וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישור לקו האדום בגוש דן התקבל: מתי תוכלו לעלות על הרכבת?

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 17:55

אחרי אינספור דחיות, אישור הבטיחות האחרון לפתיחת הקו האדום ברכבת הקלה התקבל, עם הסתייגות אחת קלה בנוגע למספר בלימות החירום שיבוצעו עד סוף החודש | כמה תעלה נסיעה ברכבת? תעלה, ותמשיך לעלות

הקו האדום של הרכבת הקלה שדרות ירושלים יפו. נת"ע, מערכת וואלה!
הקו האדום של הרכבת הקלה שדרות ירושלים יפו/מערכת וואלה!, נת"ע

תרשמו ביומנים: לאחר שהתקבל אישור הבטיחות הסופי והאחרון, חברת נת"ע, האחראית על פתיחת הקו, וחברת תבל, האחראית על תפעול הקו - נערכות לפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה ב-18 באוגוסט, יום שישי.

קבלת האישור הבינלאומי, שהיעדרו מנע את פתיחת הקו, מגיעה בעקבות ההודעה כי חל שיפור ברמת בלימות הפתע בנסיעות המבחן שנעשו - כאשר אלו ירדו מ-20 בלימות פתע בשבוע לממוצע של בין 2 ו-3 בלימות בשבוע.

בחברת תבל היו מעדיפים לפתוח את הקו כאשר בלימות אלה יירדו לאפס, אך לחץ שהפעילה שרת התחבורה מירי רגב לפתיחת הקו, הוביל להחלטה לפתוח את הקו בכל זאת. בלימות אלו אמנם לא יסכנו חיי אדם, אך עלולות לפגוע ברמת השירות לנוסעים.

ניסויי הפעלה של הקו האדום בבת ים. נת"ע,
ניסויי הפעלה של הקו האדום בבת ים/נת"ע

ביום שלישי הקרוב (1.8) תתכנס ועדת ההיגוי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל נת"ע כדי להכריז על התאריך הרשמי לפתיחת הקו - אחרי אינספור עיכובים ודחיות. המועד הסופי המוערך, כאמור, הוא החל מ-18 באוגוסט ועד סוף החודש. הפתיחה תתכנס כמראה לאחד מימי שישי.

נדגיש כי בשלב זה ההכרזה על פתיחת הקו ביום שלישי הקרוב תלויה בדבר אחד - המגמה החיובית של בלימות הפתע צריכה להימשך עד יום שני, ערב לפני התאריך בו קבעה ועדת ההיגוי להתכנס. בנת"ע אומרים כי הכול כבר מוכן לקראת פתיחה, כולל כוח אדם.

הקו האדום יפעל בחלק מערי גוש דן ויחבר בין פתח תקווה בצפון מזרח לבת ים בדרום. בנסיעתו הוא יעבור דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב. אורך הקו הוא 24 ק"מ, כאשר 12 ק"מ מהתוואי הוא תת קרקעי ועובר במנהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כמה תעלה נסיעה ברכבת הקלה?

נכון להיום, מחיר הנסיעה שנקבע יעמוד על 5 שקלים וחצי - ובינואר 2025 המחיר צפוי לזנק ב-45% לעלות של 8 שקלים לנסיעה.

על פי הצפי, בקו האדום ייסעו כ-250 אלף איש ביום ברגע שיתחיל לפעול בתדירות המלאה. גם אם חלקם יקבל הנחה על מחיר הנסיעה, היא תחושב לפי מחיר נסיעה של 8 שקל, ולא של 5.5 שקלים.

המחיר הגבוה של הנסיעה מגיע כדי לממן את רפורמת התעריפים של השרה רגב, מהלך הדורש 750 מיליון שקל מתקציבי משרד התחבורה ומשרד האוצר, או במילים אחרות מכספי משלמי המסים, שיגיעו כאמור מנוסעי הרכבות הקלות בירושלים ובגוש דן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully