וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ICF מול הטילים: 2 קיבוצים נוספים יורחבו בשיטה החדשנית

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 13:46

במסגרת מכרז, החליטו הקיבוצים משמר הנגב ורעים ללכת על בנייה בשיטת ICF של חברת אייקונקס, כדי להתמודד עם האיומים מרצועת עזה; סך הכול, ייבנו 75 יחידות דיור בשני הקיבוצים, בעלות מוערכת של כ-120 מיליון שקל

בנייה בשיטת ICF של חברת אייקונקס. יח"צ,
בנייה בשיטת ICF של חברת אייקונקס/יח"צ

חברת אייקונקס, יצרנית תבניות ה-ICF המקוריות, זכתה השבוע במכרז לאספקת תבניות לבניית מבנים צמודי קרקע בשכונת בנים חדשה בקיבוץ משמר הנגב. זכייה זאת מצטרפת למכרז נוסף בו זכתה אייקונקס בשבוע שעבר, לבניית עשרות צמודי קרקע בקיבוץ רעים, סך הכל 75 יח"ד בשני הקיבוצים. סך שווי הבנייה של שני הפרויקטים מוערך בכ-120 מיליון שקל.

בשנה האחרונה גברה מגמת הבנייה בשיטת ICF בקיבוצים, עם פרויקטים בקבוצת יבנה, משואות יצחק, יטבתה ושער גולן, כ-200 יח"ד ב-4 הקיבוצים הללו יחד. זאת, בנוסף לבנייה בקיבוצים הגושרים, שדה נחמיה, כפר בלום, מרחביה, חמדיה, מסילות, ניצנים, ראש צורים ונגבה.

משמר הנגב ורעים העדיפו את שיטת ICF על פני שיטות הבנייה המסורתיות והחליטו לצאת במכרז לפי שיטת בנייה זאת, בין היתר בשל מיקומם הגיאוגרפי הייחודי וההבנה ששיטה זאת נותנת את המענה הייחודי והמיטבי עבורם. שני היישובים נמצאים בסמוך לרצועת עזה וכאן באה לידי ביטוי שיטת ICF, שנמצאה טובה מפני ירי ורסיסי טילים.

קיבוץ. ShutterStock
קיבוץ/ShutterStock

תבניות ICF מאפשרות בנייה מהירה, ירוקה ונקייה, וכן מבנה מבודד תרמית ואקוסטית, המסייע בחיסכון באנרגיה, והפחתה של 50 אחוז ויותר בצריכת החשמל בחורף ובקיץ.

אייקונקס היא המייצרת והמשווקת הרשמית בישראל משנת 1996 של תבניות ה-ICF המקוריות יחד עם חברת פוליביד.

יותם בר חמא, מנכ"ל ובעלים של חברת אייקונקס: "כמו בתקופת קום המדינה, הקיבוצים מראים שהם החלוץ בפני המחנה ומראים את הדרך לערים הגדולות, עם אימוץ שיטת הבנייה ICF המתקדמת והירוקה של אייקונקס. אני מודה למנהלי הקיבוצים ולבונים במשמר הנגב וברעים על האמון והבחירה בנו ובעיקר על החזון שהם מפגינים. יישובי מערב הנגב הצפוני ייהנו מהטכנולוגיה העדיפה של תבניות שתי דפנות הפוליסטירן המעניקות בידוד תרמי ואקוסטי, חוזק מבני ועמידות הגבוהים ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully