וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור 40 שנה: פרשת הנדל"ן שהסעירה את ישראל בדרך לסיומה?

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 17:09

שכחתם את פרשת הנדל"ן הכי גדולה שהייתה פה? בצדק, עברו 37 שנה מאז התאבדותו של אברהם גינדי, הקבלן הכי גדול בשנות ה-70 בישראל, והיא עדיין אקטואלית: בעלי הדירות נקראים לרישום הדירה על שמם

פרשת אברהם גינדי בדרך לסיומה?. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
משבצת בעיתון שרק נראית משעממת: סיפורה של פרשה שלמה/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

משבצת קטנה בעיתון שרק נראית אפורה ומשעממת מבשרת אולי על סופה הקרב של פרשת הנדל"ן הגדולה בתולדות ישראל.

עברו 37 שנה מאז התאבדותו של אברהם גינדי בשנת 1986, הנחשב לקבלן הכי גדול שהיה בשנות ה-70 בישראל, והפרשה הגדולה עדיין אקטואלית: בעלי הדירות נקראים לרישום הדירה על שמם לראשונה.

בהזמנה לבעלי הדירות נכתב "קריאה דחופה לדיירים להשלמת רישום על שמם בלשכת רישום המקרקעין. לפי בקשת המפרקים קבע בית המשפט דיון בבקשה למתן צו לחיסול החברות בדצמבר 2023 ולשחרור המפרקים מתפקידם. במסגרת זו יעשה ניסיון אחרון להשלמת רישום דירות, שנבנו/ נמכרו על ידי החברות, על שם רוכשיהן בלשכת רישום המקרקעין. בעלי זכויות שטרם טיפלו ברישום דירתם על שמם מוזמנים לפנות בדחיפות..."

הסיפור של אברהם גינדי: 37 שנה ועדיין אקטואלי

את השם גינדי אין אחד שלא מכיר, שנחשב לאחד המוכרים בתחום הנדל"ן בישראל זה ארבעה עשורים. עם זאת, לא הרבה יודעים שאת המותג המשפחתי הזה חולקות למעשה 3 חברות נפרדות המנוהלות על ידי נציגים שונים של המשפחה: גינדי החזקות, גינדי השקעות וחן ואיתי גינדי.

אברהם גינדי עבד כמתווך נדל"ן בראשון לציון בשנות השבעים ולאחר מכן הקים חברת בנייה שנשאה את שמו.

אברהם גינדי בנה אלפי יחידות דיור ברחבי המדינה ונחשב לאחת החברות הגדולות והחזקות בשוק הישראלי, מה שגרם להתרסקות שבאה באמצע שנות ה-80 להיות גדולה וכואבת יותר - בשנת 1985 נפתחה חקירה ואברהם גינדי נעצר בחשד לפלילים. לטענת המשטרה, הוא הונה מאות לקוחות כשמכר להם קרקעות שלא היו שלו בשני יישובים שלא היו קיימים בשומרון.

ביוני 1986, בגיל 44 ואחרי שני ניסיונות התאבדות קודמים, שם אברהם גינדי קץ לחייו כשהצית את עצמו ליד הבריכה בדירת הפנטהאוז שלו. אשתו רינה ושלושה מילדיו מצאו אותו.

פרסומת של אברהם גינדי משנות ה-70

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully