וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון בישראל, ונקווה שלא האחרון: הכירו את הפארק הכי שווה בארץ

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 15:09

בהשקעה של 1.6 מיליון שקל, על שטח כולל של 500 מטר, עם לא פחות מ-10 מתקני משחקים - נפתח בנוף הגליל הפארק הנגיש הראשון בארץ, שכל מתקניו ותשתיותיו מותאמים לילדים עם מוגבלויות

נכה בכיסא גלגלים. ShutterStock
הכירו את הפארק הכי שווה בישראל/ShutterStock

"הפארק הכי שווה בישראל" נחנך לאחרונה על ידי עיריית נוף הגליל - ונחשב כראשון בארץ שתוכנן, יועד והותאם לשימוש ילדים עם מוגבלויות, החל מהמתקנים, דרך שביל הגישה, התאורה, השילוט, ההצללה והסימונים על הדשא הסינתטי.

הפארק הוקם על יד העירייה, במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, במטרה לאפשר לכל ילד וילדה עם מוגבלויות ליהנות באופן שווה ממתקני משחקים יחד עם שאר הילדים.

"יש לא מעט פארקים ברחבי הארץ שמשלבים מתקנים מונגשים, אבל הייחוד של הפארק בנוף הגליל בהיותו הראשון שכולו מונגש וכלפי חוץ כמעט ולא ניתן לראות בשוני, הפארק נראה רגיל לחלוטין והוא פתוח לכל הילדים", אמר ראש העיר רונן פלוט.

חברת "פסגות" סיפקה את מתקני הפארק: קרוסלה, מגלשות, נדנדות בגדלים שונים, כלים מוזיקאליים - כולם מותאמים אופן מלא לשימוש ילדים עם מוגבלויות שונות הן בגובה והן בשיפוע ואופן הפעלת המתקן. הצבעים בכל מרחב הפארק הותאמו לילדים בעלי לקות ראייה ובכל המתקנים הוצב כתב ברייל, כך שגם ילדים לקויי ראייה יוכלו לקרוא. ברחבי הפארק הותקנו שפורפרות מוליכות קול לשימוש ילדים בעלי לקות שמיעה ועוד.

הפארק הנגיש הראשון בישראל. באדיבות המצולמים
ג'ודית האם יחד עם בנה ג'וני בן ה-9 המרותק לכיסא גלגלים/באדיבות המצולמים

הדס מצגר, אם לילדה עם מוגבלויות, אמרה בהתרגשות: "ילד עם מוגבלות שמגיע לפארק רגיל, גם אם יש בו מתקן מונגש, הוא מרגיש שונה. הוא רואה את כל הילדים רצים ומשחקים בכל המתקנים בעוד שהוא יכול רק באחד. במובן זה, הפארק בנוף הגליל הוא בשורה של ממש כי כשאין תחושה שהמתקן מיוחד לילדים עם מוגבלויות, הבת שלי מרגישה שהיא כמו כולם".

ג'ודית, אם לג'וני בן ה-9 המרותק לכיסא גלגלים סיפרה בהתרגשות כי זו פעם ראשונה בחייו של בנה שהוא מתגלש עם כיסא גלגלים: "אי אפשר לתאר את ההרגשה במילים, החיוך של הילד אומר הכל," סיפרה האם הנרגשת.

ראש העיר, רונן פלוט סיכם בהתרגשות: "הקמנו הרבה פארקים בנוף הגליל, אבל הפארק הזה הוא ללא ספק הכי שווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully