וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום: צעד חסר תקדים להצלת שוק הדיור מקריסה

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:52

תקציב של מיליארד שקל להגדלת ההיצע: משרד השיכון יוצא בצעדי חירום חסרי תקדים לעידוד הבניה למגורים - לאור צמצום ההיצע בשנה האחרונה עקב אי נכונותם של קבלנים לגשת למכרזי בנייה רבים ברחבי הארץ, שנותרים ללא ביקוש

בניינים בשדרות. ראובן קסטרו
בניינים בשדרות/ראובן קסטרו

פרסום ראשון: בעקבות צמצום ההיצע המדאיג לאור הריבית הגבוהה ואי נכונותם של קבלנים לגשת למכרזים בפריפריה, משרד השיכון מודיע היום (ג') לראשונה כי ייצא בצעדי חירום לעודד בניה בסיוע תקציבי בהיקף מיליארד שקל.

בתקופת שר השיכון המיתולוגי, אריק שרון "הבולדוזר", הייתה זו "התחייבות רכישה" מצד המדינה כדי לעודד קבלנים לגשת למכרזי בניה בעת בום הבניה בעליה הגדולה. כעת, מדברים על גרסה אחרת לעידוד בניה שמשמעותה סיוע של כמיליארד שקל, עקב חוסר היענות של קבלנים למכרזי בניה.

לוואלה נדל"ן נודע כי מדובר על סיוע מדינה, בהיקף מיליארד שקל כאמור, למכרזי נדל"ן בפריפריה - שנותרים ללא ביקוש מצד קבלנים בעקבות עליית הריבית. הכוונה לסבסד תקציבית היטלי פיתוח בהיקף של כ-50 ועד 100 אלף שקל לדירה בערי הפריפריה, ובכך לעודד קבלנים לגשת למכרזים.

קרקע לבנייה. ShutterStock
מכרזים רבים של רשות מקרקעי ישראל נותרו ללא ביקוש/ShutterStock

לפי בדיקת madlan, כמחצית ממכרזי הקרקעות למגורים שרשות מקרקעי ישראל פרסמה במחצית הראשונה של 2023 נכשלו ללא מתמודדים. המכרזים של רשות מקרקעי ישראל נותרו ללא מענה, ובמשרד השיכון עוקבים בדאגה אחרי כישלונן בערים מרכזיות כמו באר שבע, מגדל העמק, דימונה ועוד.

נזכיר כי אחת ההטבות האחרונות שאושרו במשרד הבינוי והשיכון מגרילה מענק של 50 אלף שקל בין רוכשי דירות יד שניה עד 600 אלף שקל, דבר שאינו פותר את מצוקת הקבלנים.

לדברי מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "הבאנו בסיכום התקציבי כמיליארד שקל עבור האצת נדל"ן וקידום פרויקטים ושיווקים במקומות בהם קיימים חסמי שיווק ובנייה. אנחנו בוחנים לעומק כל מכרז שלא נסגר, מבצעים התייעצויות עם גורמי המקצוע במשרד, הרשות המקומית וגורמים נוספים, ומייצרים פתרונות מותאמים, כשלנגד עינינו המטרה - בפרסום הבא המכרז הזה ייסגר בהצלחה".

"השאיפה שלנו היא לייצר כמה שיותר יחידות דיור שיוקצו להגרלות 'דירה בהנחה', כך שהתמהיל יתאים למציאות כיום, ובמקביל לאזן את ההשקעה התקציבית במכרז הזקוקים לסיוע. בקבינט הדיור האחרון השר הציב לרמ"י ולמשרד יעדי שיווק ואנחנו נעשה ככל שביכולתנו להגיע אל היעד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הגדלת היצע הדירות היא המשימה החשובה ביותר כיום"

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, "אני מברך את שר השיכון ומנכ"ל משרדו, על הסיכום התקציבי שהגיעו עם האוצר להקצאת מיליארד שקל לסבסוד הוצאות פיתוח בפרויקטים חסרי ביקוש בפריפריה. זהו צעד חשוב להאצת שוק הנדל"ן ולפתרון מצוקת הדיור".

"במהלך הדיונים הרבים שקיימנו בחוק ההסדרים וכן בדיון המיוחד שקיימנו בשבוע שעבר יחד עם נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, עלה הצורך לייחד תקציב משמעותי לתמרוץ יזמים כדי להתגבר על מגמת הירידה בהתחלות הבניה.נמשיך יחד עם משרד השיכון ללחוץ על משרד האוצר לייעד לשם כך תקציב גדול יותר, שכן האתגר הכי חשוב נוכח מצוקת הדיור כרגע הוא הגדלת היצע הדירות ויש להקדיש לכך את כל המשאבים הנדרשים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully