וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפסיקה להתחדש: 700 דירות נוספות יוקמו בבירת הנגב

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 11:43

השכונות הוותיקות בבאר שבע ממשיכות להתחדש: התכנית מציעה הריסת 92 דירות ישנות בשכונה ג' הותיקה, בתמורה להקמה של מתחם מעורב שימושים שיכלול כ-700 דירות חדשות, לצד שטחי מסחר ותעסוקה ומבני ציבור

התחדשות מתחם שזר בבאר שבע. הדמיה - פרייס הדמיות,
התחדשות מתחם שזר בבאר שבע/הדמיה - פרייס הדמיות

הועדה המקומית מודיעה היום (ג') כי המליצה (בכפוף להשלמת הדרישות) על הפקדת תכנית ההתחדשות העירונית במתחם שז"ר בעיר - המציע הריסה של 92 דירות קיימות ב-3 בניינים ישנים והקמה של מתחם מעורב שימושים שיכלול כ-700 דירות חדשות לצד שטחי מסחר, תעסוקה ומבני חינוך וציבור.

הבינוי המוצע במסגרת התכנית, המקודמת במסלול יזמים, ישלב בנייה גבוהה עד 30 קומות בשדרות שזר, עם בנייה מרקמית ונמוכה יותר לכיוון השכונה. המתחם מתוכנן על ידי ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים.

מתחם שזר ממוקם בתפר שבין שכונה ג' לבין המרכז האזרחי וקריית הממשלה וסמוך למוקדי תחבורה, מסחר, תעסוקה ומוסדות מטרופוליטניים רבים. הוא כולל את השטח שבין הרחובות ליאונרד כהן לגאולים ומהווה את קצהו הדרומי של ציר לב שכונה ג' שהוגדר עוד במסמך המדיניות להתחדשות השכונה.

שיכוני הדיור הציבורי בבאר שבע. שי מכלוף
השכונות הוותיקות בבאר שבע ממשיכות להתחדש/שי מכלוף

קובי אוחיון, ראש המנהלת להתחדשות עירונית בעיריית באר שבע, ציין כי "עיריית באר שבע ממשיכה לפעול לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, הן במתחמים במסלול רשויות והן במסלול יזמים, בו העירייה מלווה את היזמים ומכווינה אותם ביצירת תוכניות איכותיות שיתנו מענה הוליסטי לשכונות המתחדשות".

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, ציין כי "התוכנית להתחדשות מתחם שזר משתלבת בחזון העירייה כפי שבא לידי ביטוי בתוכניות המתאר והמדיניות וכן בהסכם הגג המחודש, המדגישים את הצורך בחידוש השכונות הוותיקות בעיר לצד פיתוח השכונות החדשות. התוכנית תייצר מתחם עירוב שימושים מתקדם שיספק שירותים גם לדיירי המתחם וגם לתושבי השכונה והעיר ויצור מרחב ציבורי איכותי".

ננה חן, מנכ"ל ראדקו התחדשות עירונית, ציינה כי "חברת ראדקו מברכת על החלטת הועדה המקומית לאישור הפקדת תוכנית שז"ר. מדובר בתוכנית מאוזנת הנותנת מענה לצרכי הדיירים המתגוררים במתחם ולצרכי העיר העתידיים ברמת דיור, תעסוקה ומסחר. שיתוף הפעולה הפורה בין כל הגורמים הקשורים בפרויקט ובראשם דיירי המתחם באמצעות נציגות הדיירים, עו"ד אוהד הרן - ב"כ הדיירים, גב' יפה לוי - מארגנת הדיירים ,מנהלת התחדשות עירונית וכל צוות ההנדסה של עיריית באר שבע הביא לתוצאה המיוחלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully