וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק מיגוני? הממשלה תאשר את התכנית להתחדשות העיר אשקלון

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 17:30

בהיקף של מאות מיליוני שקלים, בקרוב תובא לאישור בממשלה תכנית להתחדשות עירונית משמעותית בעיר אשקלון, שתביא לחידוש המרקם הוותיק של העיר, תוך מיגון מירבי לתושבים

אפרידר אשקלון. ראובן קסטרו
העיר אשקלון/ראובן קסטרו

מאות מיליוני שקלים יועברו לעיר אשקלון במסגרת החלטת ממשלה שתעלה ביום ראשון הקרוב לאישור, המקדמת גיבוש תכנית להתחדשות עירונית מקיפה ומשמעותית בעיר הדרומית אשקלון, שנמצאת בקו ראשון ובאיום גבוה לפגיעת טילים מעזה.

לדברי מובילי ההחלטה בממשלה, ההחלטה הינה חלק מתכנית רחבה לחיזוק הביטחון והחוסן הלאומי אזרחי בעיר אשקלון, "שתביא לשינוי פני העיר, תוך שמירה וביסוס מעמדה של העיר כמובילה, צומחת ומתחדשת".

ההצעה שתעלה לאישור הממשלה כאמור, היא הרביעית מאז שנת 2020, המלקטת תקציב ייעודי להתחדשות העיר אשקלון. במצטבר, בכל ההחלטות שאושרו עד עתה, הוקצו לעיר למעלה מ-500 מיליון שקל.

ירוטים בשמי אשקלון 7 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
ירוטים בשמי אשקלון 7 באוגוסט 2022/ראובן קסטרו

במרץ אשתקד התקבלה ההחלטה המקיפה ביותר שנועדה לשפר את מיגון הדירות ומבני הציבור בעיר בתקציב של 320 מיליון שקל, המצטרפת כאמור להחלטה זו שצפויה להתקבל ביום ראשון הקרוב כאמור ולהוסיף למעלה מ-300 מיליון שקל להתחדשות העיר.

לדברי ראש הממשלה נתניהו, "אין הנחות כשזה מגיע לביטחון אזרחי ישראל. אנחנו מביאים, כשלב ראשון, תקציב משמעותי למיגון ופיתוח העיר אשקלון. התקציב לא רק יאפשר מיגון, הוא גם ישחרר תכניות להתחדשות עירונית".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: "התחדשות עירונית היא מנוף משמעותי לעשיית צדק מיגוני וצדק חברתי המגיעים לתושבי אשקלון לאחר למעלה מעשור של עמידה איתנה בחזית הטרור. בעזרת התוכנית שהובלנו ביחד עם משרד ראש הממשלה, שר האוצר ושר השיכון נוכל לקדם באופן אחראי ומהיר יותר מיזמים של התחדשות עירונית ולהביא לתושבים בשכונות הוותיקות בשורה של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully