וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייד אין קרית גת: הייצור של מוני החשמל החכמים מסין עובר לישראל

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 16:44

היצרנית הסינית של מוני החשמל החכמים, שזכתה במכרז של חברת החשמל לאספקת 200 אלף מוני חשמל בהיקף של עשרות מילוני דולר, העבירה קווי ייצור למפעל IPU בקרית גת, שם תייצר חלק מהמונים החכמים במסגרת הסכם לשיתוף פעולה תעשייתי

מונה חשמל. ShutterStock
מונה חשמל/ShutterStock

חברת קאיפה הסינית, שזכתה במכרז של חברת החשמל לאספקת 200 אלף מוני חשמל חכמים בהיקף של עשרות מיליוני דולר, העבירה חלק מקו הייצור של המונים לחברת IPU בקרית גת.

תכנית המימוש כוללת, מעבר להעברת קו הייצור, גם העברת ידע והכשרה מקצועית לחברה הישראלית. חברת IPU גייסה עבור קו הייצור החדש כעשרים עובדים נוספים וכן רכשה מכונות וציוד נוספים.

בנוסף לייצור המונים עבור חברת החשמל, החברות דנות גם בשיתוף פעולה רחב יותר לייצור מוני גז ומים, הן עבור השוק הישראלי והן עבור השוק האירופי. פוטנציאל העסקאות בין החברות נאמד בעשרות מיליוני דולר.

מתח חשמלי. ShutterStock
מתח חשמלי/ShutterStock

על רקע התהליכים המתרחשים במשק החשמל גובר הצורך לפריסה משמעותית של מונים חכמים. חברת החשמל החלה ברכש מסיבי של מוני חשמל חכמים מיצרנים זרים, שבדרך כלל מגיעים לארץ כמוצר מוגמר, דבר המצמצם באופן משמעותי את האפשרויות למימוש שת"פ תעשייתי ישיר העומדות בפני אותם יצרנים.

מחברת קאיפה נמסר ש"החברה פועלת מול חברת החשמל מאז שנת 2016 בתחום תשתית חשמל חכמה ופיתוח פתרונות למוני חשמל חכמים. במקביל, החברה פעלה לאיתור שותפים ישראלים מקומיים שיכולים לגשר בין ישראל וסין מבחינה גיאוגרפית והבדלי תרבות. לאורך הדרך היו לא מעט אתגרים, אולם בסיוע הרשפ"ת ותוך יצירת יחסי עבודה והבנה טובים בין הצדדים, הצלחנו לקדם ייצור של מוני חשמל בישראל. הדבר לא היה קורה ללא התמיכה והליווי של הרשפ"ת לאורך התהליך".

"שתי החברות סיכמו על מפת דרכים לשנים הקרובות שכוללת, מעבר למוני החשמל, גם ייצור מוני מים, מוני גז, רכיבי תקשורת ומוצרים נלווים נוספים. קאיפה החליטה בנוסף לנצל את הידע והיכולות הקימות בישראל בתחומי ההייטק גם בתחום עיצוב ותכנון המוצר. השאיפה המשותפת שלנו היא להקים שותפות עמוקה וארוכת טווח בין החברות לצורך יצירת מרכז לפיתוח, תכנון וייצור מונים חכמים לכלל אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קו מתח גבוה של חשמל על רקע השקיעה. ShutterStock
קו מתח גבוה של חשמל על רקע השקיעה/ShutterStock

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, אמר כי "שיתוף הפעולה התעשייתי הינו כלי משמעותי לקידום התעשייה הישראלית ולפתיחת הזדמנויות עסקיות בעולם. לייצור משמעות גדולה והעברת קו ייצור לישראל, תסייע בחיזוק התעשייה הישראלית, תפתח מיומנויות והתמחויות חדשות, תביא לגיוס עובדות ועובדים נוספים ותייצר הזדמנויות עסקיות חדשים בעולם".

אייל בן עמי, מנכ"ל IPU מסר כי "הקשר בין החברות נוצר בעקבות פניה של הרשפ"ת לבחינת ההתכנות והמסוגלות הטכנית של IPU לתמוך בפרויקט אסטרטגי מול חברה בינלאומית. לאחר בדיקה מעמיקה החליטה חברת קאיפה לבחור ב IPU כשותף הישראלי בפרויקט. אנו רואים בפרויקט זה הזדמנות לנצל את היכולות הרבות של חברת IPU בתחומי התכנון, הפיתוח והייצור של מוצרים ותבניות להזרקות פלסטיק, לרבות פיתוח טכנולוגיות מערכות HF, ייצור ועיבוד כל סוגי המתכות, פיתוח וייצור מוצרים היברידיים המשלבים פלסטיק, גומי, מתכת והרכבות אלקטרוניקה על מנת להיכנס לתחומי מוצרים ושווקים חדשים ולהרחיב את פעילות החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully