וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פס על הציבור: ככה עיריית תל אביב מאשרת תכנית חשובה?

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 13:44

בשלישי הקרוב תתכנס הוועדה המקומית לדיון חוזר בתוכנית שתחליף את תמ"א 38 בתל אביב - לאחר שחברי הועדה התבקשו לאשר אותה טרם הכנתה ומבלי לשתף את הציבור. התושבים קוראים: זו ההזדמנות שלנו להשפיע

בניין עם פרויקט תמ"א שנתקע ברחובות יהודה המכבי-ויצמן בתל אביב. ראובן קסטרו
בניין עם פרויקט תמ"א שנתקע ברחובות יהודה המכבי-ויצמן בתל אביב/ראובן קסטרו

ככה מאשרים תכנית חשובה? ביום שלישי הקרוב (25.7) בשעה 16:00 תתכנס מליאת הוועדה המקומית לדיון חוזר בתוכנית שתחליף את תמ"א 38 בעיר תל אביב - וזאת בעקבות הבקשה שהועלתה על ידי סגנית ראש העיר וחברת הוועדה המקומית מיטל להבי.

נימוקי הבקשה לדיון חוזר כללו את העובדה שחברי הוועדה התבקשו לאשר את התוכנית להפקדה עוד בטרם התוכנית הוכנה והוצגה להם או לציבור הרחב שיושפע רבות מהתוכנית - כאשר עוד נקבע כי לאחר שהתכנית תהיה מוכנה, היא תוצג ליו"ר הועדה בלבד.

בניינים  בשכונת התקווה 25 במרץ 2021. ראובן קסטרו
שכונת התקווה בתל אביב/ראובן קסטרו

בשונה מתמ"א 38 - התכנית החדשה כוללת היטלי השבחה והקצאת שטחים לצורכי ציבור, והיא לא תחול על כול שכונה ולא על כול בניין טעון חיזוק. על כן, חשוב כי הציבור יהיה מודע לתכנית וישתתף במפגשי שיתוף הציבור, על מנת שהציבור ישפיע באמצעות נבחריו על קידום תוכנית שתעודד ותתמרץ התחדשות עירונית גם בשכונה שלהם, הקמת ממ"דים ומיגון מבנים כנגד רעידות אדמה ואיום הטילים.

נושא חשוב נוסף - הינו לא לקצר את התוקף של תמ"א 38 ולא ליצור חלל תכנוני, וזאת מכיוון שע"פ החלטת המועצה הארצית, תמ"א 38 תימשך בתל אביב עד לתאריך 18.5.26 (או עד כניסת התוכנית המחליפה לתוקף, המוקדם מבניהם ובכפוף להגשת התוכנית עד לתאריך 1.2.24 כפי שהעירייה מתכוונת לעשות).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נציגי התושבים קוראים: הגיעו פיזית לדיון והשפיעו על נבחרי הציבור

בהודעה שהופצה לתושבי העיר תל אביב, קוראים נציגי התושבים להגיע פיזית לדיון שמתקיים במשרדי העירייה ביום שלישי הקרוב כאמור, או להעלות מהזום במידה ולא ניתן להגיע, העיקר להשתתף ולדרוש מנבחרי הציבור לפעול לטובת ממ"דים והתחדשות עירונית לתושבים.

נציגי התושבים מסבירים כי הועדה המקומית תדון בתוכנית שתחליף את תמ"א 38 בת"א. התוכנית החדשה הולכת לכלול היטלי השבחה ושטחי ציבור, מה שלא היה בתמ"א 38, ולכן זו ההזדמנות של התושבים להשפיע על נבחרי הציבור.

הכותרת של ההודעה מדגישה את החשיבות של השתתפות הציבור: "תמ"א 38 נגמרת! וממ"ד זה לא מותרות - לכול תושב צריכה להיות זכות לממ"ד!" (כך נכתב במקור).

מיטל להבי, סגנית רה"ע (מרצ) לתחבורה וקהילה גאה, שהגישה את הערר על התוכנית למליאה, מוסרת כי "לכאורה אחת ממטרות התוכנית 'לקבוע באופן ברור ונגיש את היקף הזכויות המרבי שניתן לאשר בעת הוצאת היתר בניה מכוח התכנית', אך לוועדה הוגש לאישור פורמט ולא תוכנית שממנה ניתן להבין את ההבדל בין מצב יוצא לנכנס או את היקף הצפיפות שתתווסף מעל תוכניות קיימות זאת, למרות שמדובר בשינוי דרסטי שמושת על רוב העיר למעט מרכזה. הלכה למעשה, חברי הועדה התבקשו לאשר תוכנית להפקדה עוד בטרם התוכנית הוכנה והצוות המקצועי מקבל את הסמכות לגבש אותה מבלי לאשר זאת בוועדה המקומית".

"יתרה על כך, לכשתאושר התוכנית הכוללת (מושג חדש במחוזותינו) במחוזית לא תהיה לחברי המועצה כל זכות לערר על תוכניות אלא רק בשלב ההיתר הסופי וגם זה רק בתנאי שיוגשו בקשות להקלות. קרי, גם מכך נראה כי התוכנית מעבירה את סמכויות הנבחרים לידי הצוות המקצועי. אמירת יו"ר הועדה כי התוכנית תוצג בטרם ההפקדה ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בפורום מצומצם, בדגש על כך שמדובר בתקופה הסמוכה לבחירות לראשות ומועצת העיר, מהווה גם היא טעם לפגם".

נכון לשעה זו תגובה מעיריית תל אביב טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully