וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאות על חשבון רפואה? בית החולים המתוכנן בקריות יבוטל

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 11:09

בית המשפט העליון קבע כי חלק מתוכנית בניה ענקית בקרית אתא יבוטל וחלק יידון מחדש במטרה לא לפגוע בשטחים חקלאיים. ולמה לא נשאר מקום? לבית החולים המתוכנן להיבנות בקרית אתא, שהציע 2,200 מיטות אשפוז

הדמיה - בית החולים שתוכנן בקרית אתא. באדיבות עיריית קרית אתא,
הדמיה - בית החולים שתוכנן בקרית אתא/באדיבות עיריית קרית אתא

החולים בקריות יצטרכו להמתין: בית המשפט העליון קיבל את הערר של מרכז השלטון האזורי והתנועה הקיבוצית נגד תכנית הוותמ"ל - והחליט לצמצמם את תוכנית הבנייה לרובע חדש בקרית אתא, שהציעה לקדם הקמת בית חולים מטרופוליני בעיר חדש לתושבי הקריות. כחלק מהחלטת העליון לצמצום התכנית, הוחלט גם כי לא יילקחו שטחי חקלאות מכפר ביאליק.

התכנית אליה התייחס בית המשפט העליון קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית קריית אתא ושטחה הוא כ-6,400 דונם. מלבד בית החולים כאמור, תכנון הרובע החדש של קרית אתא כולל למעלה מ-12 אלף דירות, פארק עירוני, מתחם מסחר, תעסוקה ותעשייה. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,300 יוקצו עבור דירות קטנות שיוקמו במבני מגורים בני 6 עד 18 קומות; ו-1,400 יחידות דיור שיוקצו עבור דיור מוגן.

טרם התערבות בית המשפט העליון, התוכנית המקורית הקצתה שטחים להקמת מוסד להשכלה גבוהה וכן בית חולים אזורי בשטח של 180 דונם, האמור היה לכלול כ-2,200 מיטות אשפוז, מתוכן יוקצו מיטות לבית חולים גריאטרי ומיטות לבית חולים פסיכיאטרי.

תוכנית בנייה ותמ"ל קריית אתא בניה קרית אתא. צילום: אדריכל מאיר בוכמן ואדריכלית איילת הוקמן,
תוכנית בנייה ותמ"ל קריית אתא בניה קרית אתא/צילום: אדריכל מאיר בוכמן ואדריכלית איילת הוקמן

כאמור, בית המשפט העליון החליט שלא לבטל את התוכנית כולה, אך הורה להוציא מהתוכנית את שטח בית החולים, לאחר שקבע שאין היתכנות לקידומו בעתיד הנראה לעין, ולכן לא היה מקום להכניסו לתוכנית במסגרת ההליך המזורז של חוק הוותמ"ל.

בנוסף לכך, בית המשפט הורה להחזיר את התכנון לדיון חוזר בוותמ"ל, כדי שתבחן את מידתיות הפגיעה בכפר ביאליק, אשר כתוצאה מהתוכנית יצטרך להשיב כ-71% משטחו.

עורכי הדין אלי וילצ'ק ואריאל פל, ממשרד כהן וילצ'יק ושות', אשר ייצגו את מרכז השלטון האזורי, נמסר: "בית המשפט העליון הציב תמרור עצור לותמ"ל, שסברה כי די לנופף בטיעון של מצוקת הדיור כדי לקדם תוכניות גרנדיוזיות שאין בינה לבין מצוקת הדיור דבר. הסיבה לקידומה של התוכנית הייתה לעקוף את הליכי התכנון הרגילים. חשוב לציין, כי בית המפשט העליון, לראשונה, קבע כי יש לשקול מחדש בכובד ראש את הפגיעה בחקלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully