וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

36 אלף דירות במתחם תע"ש השרון? תשאלו את העצים

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 12:34

עיריית רמת השרון והמשרד להגנת הסביבה ביקשו לבלום את העבודות במתחם תע"ש בשטחי רמת השרון והרצליה, שהחלו השבוע - כל אחת מסיבותיה, ובטענה לסיכון חמור לסביבה ובריאות הציבור

מחבק עצים. ShutterStock
מחבק עצים/ShutterStock

מדוע עצרו העבודות במתחם תע"ש השרון? משתי סיבות. עיריית רמת השרון והמשרד להגנת הסביבה בלמו את העבודות בחלקו של המתחם המצוי בשטחן של הרצליה ורמת השרון.

בשבוע האחרון רשות מקרקעי ישראל וחברת אלביט מערכות החלו לקדם עבודות פיתוח בשטח תע"ש בתחומן של הרצליה ורמת השרון. העבודות כוללות כאמור עבודות חישוף ועקירת מאות עצים על פי רישיון כריתה של פקיד היערות, הגוף המאשר ביצוע עקירות עצים בישראל.

המשרד להגנת הסביבה מתנגד להמשך העבודות בשטח המצוי בתחומה של הרצליה, כיוון שלטענתו החלו ללא תיאום או אישור הגורמים הרלוונטיים, תוך סיכון להחמרת זיהום הקרקע במתחם ולגרימת זיהום אוויר באזור - זאת בעקבות בקשת עיריית הרצליה.

עיריית רמת השרון מתנגדת גם היא כאמור להמשך העבודות בתחומה, כיוון שאינה מבינה מדוע החלו כבר בתהליך חישוף הקרקע ועקירת העצים בשלב זה, ובמיוחד כאשר מבדיקה שעשתה הבינה כי נעקרו בתחומה גם עצי אקליפטוס, בעוד רישיון הכריתה הינו רק לעצי שיטה כחלחלה (מין פולש לגביו ניתנים בשגרה רישיונות כריתה).

אקליפטוס. ShutterStock
כיצד נעקרו עצי האקליפטוס?/ShutterStock

מתחם תע"ש משתרע על שטח של כ-7,500 דונם המצוי בתחום המוניציפלי של ארבע רשויות מקומיות: רמת השרון, הרצליה, הוד השרון, ומועצה אזורית דרום השרון, ובו מתכננת המדינה להקים 36 אלף יחידות דיור.

המשרד להגנת הסביבה הורה על הפסקת העבודות שלא תואמו עימו, ובמקביל פנתה עיריית רמת השרון, באמצעות עו'ד גידי פרישטיק ממשרד עורכי הדין מיתר, למנהלת מחוז תל אביב ברשות מקרקעי ישראל בדרישה לקבלת מידע בעניין ועצירת כל עבודה נוספת.

פרישטיק טוען כי "פעולה חד צדדית זו חמורה, לאור זאת שערעור בעניין תוכנית פיתוח תע'ש תלוי ועומד בבית המשפט העליון". בפניה, דורש עו"ד פרישטיק לבצע בדיקה כיצד נעקרו עצי האקליפטוס, בעוד כאמור רישיון הכריתה הינו רק לעצי שיטה כחלחלה.

לדבריו, "עיתוי ביצוע עבודות החישוף ועקירת העצים כבר בשלב זה תמוה ביותר נוכח זאת שמדובר בתוכנית מתארחת אשר יישומה כפוף לשלבים רבים ובכלל זאת אישור תוכניות מפורטות, ביצוע סקרי קרקע ומגוון פעולות נרחב לטיהור הקרקע. מדובר בתהליכים אשר יארכו שנים והחפזון בביצוע עקירת העצים לחלוטין לא מובן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תגובת אלביט ישראל: "באתר מתבצעות עבודות חישוף קרקע על ידי החברה כקבלנית משנה, עבור רשות מקרקעי ישראל, וזאת לצורך ביצוע דיגום קרקע ושיקומה ע"י הרשות במסגרת מימוש החלטות הממשלה על פינוי מתחם תעש רמת השרון והסבתו למגורים. כל העבודות מתבצעות על פי דין ולאחר בדיקה כי קבלן המשנה פועל בהתאם לדרישות הרגולטוריות. בעקבות הפניות שהתקבלו, השעתה אלביט את ביצוע העבודות לצורך המשך תיאום הפעילות מול גורמי המדינה הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully