף Ewave Nadlan
  • עוד באותו נושא:
  • קפריסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully