וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבנקים מנצלים את מצוקתם של לוקחי המשכנתאות כדי להתעשר?

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 14:03

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה השבוע, בטענה כי הבנקים מחייבים גוררי משכנתאות לפתוח פיקדון לא רווחי ולהפקיד בו סכום גבוה מיתרת המשכנתה שנותרה מהדירה הראשונה, כדי שהבנק המלווה יוכל למשכן את הפיקדון

זוג מודאג מול מחשב. ShutterStock
הבנק מנצל את מצוקתם של לוקחי המשכנתאות?/ShutterStock

האם הבנקים למשכנתאות מנצלים לכאורה לוקחי משכנתאות, ומחייבים כל מי שגורר משכנתה מדירה לדירה לפתוח פיקדון לא רווחי בבנק, להפקיד בו סכום גבוה מיתרת המשכנתה שנותרה מהדירה הראשונה, על מנת שהבנק יוכל למשכן את הפיקדון?

כך, עולה מתביעה ייצוגית שהגיש לאחרונה עוה"ד אסף כהן, מומחה לתביעות ייצוגיות, העוסקת במקרה שבו לקוח הבנק מבקש לגרור משכנתה מדירה אחת לדירה אחרת שהוא רוצה לרכוש, ובתווך, למשל כאשר טרם ניתן לשעבד את הדירה האחרת, הלקוח נדרש על ידי הבנק למשכן בתקופת הביניים נכס "נזיל" (פיקדון של הבנק).

לדברי עו"ד כהן, "במקרה זה, הבנק מנצל את חוסר הברירה של הלקוח ומאלץ אותו להפקיד את כספו בפיקדון בבנק, המקנה ללקוח תנאי ריבית נחותים ביחס לתנאי הריבית בפיקדונות זהים המוצעים לכלל לקוחות הבנק. זאת, מתוך רצונו לכאורה של הבנק להתעשר על חשבון הלקוח תוך ניצול מצוקתו".

עו"ד אסף כהן, מומחה לתביעות ייצוגיות. דורון לצטר,
עו"ד אסף כהן, מומחה לתביעות ייצוגיות/דורון לצטר

עוד אומר כהן, "הבנק גם מסרב לאפשר ללקוח להפקיד את הסכום הנ"ל דרך חשבון הבנק של הלקוח, בקרן כספית שהיא אפיק השקעה רווחי בהרבה ובטוח לגמרי. זאת בגלל שאפיק השקעה זה לא מזכה את הבנק בעמלות. בנוסף, הבנק כופה על הלקוח להחזיק במשך כל התקופה פוליסת ביטוח חיים בתוקף, למרות שבמקרים רבים אין ללקוח כל צורך או טעם בהחזקת הפוליסה. מאחר והבנק הוא הבעלים של סוכנות הביטוח, הרי שיש לו אינטרס שהפוליסה תישאר בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully