וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הרכבת: איזה ראש עיר יזכה באירוע המתוקשר ביותר שתדע ממשלת ישראל?

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 11:28

אירוע הפתיחה הרשמי של הקו האדום ברכבת הקלה יתקיים ב-18.8, בנוכחות ראש הממשלה ואולי גם הנשיא. איפה זה יקרה, זאת השאלה האמיתית, כששני ראשי עיר מטעם הליכוד מתחרים על אירוח האירוע ההיסטורי | בלעדי

נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה | המכ"ל חיים גליק 22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
אירוע הפתיחה הרשמי של הרכבת הקלה יתקיים ב-18.8.2023/ראובן קסטרו

אחרי אינספור עיכובים ודחיות - כעת זה רשמי: אירוע הפתיחה הרשמי של הרכבת הקלה יתקיים ב-18.8.2023, יום שישי. זאת, למרות ניסיונות לא צולחים להקדים את האירוע ל-11 באוגוסט. האירוע יתקיים בנוכחותו של ראש הממשלה, כאשר גם הגעת נשיא המדינה על הפרק.

ההחלטה על התאריך הסופי לפתיחת הקו האדום התקבלה לאחר דיון מכריע בנושא שהתקיים היום (ב') בוועדת ההיגוי של הפרויקט, בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן.

היכן יתקיים המאורע ההיסטורי?

ב-דיפו בפתח תקווה, או בבת ים בתחנה האחרונה, כשהשאלה הגדולה על הפרק היא: איזה ראש עיר מטעם הליכוד יזכה לארח את ראש הממשלה בטקס הגדול והמתוקשר ביותר שתדע כנראה ממשלת ישראל?

אז שני ראשי הערים מתחרים, כאמור, על אירוח הטקס בנוכחות ראש הממשלה. האחד זה צביקה ברוט, ראש העיר בת ים, שהתמנה במקום חיים ביבס "המורד" ליו"ר הוועדה המוניציפלית בליכוד. השני הוא רמי גרינברג, ראש העיר פתח תקווה, גם הוא מטעם הליכוד, אך הסתבך ברמה האישית.

חניון ומוסך הרכבת הקלה, פתח תקווה, 10 במרץ 2023. ראובן קסטרו
חניון ומוסך הרכבת הקלה, פתח תקווה, 10 במרץ 2023/ראובן קסטרו

ומה עם תל אביב? נתניהו אולי זוכר שאת הטקס הראשון שלו בתפקיד ראש הממשלה בשנות התשעים קיים ביהודה הלוי בתל אביב. באותה תקופה היו פחות מתחים פוליטיים, במיוחד כאשר ראש העיר דאז היה רוני מילוא. בימינו אנו, עם כיכר הדמוקרטיה, תל אביב פחות רלוונטית, ככל הנראה, לדעתם של חברי הליכוד.

כמה תעלה נסיעה ברכבת הקלה?

נכון להיום, מחיר הנסיעה שנקבע יעמוד על 5 שקלים וחצי - ובינואר 2025 המחיר צפוי לזנק ב-45% לעלות של 8 שקלים לנסיעה.

על פי הצפי, בקו האדום ייסעו כ-250 אלף איש ביום ברגע שיתחיל לפעול בתדירות המלאה. גם אם חלקם יקבל הנחה על מחיר הנסיעה, היא תחושב לפי מחיר נסיעה של 8 שקל, ולא של 5.5 שקל.

המחיר הגבוה של הנסיעה מגיע כדי לממן את רפורמת התעריפים של השרה רגב, מהלך הדורש 750 מיליון שקל מתקציבי משרד התחבורה ומשרד האוצר, או במילים אחרות מכספי משלמי המסים, שיגיעו כאמור מנוסעי הרכבות הקלות בירושלים ובגוש דן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully