וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סוגרים: לאחר מאבק ארוך, הבניין המיתולוגי בתל אביב יישאר פתוח

ליעד וכניש

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 13:47

הרומנטיקה ניצחה: לאחר שנרכש עבור 370 מיליון שקל במטרה להפוך למתחם מגורים ומסחר, חולדאי מודיע כי בסיום מו"מ ארוך עם היזמים - הצדדים הגיעו להסכם, ומתחם בית רומנו ימשיך לפעול במתכונתו הקבועה והמרגשת

בית רומנו בתל אביב יישאר פתוח. באדיבות התדר,
חדשות מרגשות: בית רומנו בתל אביב יישאר פתוח/באדיבות התדר

חדשות מרגשות לשוחרי התרבות, הפנאי והפיצה: ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מודיע היום (ג') כי המוסד התרבותי הכי תל אביבי שיש, מתחם בית רומנו בתל אביב - יישאר פתוח במתכונתו הקבועה והאהובה.

נזכיר כי המבנה המיתולוגי נרכש בחודש מרץ 2022 עבור 370 מיליון שקל על ידי חברת הנדל"ן YBOX, שתכננה להקים במתחם פרויקט מעורב שימושים של מגורים ומסחר, הכולל 140 יחידות דיור, משרדים, שטחי מסחר בהיקף 2,500 מ"ר ועוד.

לאחר המכירה, במהלך השנה האחרונה רבים ורבות התאבלו על סיומה של תקופה, כאשר האמנים, המעצבים והיוצרים ששכרו סטודיו במתחם החלו לעזוב בטענה שמחירי השכירות קפצו במאות אחוזים, ונדמה היה כי הסוף קרב ובא.

עם זאת, בהודעה מרגשת שפרסם היום חולדאי בעמוד הטוויטר שלו, כתב כי לאחר משא ומתן ארוך, הגיעה העירייה לתכנית מוסכמת עם היזמים, שמעבירה את בית רומנו לבעלות העירייה, וקובעת אותו כמבנה ציבורי, כאשר היזמים יפוצו בפרויקטים אחרים בעיר.

בית רומנו, שנבנה בדרך יפו 9 בשנת 1947 ביוזמתם ובכספם של האחים רומנו מסוריה ובתכנונו של האדריכל מאיר הורמן, מתואר לא אחת כ"קניון הראשון בארץ ישראל". במשך עשרות שנים שימש הבניין כבית מסחר לטקסטיל והלבשה, אולם בשנים האחרונות הוא הרבה מעבר לכך; עם פתיחתו של בר ה-"תדר" בשנת 2010, הפך המתחם כולו למוסד תרבותי של ממש - מקום עלייה לרגל לבליינים ולבלייניות, נשות ואנשי אמנות וחובבי אופנה וקולינריה.

כידוע, לאחרונה הודיעו בעלי הבניין כי בכוונתם לקדם במתחם תכניות משלהם. אך עיריית תל אביב-יפו, שאינה מוכנה לעמוד מנגד, החליטה לקדם תכנית משלה. התכנית המוצעת קובעת את בית רומנו כהקצאה לצורכי ציבור בתמורה לתוספת זכויות בנייה למגורים ודיור בר-השגה בתחום תכנית ניבה גת-רימון הסמוכה. בנוסף, כוללת התכנית גם תוספת זכויות בנייה לתעסוקה והגדלת השטח הציבורי בתחום תכנית בגין 64 במרחב יצחק שדה/חסן ערפה. סה"כ תוספת זכויות הבנייה הסחירות בתכנית תבוא לידי ביטוי בתוספת של 6-7 קומות בכל אחד משלושת המגדלים המאושרים כבר בתחום תכניות אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית רומנו בתל אביב יישאר פתוח. באדיבות התדר,
חדשות מרגשות: בית רומנו בתל אביב יישאר פתוח/באדיבות התדר

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אני שמח לספר שלאחר משא ומתן ארוך הגענו לתכנית מוסכמת עם היזמים שמעבירה את בית רומנו לבעלות העירייה וקובעת אותו כמבנה ציבורי. היזמים יפוצו בפרויקטים אחרים בעיר. תל אביב היא בירת התרבות וחיי הלילה, הם חלק בלתי נפרד מסוד קסמה וכך זה יישאר. העירייה תמשיך לשמר ולפתח את הנכס החשוב הזה בכל כוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully