וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבניה בחדרה מתעצמת: הוצגה תכנית ענק להקמת 12 אלף דירות

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 17:57

בכירי חברות הנדל"ן הגדולות הגיעו למפגש שותפים בחדרה, בו הוצגה תכנית הענק להקמה של כ-12 אלף דירות חדשות במרכז העיר. בנוסף, הוצג בכנס המסלול הירוק לעבודה של היזמים מול הרשות וכן המודל העירוני הייחודי - "שותפים להתחדשות"

חוף כפ הים בחדרה המצוק שקרס מתחת לבית חנקין. שלומי גבאי
חוף הים בחדרה/שלומי גבאי

כנס שותפים להתחדשות עירונית, אליו הגיעו כל נציגי מחלקות ההתחדשות העירונית בחברות הנדל"ן הבולטות במשק - התקיים השבוע בחדרה, ביוזמת הרשות המקומית ומנהלת ההתחדשות העירונית של החברה הכלכלית חדרה. בכנס הוצגה בהרחבה תכנית ההתחדשות העירונית "לב חדרה" שמכוחה צפויים להיות מאושרים פרויקטים בהיקף של כ-12 אלף דירות חדשות במרכז העיר.

התכנית, שאושרה להפקדה בפברואר האחרון על ידי הוועדה המחוזית חיפה, תתפרס על שטח של כ-1,665 דונמים בין רחוב הנשיא בצפון, רחוב ביאליק בדרום, רחוב ירושלים/יצחק רבין במזרח - ובין כביש 4 ותחנת הרכבת במערב, ומייצרת פרוגרמה לתוספת של כ-6,000 דירות מעבר למה שקיים כבר בתכניות התקפות לאזור זה. סה"כ מגיעה התכנית ל-11,752 דירות.

המודל העירוני הייחודי - "שותפים להתחדשות"

לכנס, שנערך באמצע השבוע במשרדי החברה הכלכלית חדרה, הגיעו מנהלי הפיתוח העסקי, מנכ"לים ומנהלי חטיבות ההתחדשות העירונית של בכירי חברות הייזום והבניה בענף הנדל"ן וההתחדשות העירונית בפרט, על מנת להבין האם יוכלו לקחת חלק בקידום תכנית הדגל של ההתחדשות העירונית בחדרה.

במהלך הכנס הציג ראש העיר את חזון העירייה לפיתוח חדרה בשנים הקרובות. מהנדס העירייה, נדב הדר פרש את התכנית האסטרטגית והתחבורתית של חדרה וראש מנהלת ההתחדשות העירונית, גל לחמי הציגה כיצד העיר פועלת לצמצם את אי הוודאות ליזמים הפועלים בה , לצד ייעול הליכי התכנון באמצעות המודל העירוני הייחודי - "שותפים להתחדשות". כמו כן, הציגו אנשי המקצוע באגף ההנדסה ובמנהלת להתחדשות העירונית את התב"ע של תכנית הענק - לב חדרה, עיקריה ומצבה הסטטוטורי.

לאחר מכן, התקיים פאנל שאלות תשובות עם בכירי הרשות המקומית ואגף ההנדסה וכן נציגי הועדה המחוזית חיפה.

במהלך הכנס בישרה ראש מנהלת ההתחדשות העירונית, גל לחמי, ליזמים על יוזמת "תו שותף להתחדשות" של העירייה שנועד להעניק ליזמים ולתושבים בסיס לשיח משותף המבוסס על אמון, ביטחון וודאות, במטרה לייעל ולקדם תהליכי התחדשות עירונית בעיר כדי למקסם את פוטנציאל ההתחדשות העירונית שלה, המוערך בכ-25 אלף יח"ד, זאת בתיאום עם כל המעורבים בתהליך: עירייה, מנהלת, יזמים ודיירים.

בכירי חברות הנדל"ן הגיעו למפגש שותפים בחדרה. יח"צ,
בכירי חברות הנדל"ן הגיעו למפגש שותפים בחדרה/יח"צ

ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים: "חדרה נמצאת בצמיחה והפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף בקרב משפחות צעירות ורבים המזהים את היתרונות שלה - קהילה חזקה, מערכת חינוך איכותית, נגישות תחבורתית ושירותים עירונים מצוינים. ההתחדשות העירונית בחדרה מהווה מנוע צמיחה משמעותי לעיר, וכלי להפיכת מרכז העיר לשוקק חיים ומבוסס, לחיזוק השכונות הוותיקות ולשיפור איכות החיים של התושבים והתושבות, זאת לצד הקמת שכונות חדשות ופיתוח אזורי מסחר ותעסוקה."

גל לחמי, ראש מנהלת התחדשות עירונית בחברה הכלכלית: " אנו בחדרה שמנו לעצמנו למטרה לייצר מודל התחדשות עירונית הרואה ומאזן בין האינטרסים של כל השחקנים המעורבים בהתחדשות עירונית: בעלי דירות, יזמים והעיר, זאת באמצעות מודל תו שותף להתחדשות עירונית. תו השותף של עיריית חדרה נועד להעניק ליזמים ולתושבים בסיס לשיח משותף המבוסס על אמון, ביטחון וודאות, במטרה לייעל ולקדם תהליכי התחדשות עירונית בעיר בצורה אופטימלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully