וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוח נאות חובב לבאר שבע - מסמל את הערים בעידן החדש

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 14:13

החלטת שר הפנים אמש לספח את המועצה התעשייתית נאות חובב לעיר באר שבע מסמלת את העידן החדש בו ראשי רשויות מחפשים אחר מנועי צמיחה כלכליים. מה המשמעות של הסיפוח?

פארק ההייטק בבאר שבע. עיריית באר שבע,
פארק ההייטק בבאר שבע/עיריית באר שבע

שר הפנים, משה ארבל, הודיע אמש (17.7) על החלטתו לספר את המועצה התעשייתית נאות חובב לשטחה המוניציפלי של באר שבע. בכך, מסתיים מהלך אותו החל ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בשנת 2019 - כשפנה לשר הפנים דאז, אריה דרעי, בבקשה להקמת ועדת בדיקה בנושא, תוך נימוקים סביבתיים, תעסוקתיים, חברתיים וכלכליים.

מאז 2019, פעלה עיריית באר שבע מול הועדה שהקים משרד הפנים להוכיח את יכולותיה לנהל את המועצה התעשייתית, תוך משיכת חברות ומפעלים מהארץ ומהעולם לצד שמירה על תקני בטיחות ואיכות סביבה מחמירים.

כעת, 4 שנים אחרי, נראה כי העירייה הוכיחה את יכולותיה לנהל את המועצה התעשייתית, עם החלטת שר הפנים מאמש כאמור, להעביר את המועצה התעשייתית נאות חובב לתחום השיפוט של העיר באר שבע ולאחריותה. לדבריו של דנילוביץ', "מדובר בהחלטה היסטורית, שעתידה לשנות את פני המציאות ולבסס את העיר בעתיד".

העידן החדש - ערים מחפשות מנועי צמיחה כלכליים

העיר באר שבע פועלת בעשור האחרון בהתאם לתוכנית אסטרטגית סדורה להקמת מנועי צמיחה כלכליים, שיאפשרו לפתח מקורות כספיים, אשר יתנו לעירייה את היכולות לפתח את העיר. בשנים האחרונות הפכה למובילה במדינה בתעשייה הביטחונית שהולכת ומתרכזת בעיר ובסביבתה, לצד מעבר בסיסי המודיעין והתקשוב של צה"ל לעיר.

בכל הנוגע להיערכות העירייה לאתגר, נראה שראש העיר והצוות המקצועי מבינים כי מדובר במשימה מורכבת, אך אפשרית נוכח ההצלחות של העירייה להקים בשנים האחרונות פארק הייטק מצליח בלב רובע חדשנות, שכונות מגורים חדשות, פרויקטים של התחדשות עירונית, פארקים ועליה במדדי והישגי החינוך והתרבות.

מפעל טבע טק, נאות חובב 14 בדצבר 2017. בני בן סימון
מפעל טבע טק, נאות חובב/בני בן סימון

ראש העיר, רוביק דנילוביץ', התייחס להיערכות להעברת המועצה התעשייתית נאות חובב: "אנו נערכים במקצועיות למשימה הגדולה והחשובה ונפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים, החברות והמפעלים, שכן האינטרס של כולנו משותף. נעבוד יחד עם העובדים המסורים והמקצועיים של המועצה התעשייתית נאות חובב, שיש להם חלק חשוב בתקופת המעבר ומקום מרכזי במעבר אלינו. מדובר במהלך חשוב ואמיץ של משרד הפנים, שמשנה את התפישה ומחזק את בירת הנגב כמטרופולין חשוב בישראל".

שר הפנים, משה ארבל: "המהלך החשוב שאנו מוציאים היום אל הפועל יסייע לנו בחיזוק הנגב, בצמצום פערים ובשיפור איכות החיים של התושבים. לצד שמירה על איתנותן של הרשויות המקומיות הנהנות מחלוקת ההכנסות של נאות חובב, אנו מחזקים את העיר באר שבע, כמטרופולין המרכזי והמשמעותי של הנגב, באמצעות הרחבת שטחה המוניציפאלי והקמת אזורי תעסוקה נוספים שישמשו את כל תושבי האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully