וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 30 שנה: מפעל אלומיניום חדשני יוקם בישראל

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 11:46

בהשקעה של 27 מיליון שקל: קבוצת תדיראן מרחיבה את זרוע פעילות האנרגיה המתחדשת, ומקימה מפעל אלומיניום חדשני בצפון הארץ שיתמקד בייצור למערכות סולאריות. במקביל, תדיראן מכריזה על עסקה חדשה בתחום האנרגיה

מפעל תדיראן אלומיניום. תדיראן,
מפעל תדיראן אלומיניום/תדיראן

קבוצת תדיראן מודיעה היום (א') על הקמת מפעל אלומיניום חדשני בצפון הארץ. המפעל, שיוקם באזור תעשייה ציפורית, יתמקד בייצור פרופילי אלומיניום עבור קונסטרוקציה למערכות סולאריות, לצד ייצור פרופילי אלומיניום לשוק התעשייתי, ובכך ייתן מענה להרחבת הפעילות של תדיראן בתחומי האנרגיה המתחדשת, כשבכוונת הקבוצה להרחיב את פעילותה גם לתחום ה-BIPV (פאנלים סולאריים המשולבים על קירות מבנים);

תהליך העבודה במפעל החדש של תדיראן יהיה חדשני בתחום הסביבתי. קו הייצור יעשה שימוש בגז טבעי, זאת לצד הפעלת בקרים שיבצעו אופטימיזציה ויווסתו את אספקת האנרגיה למכונות בהתאם לשימוש, מערכת שמטרתה להביא לתהליכי ייצור "ירוקים" וחסכוניים יותר באנרגיה. כמו כן, כל תהליך הייצור הינו אוטומטי.

תדיראן מעריכה כי עלות הקמת המפעל מוערכת בכ-27 מיליון שקל. על פי התכנית, המפעל ישתרע על שטח כולל של אלפי מ"ר. כושר הייצור המקסימלי של המפעל, שצפוי להתחיל את פעילותו בחציון השני של 2023, צפוי לעמוד על כ-800 טון של פרופילי אלומיניום בחודש, ויאפשר קיצור בזמני האספקה ללקוחות וגמישות לייצור פרופילים מותאמי מידה בהתאם לצרכים בישראל.

מפעל האלומיניום החדש יצטרף לפעילות הייצור הנוכחית של תדיראן, אשר כללה עד כה את מפעל הפיתוח והייצור למזגנים בעפולה שהוקם בשנת 1981 ואת פעילות תדיראן סולאר בתחום העיבוד של קונסטרוקציה למערכות סולאריות המתבצעות באתר החברה בקרית גת.

במקביל, עסקה חדשה בתחום האנרגיה

כחלק מחזונה של תדיראן לספק מעטפת כוללת ורחבה של פתרונות בתחום האנרגיה, מכריזה החברה על רכישת 70% ממניות חברת 'ערבה פתרונות חיפוי בע"מ', המתמחה בתכנון הנדסי וביצוע של חיפוי מבנים וקירות מסך.

לצד פעילות זו, החלה החברה בפיילוט בתחום החיפוי באמצעות פאנלים סולאריים משולבי מבנה (BIPV), תחום המצוי בראשיתו בישראל. הפיילוט טרם הושלם ולפיכך בשלב זה אין בידי החברה תוצאות מוכחות של הפיילוט האמור. פרופילי האלומיניום שייוצרו במפעל האלומיניום החדש של תדיראן מיועדים, בן היתר, לשימוש כקונסטרוקציה למערכות אנרגיה סולארית, כאשר תדיראן סולאר מהווה לקוח עוגן לפעילות, ובכוונת החברה לבחון ייצור פרופילי אלומיניום לצורך התקנת מערכות סולאריות משולבות מבנה וכן לצורך התקנת קירות מסך וחיפויי אלומיניום.

סך ההכנסות של ערבה לשנת 2022 הסתכמו לכ-14.5 מיליון שקל, הרווח הגולמי לשנת 2022 הסתכם לכ-3.5 מיליון שקל והרווח התפעולי לשנת 2022 הסתכם לכ-1 מיליון שקל.

משה ממרוד מנכ"ל ובעל השליטה בחברת תדיראן יחד עם עמיחי ערבה מנכ"ל חברת ערבה. תדיראן,
משה ממרוד מנכ"ל ובעל השליטה בחברת תדיראן יחד עם עמיחי ערבה מנכ"ל חברת ערבה/תדיראן

שניר שרון, משנה למנכ"ל תדיראן: "העסקה עם חברת ערבה עולה בקנה אחד עם מנועי הצמיחה שבבסיס התוכנית האסטרטגית של החברה לשנים הבאות. תדיראן תמנף את יכולותיה לאורך כל שרשרת הערך ותספק פתרון הוליסטי לניהול האנרגיה בצורה חכמה, על ידי שימוש במערכות לייצור חשמל מהשמש הכוללות פאנלים משולבי מבנה ו/או פאנלים סולאריים להצבה על גגות, מערכות אגירת אנרגיה, ועמדות טעינת רכבים חשמליים. כחברה ישראלית שורשית אנו תמיד מסתכלים קדימה, אנו נמשיך להיות שחקן מרכזי בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל הודות לחדשנות, הידע והמומחיות שלנו."

אבי גרינבלום, מנכ"ל תדיראן אלומיניום: "המפעל החדש של תדיראן אלומיניום הוא גאווה ישראלית כחול לבן, אשר עומד בסטנדרטים גבוהים תוך הקפדה על התקנים המחמירים ביותר. כמו כן, המפעל מצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום. המפעל יאפשר גמישות בייצור פרופילי האלומיניום בהתאמה אישית וכך יוכל לתת מענה רחב ונגיש יותר עבור חברות קבוצת תדיראן ולקוחות נוספים בתעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully