וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור 12 שנה: התקדמות משמעותית בתוכנית הענק שתחדש את יהוד

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:48

לאחר למעלה מ-12 שנים של מאמצים כבירים לקידום תוכנית התחדשות עירונית במרכז הוותיק של העיר יהוד, הועדה המקומית של עיריית יהוד אישרה את תוכנית הבינוי והעיצוב האדריכלי של תוכנית הענק

תוכנית הענק להתחדשות עירונית של קבוצת כתב ביהוד. כנען שנהב אדריכלים,
תוכנית הענק להתחדשות עירונית של קבוצת כתב ביהוד/כנען שנהב אדריכלים

1154 יחידות דיור, 25,000 מ"ר שטחי ציבור, 1500 מ"ר שטחי מסחר ו-5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים: לאחר למעלה מ-12 שנים של מאמצים כבירים לקידום תוכנית התחדשות עירונית במרכז הוותיק של העיר יהוד, הועדה המקומית של עיריית יהוד מונוסון אישרה אמש (ב') את תוכנית הבינוי והעיצוב האדריכלי של תוכנית הענק. צפי לקבלת היתר: כ-8 חודשים.

במסגרת התוכנית, הכוללת התחדשות ב-3 מתחמים בעיר, יהרסו 15 בנייני רכבת בני 3-4 קומות עם 332 דירות ישנות - בתמורה להקמה של 1,154 יחידות דיור חדשות ב-14 בניינים בני 9-17 קומות. 230 יח"ד מסך כל הדירות תהיינה דירות קטנות.

בנוסף ליחידות הדיור, יוקם במתחם בית ספר יסודי, 1500 מ"ר שטחי מסחר, 25,000 מ"ר שטחי ציבור ו-5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים.

התוכנית קבלה תוקף באוקטובר 2022 והינה פועל יוצא של התחייבות רשות מקרקעי ישראל עפ"י הסכם גג להקצות קרקע משלימה, שתיצור כדאיות כלכלית לפרויקט ותאפשר הוצאתו לפועל.

תוכנית הענק להתחדשות עירונית של קבוצת כתב ביהוד. כנען שנהב אדריכלים,
תוכנית הענק להתחדשות עירונית של קבוצת כתב ביהוד/כנען שנהב אדריכלים

התוכנית קודמה על ידי קבוצת כתב בשיתוף עיריית יהוד, ונערכה על ידי כנען שנהב אדריכלים. קבוצת כתב מנהלת כעת מו"מ מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ורשות מקרקעי ישראל לקבלת קרקע משלימה כתנאי להוצאה לפועל של תוכנית הענק, שצפויה לשנות לחלוטין את פני מרכז העיר.

יעלה מיקליס, ראשת עיריית יהוד-מונוסון:" מדובר על צעד חשוב לקידום המתחם. אישור התכנית הוא שלב משמעותי לקידום הפרויקט על מנת שהמתחם יגיע למימוש המיוחל ולתחילת הבנייה. מדובר על תוכניות מיטיביות הכוללות שטחים ירוקים, שבילי הליכה, מיקום של גני הילדים ושטחי המסחר. העיצוב חדשני ומתחשב בערכי הקיימות והסביבה".

יהודה כתב, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת כתב: "הגענו לישורת האחרונה בפרויקט הענק לאחר למעלה מעשור של עבודה מאומצת לצד הרשות המקומית. מדובר בתוכנית חשובה מעין כמוה ומשמעותית במיוחד לעיר יהוד, שזקוקה לתהליכי התחדשות עירונית מאסיבית, במיוחד כשמדובר במרכז העיר. התוכנית עתידה לשנות דרמטית את מרכז העיר, ולשדרג את איכות חייהם של מאות משפחות שחיום כיום בבניינים במצב תחזוקתי וסביבתי ירוד".

ניר אבידן, מנכ"ל התחדשות עירונית בקבוצת כתב: "כעת מוטלת האחריות להוצאה לפועל של תוכנית הענק על רשות מקרקעי ישראל, אנחנו מצפים לקבל את הקרקע המשלימה בהקדם כדי לעלות על הקרקע במהרה" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully