וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: כשמשפצים את הבניין - חברת בניה או עבודה עצמאית?

ליעד וכניש

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 16:30

כאשר מדובר בשיפוץ חיצוני או פנימי של הבניין הישן שלנו - אחת ההחלטות החשובות שנצטרך לקבל היא האם לשכור חברת בנייה שמטפלת בהכול או לנהל את הפרויקט באופן עצמאי ולבחור את אנשי המקצוע בעצמנו. מה יותר משתלם? בדקנו

חברת בניה או עבודה עצמאית?. א.מ מגדלי יהודה בע"מ,
שיפוץ חזית הבניין/א.מ מגדלי יהודה בע"מ

החלטתם לשדרג את איכות החיים שלכם ולהפוך את הבניין הישן בו אתם גרים להרבה יותר נעים ומזמין? נהדר, זו כבר החלטה טובה. כעת, תצטרכו להתמודד עם עוד המון החלטות חשובות המפרידות ביניכם לבין ישיבה רגל על רגל במרפסת השמש החדשה, או בעצם, החלטה אחת חשובה במיוחד שתשפיע על הכל - חברת בניה או עבודה עצמאית?

כמובן, כמו בכל בחירה שנעשה בחיים, גם במקרה הזה יש מערכת שלמה של יתרונות וחסרונות - כשהלמידה שלהם תעזור לכם לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר. ואיזה מזל שאנחנו כאן בשביל לעשות עבורכם את שיעורי הבית גם בנושא הזה.

אז כיצד תדעו מה הבחירה המתאימה ביותר עבור הבניין שלכם? שאלנו את אודי יהודה מלכה, מנכ"ל חברת א.מ מגדלי יהודה בע"מ, המתמחה בשיפוץ בתים משותפים, ובין היתר בבניית מרפסות.

חברת בניה או עבודה עצמאית?. א.מ מגדלי יהודה בע"מ,
שיפוץ חזית הבניין והקמת מרפסות/א.מ מגדלי יהודה בע"מ

לדבריו, "כאשר ניגשים לבניית מרפסת או כל שיפוץ אחר בבניין, יש לדעת כי קיימות שתי אפשרויות עיקריות לבחירת מבצעי הבנייה בפועל. הראשונה היא לשכור בעלי מקצוע שונים שיבצעו את העבודה ולנהל אותם באופן עצמאי, והשנייה היא לשכור חברה קבלנית שתעשה את העבודה כולה, החל מכתיבת תכניות הבניה, דרך השגת האישורים וכלה בבנייה עצמה. כמו תמיד, כששוקלים את האופציות, משווים בדרך כלל בין קריטריונים של כסף, זמן ואיכות, וכך מבינים מה משתלם לכם יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תמיד עדיף להתחיל בחיובי: מה הם היתרונות של שני הצדדים?

יתרונות בעבודה עם חברת בניה:

מומחיות 360 מעלות: אחד היתרונות העיקריים של שכירת חברת בנייה הוא הגישה למגוון רחב של בעלי מקצוע המתמחים בהיבטים שונים של בנייה - תחת קורת גג אחת. מאדריכלים ומהנדסים ועד נגרים וחשמלאים, חברת בנייה מספקת צוות מומחים שיכול לטפל בכל היבטי הפרויקט. יתרון זה מבטיח תיאום מושלם בין בעלי המקצוע ושילוב משימות במקביל, מה שמוביל לתהליך שיפוץ חלק ויעיל יותר.

מפחיתה כאבי ראש לבעלי הדירות: חברות בנייה מנוסות בדרך כלל בניהול פרויקטים בקנה מידה גדול, ומגיעות עם המשאבים והכלים הרצויים כדי להבטיח ניהול פרויקט יעיל - החל מהשגת אישורים וניהול לוחות זמנים ועד לתיאום עם קבלני משנה ופיקוח על בקרת איכות. חברת בנייה מטפלת בכל ההיבטים הלוגיסטיים ומפחיתה את הנטל על בעלי הדירות בביצוע הפרויקט.

100% אחריות: חברת בנייה תעזור לדיירים ליהנות מרמה מלאה של אחריות ולוודא שהעבודה הושלמה לשביעות רצונם, במסגרת המפרט שהוסכם. לרוב, חברות הבנייה הגדולות מציעות אחריות מלאה על עבודתן, ובכך מספקות שקט נפשי למקרה שיתעוררו בעיות לאחר השיפוץ.

חברת בניה או עבודה עצמאית?. א.מ מגדלי יהודה בע"מ,
שיפוץ חזית הבניין/א.מ מגדלי יהודה בע"מ

יתרונות העבודה העצמאית:

חיסכון בעלות כספית: העסקת אנשי מקצוע עצמאיים תאפשר לכם שליטה גבוהה יותר על בחירת הקבלנים והספקים, דבר שיכול להביא לחיסכון בעלויות, הודות האפשרות להתמקח על המחיר עם כל בעל מקצוע באופן פרטי ולבחור את בעלי המקצוע הזולים יותר, מבלי להתפשר על האיכות.

גמישות והתאמה אישית: אנשי מקצוע עצמאיים מציעים לרוב גישה אישית יותר לפרויקט. בחרתם אותם ישירות, ועל כן המחויבות שלהם אליכם כלקוח הינה גדולה יותר. על כן, הם יהיו בדרך כלל גמישים יותר בהיענות להעדפות עיצוב ספציפיות ויכולים לעבוד אתכם בשיתוף פעולה הדוק, תוך רצון לענות בצורה מדויקת על החזון שלכם.

היתרונות של האחד הם החסרונות של האחר

חסרונות בבחירת חברת בניה:

עלות גבוהה יותר: אמנם אין להכחיש את הנוחות והמומחיות של חברת בנייה, כפי שראיתם למעלה, אך כיוון שהם מטפלים בכל מה שקרה בתוך הבית, כולל ניהול ותיאום פרויקטים, עלות העסקת חברת בנייה יכולה להיות גבוהה בהשוואה לבעלי מקצוע עצמאיים. אם זה שווה את הזמן וההתעסקות? זו כבר החלטה שלכם.

• גמישות מוגבלת: ברוב המקרים, לחברות בנייה יהיו ספקים קבועים משלהן, מה שעלול להגביל את האפשרויות לעתים. מעבר לכך, התהליכים והנהלים עשויים להשאיר פחות מקום להתאמה אישית, כך שאם יש לכם דרישות או העדפות ספציפיות, בחלק מן המקרים העבודה עם חברת הבנייה עלולה להגביל את הגמישות שלך בהשוואה לבעלי מקצוע עצמאיים.

שיפוץ לובי של בניין. א.מ מגדלי יהודה בע"מ,
שיפוץ לובי של בניין/א.מ מגדלי יהודה בע"מ

חסרונות העבודה העצמאית:

כאב ראש אחד גדול: אם אתם לא מומחים בניהול פרויקטים גדולים, תיאום מספר רב של אנשי מקצוע עצמאיים ככל הנראה יגזול מכם זמן רב ויגרום לכאבי ראש רציניים. ניהול הפרויקט הינו מאתגר ומחייב אתכם לקחת על עצמכם תפקידים מעשיים יותר במהלך הביצוע, כולל פיקוח על לוחות הזמנים, הבטחת תקשורת תקינה בין אנשי המקצוע וטיפול בכל מחלוקת או בעיה שעלולה להתעורר.

מומחיות: בקרה והבטחת איכות הביצוע של הפרויקט הופכת להיות אחריות שלכם. במידה ואתם לא מומחים, ככל הנראה יהיה לכם קשה להעריך האם האיכות של הבנייה והחומרים אכן תקנית, בהתאם למה שציפיתם וסיכמתם בחוזה. הדבר חשוב במיוחד כשאתם מתמקחים על המחיר עם בעל המקצוע, מה שעלול לפגוע באיכות העבודה והחומרים.

"זמן וחוסר ידע שווים לכם הרבה כסף"

אודי יהודה מלכה, מנכ"ל חברת א.מ מגדלי יהודה בע"מ, מסכם ואומר כי "בסופו של דבר הבחירה בין חברת בנייה או עבודה עצמאית תלויה במספר גורמים הנוגעים לצרכים הספציפיים שלכם, התקציב והזמן הפנוי שלכם. אנשים רבים יעדיפו לבחור בחברת בנייה שתעשה להם את העבודה עם שקט נפשי. במיוחד כשמדובר באנשים שלא ניהלו פרויקטים גדולים בחייהם, כאן לא מדובר רק בחוסר של זמן, אלא גם חוסר של ניסיון, ידע והבנה שעלול לעלות כסף רב, החל מטעויות בהסכם ההתקשרות עם בעלי המקצוע העצמאיים ועד טעויות במהלך הביצוע. בסופו של דבר, טעויות אלה עלולות לעלות לכם אפילו יותר ממה שתעלה לכם חברת בנייה, ולכן, למרות שעל הנייר בחירה בעבודה עצמאית נחשבת כזולה יותר, בחלק מן המקרים הדבר אינו כך".

"בכל מקרה, אני ממליץ בחום לשקול את היתרונות והחסרונות של כל הצדדים אל מול הצרכים והיעדים הספציפיים שלכם בשיפוץ המבנה בו אתם גרים, להבין האם אתם באמת מסוגלים לנהל את הפרויקט בעצמכם, ולקבל החלטה מושכלת עבור העתיד שלכם. בכל אופן, הטיפ החשוב ביותר שאתן לכם הוא לבדוק היטב עם מי אתם מתקשרים, לא משנה אם מדובר בחברת בנייה או בעלי מקצוע, תבדקו שמדובר באנשים אמינים ומנוסים שאתם יכולים לסמוך עליהם".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully