וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נוכל לעשות היום - כדי לעזור לילדינו לרכוש דירה מחר?

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 18:00

דירה לכל ילד בישראל: האם החלום הישראלי הולך ומתרחק? כיצד נוכל לעזור לילדים המתבגרים שלנו לרכוש דירה, בשוק בו המחירים רק עולים ועולים? התייעצנו עם שרון דידי, מומחית להשקעות נדל"ן בישראל

זוג הורים עם ילדה בדירה חדשה. ShutterStock
דירה לכל ילד בישראל: האם החלום הישראלי הולך ומתרחק?/ShutterStock

נתחיל עם קצת פסיכולוגיה יהודית: בתור עם שעבר לא מעט תלאות בדרך לארץ הקודש, ארץ ישראל, הרעיון של ישוב קבע הוא רצון עז ושורשי שמקורו בהישרדות שלנו כעם. ואכן, אנחנו יכולים לראות שהמטרה הראשונה של זוגות צעירים אחרי החתונה היא לרכוש דירה, להקים משפחה ולבנות בית בישראל.

במצב של היום, הזוגות הצעירים הופכים בעל כורכם למשקיעי נדל"ן, כיוון שהרבה פעמים אין ביכולתם לרכוש דירה בעיר בה הם רוצים לגור, קרוב להורים ולחברים, ולכן ברוב המקרים הם רוכשים בפריפריה ומשכירים. נכון, יש כאלו עם מזל שזכו בתכניות ההגרלה של המדינה באזור המרכז והצליחו לרכוש במחיר שפוי. עם זאת, כשזה נוגע לעתידם של מרבית הזוגות הצעירים בישראל, המילה "מזל" היא בעייתית בפני עצמה.

כשאנחנו ההורים מגיעים לסביבות גיל 45 אנחנו מתחילים לחשוב על העתיד. אנחנו מסתכלים על הילדים, שכבר הופכים לאנשים גדולים, וחושבים - כיצד נוכל לעזור להם במצב הנוכחי, של מחירים שרק עולים ועולים? התייעצנו עם שרון דידי, מומחית להשקעות נדל"ן בישראל.

הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כבר היום: תכנון פיננסי נדל"ני

הדבר הראשון והחשוב ביותר שנוכל לעשות עוד בתחילת דרכנו כהורים צעירים - הוא תכנון פיננסי נכון, במטרה לעזור לילדים שלנו לרכוש דירה בעתיד. במילים אחרות, להצמיד את הכסף שלנו היום למדד הנדל"ן, כך שערך הכסף שלנו ישמר בהתאם לערך הנדל"ן בישראל לאורך השנים.

החוק בישראל מאפשר לרכוש דירה רק בגיל 18. לצורך כך, צריך הון עצמי של 25% מערך הדירה לפחות, והשאר נלקח כמשכנתה. מצד שני, איך ילד בגיל 18 יכול להגיע להון עצמי כ"כ גבוה ולקבל משכנתה?

ופה הדבר היפה;

תחשבו עלינו כהורים בני 45, הילד בן 18 ולא צריך בשלב זה דירה, רוב הסיכויים שהוא עדיין גר בבית. כבר בשלב הזה נוכל לעזור לילד עם ההון העצמי לרכישת דירה, ולשמש כערבים של הילד לרכישת דירה בבנק לשם לקיחת המשכנתה.

מה נשיג ממהלך כזה?

כשהערך של הדירה יעלה, כך גם תעלה "ההשקעה" של ההון העצמי שחסכנו לטובת העתיד של הילד. כלומר, אם הגדרתי שאני עוזרת לילד שלי ב-500,000 שקל, (הון עצמי המאפשר כיום לרכוש דירה במחיר של עד 2 מיליון שקל), הערך שלהם יגדל עם השנים, וישמשו אותו לרכישת דירה משלו כעבור כעשור, מבלי להשקיע הון עצמי נוסף.

מצד שני, אם הייתי מחכה עשור כדי להביא לו את הסכום הזה, סביר להניח שלא הייתי יכולה לרכוש את אותה הדירה בהון העצמי הזה, והייתי צריכה הרבה יותר.

שורה תחתונה, תכנון פיננסי נדל"ני נכון בשלב הנכון בחיים מאפשר להורים לסייע לילדיהם לרכוש דירה בישראל. זיכרו - מה שאנחנו יכולים לעשות ב-2023 לא נוכל לעשות ב-2030.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully