וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

135 דירות על מישור: השכונה הותיקה בחיפה תתחדש לראשונה

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 15:58

אושר להפקדה פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה שאנן בחיפה - אחת השכונות המישוריות הבודדות בעיר, אשר מרבית הבניינים בה נבנו בשנות ה-60, וממוקמת במרחק הליכה מהטכניון. התכנית כוללת הריסה של 32 דירות קיימות

פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה שאנן בחיפה. הדמיה - אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות,
פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה שאנן בחיפה/הדמיה - אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות

הועדה המקומית חיפה מודיעה היום (ב') כי המליצה להפקיד את תכנית מתחם ההתחדשות העירונית של קבוצת שובל הנדסה ברחוב פינסקר בחיפה. בכך - יוצא לדרך פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בשכונת נווה שאנן הותיקה בעיר.

שטח המתחם המדובר הוא כ-5 דונמים, וכיום קיימות בו 32 יחידות דיור ב-4 מבנים ותיקים. התכנית מציעה את הריסתן של המבנים הקיימים - בתמורה להקמת 135 דירות חדשות ב-3 בניינים, מסחר ושירותים בשטח של כ-1050 מ"ר. הפרויקט משלב גם גן ילדים ציבורי על פי דרישת הועדה.

"הפרויקט יביא בשורה חדשה לנווה שאנן ולעלית ערך הנכסים בשכונה"

שכונת נווה שאנן היא בין אחת השכונות המישוריות הבודדות בעיר אשר מרבית הבניינים בה נבנו בשנות ה-60, כאשר מיקומה במרחק של מספר דקות הליכה לטכניון מושך אליה סטודנטים רבים ששוכרים בה דירות.

התוכנית, אשר תוכננה ע"י אדריכל תמיר לזר, עברה שינויים והתאמות בהתאם לבקשת הועדה להתחדשות עירונית של עירית חיפה וקיבלה את ברכת הדרך ע"י כל הגורמים הרלוונטיים של העיריה.

פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה שאנן בחיפה. הדמיה - אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות,
פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה שאנן בחיפה/הדמיה - אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות

לדברי סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת שובל, ישי רוט, "אנו שמחים כי הוועדה המקומית קיבלה את עמדת צוות מהנדס העיר וצוות התחדשות עירונית של העיריה והמליצה לוועדה המחוזית לקדם את הפרויקט ולאחר התיקונים שנדרשנו. הפרויקט מקודם ביוזמתנו לאחר שפנינו למדינה בבקשה שתכריז על המתחם כמיועד לפינוי בינוי. ההכרזה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקנה הטבות במס שבח, במס רכישה ובמע"מ על שירותי הבנייה עבור הדיירים ואילו היזמים מממנים את הכנת התכנית המפורטת ומקדמים את אישורה בוועדות התכנון. הפרויקט שלנו מתקדם במרץ ונמצא בשלבים מתקדמים ביותר והוא הראשון שייצא אל הפועל בשכונת נווה שאנן".

עוד, אומר רוט, כי "הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים - ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים, אשר ייתן מענה לאוכלוסיית האזור לשירותים חיוניים ויהפוך את הרחוב ליותר פעיל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully