וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדשים ומתחדשים: התחדשות עירונית בישראל זה כבר עניין שבשגרה

בשיתוף קבוצת דוידסון

19.7.2023 / 11:17

עוד ועוד בניינים ומתחמים ברחבי הארץ חוברים לחברות נדל"ן מנוסות, מקבלים ליווי אישי ולבסוף מתחדשים בבית מודרני ובטוח, ומעלים את רווחת החיים עם סביבה תומכת במגורים דוגמת פארקים חדשים, שטחי מסחר ופנאי ועוד

פרויקט התחדשות עירונית קבוצת דוידסון ברמת אליהו. קבוצת דוידסון,
פרויקט התחדשות עירונית קבוצת דוידסון ברמת אליהו/קבוצת דוידסון

התחדשות עירונית צוברת תאוצה משמעותית בשנים האחרונות ואנו עדים לזינוק בהתחלות הבנייה של פרויקטים חדשים בכל רחבי הארץ. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בין אפריל 2022 ועד מרץ 2023 נרשמה עלייה ממוצעת של 9% בהתחלות של פרויקטים בהתחדשות עירונית בהשוואה לתקופה המקבילה, עדות אמיתית בשטח לנסיקה בתחום. היזמים מכירים מקרוב את הקשיים והאתגרים הכרוכים בפרויקטים של התחדשות עירונית, כאשר עיקר המורכבות הוא הטיפול בדיירים הנדרשים לפנות את ביתם.

פנינו לאחת מקבוצת הנדל"ן הגדולות בישראל ושאלנו מה התהליכים בפרויקט התחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי.

איך בוחרים פרויקט של התחדשות עירונית?

נקודת הפתיחה של כל פרויקט התחדשות עירונית היא איתור האזורים בעלי פוטנציאל השדרוג והפיתוח הגבוהים ביותר, לצד בחינה של איכות התשתיות והיכן נדרשת בנייה מחודשת בהקדם האפשרי. יחד עם אדריכלים ויועצים המלווים את הפרויקט, נאמוד את ההתאמה של אותו בניין או מתחם לביצוע פרויקט של התחדשות עירונית. לאחר מכן, נבחן את היתכנות הפרויקט גם מול העירייה והגורמים הרלוונטיים ולאחר קבלת האישורים הרלוונטיים נצא לדרך.

איך בוחרים פרויקט של התחדשות עירונית. ShutterStock
איך בוחרים פרויקט של התחדשות עירונית/ShutterStock

השלב הראשון בכל פרויקט התחדשות עירונית יהיה היכרות מעמיקה עם הדיירים הקיימים. בפגישה משותפת עם נציגות הבניין, ולאחר מכן עם כלל הדיירים, נבנה תמונת מצב מלאה של הצרכים, הרצונות והדרישות. שקיפות מלאה והדדית היא חלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו, והקו המנחה של התהליך כולו.

חותמים על הסכם משפטי בין הדיירים ליזם

לאחר שניתן אישור עקרוני מנציגות הבניין להתקדם בתהליך ההתחדשות, מגיע שלב חתימת ההסכם המשפטי בין הדיירים ליזם. שלב החתימות הוא קריטי ומשמעותי בכל פרויקט התחדשות עירונית, ויקבע במידה רבה את שביעות הרצון של שני הצדדים לאורך שלב הבנייה ובסופו של התהליך.

קבוצת דוידסון מממנת עבור הדיירים עורך דין שיבחר על ידי נציגות הדיירים וילווה אותם משפטית משלב התכנון ועד סיום הפרויקט. מטרת העל של ניסוח ההסכם היא יצירה של שקט לשני הצדדים, תוך גיבוש התנאים המשפטיים וההתחייבויות של היזם כלפי הדיירים, הערבויות והבטוחות שהוא מעמיד לרשותם.

הופכים חלום למציאות עם כניסה לבית לאחר התחדשות עירונית. ShutterStock
הופכים חלום למציאות עם כניסה לבית לאחר התחדשות עירונית/ShutterStock

הופכים חלום למציאות - עריכת תכנון מפורט וביצוע בשטח

בשעה טובה יש הסכם חתום לפרויקט על ידי הדיירים והיזם, ואפשר סוף סוף לצאת לעשייה בשטח. כדי לתכנן את מרחב החיים החדש, יקחו חלק בתהליך כלל אנשי המקצוע הרלוונטיים שיגויסו לטובת הפרויקט. צוות התכנון שאמון על הפרויקט יפעל בעוצמה ובמרץ כדי לקבל את כל ההיתרים הנדרשים, תוך שיתוף של הדיירים בכל נקודות ציון משמעותית בתהליך.

במקביל לתכנון הפרויקט, יימצאו לדיירים פתרונות דיור חלופיים למשך תקופת הבנייה. לא נזיז אבן בשטח מבלי שדאגנו לקורת גג ראויה לכלל הדיירים ונוודא שכולם שבעי רצון מהדירה החלופית שניתנה להם. דוידסון מממנת את דמי השכירות החודשיים, עלויות ההובלה והתיווך, כאשר עם השלמת תהליך פינוי הדיירים, ייהרס הבניין וחלום חדש יתחיל להיבנות בשטח. את תהליך הבנייה ילוו התכניות שאושרו ולוחות הזמנים שהוגדרו מראש לפרויקט, הכל כאמור בשקיפות מלאה מול הדיירים.

חוזרים הביתה למרחב חיים חדשני ומודרני לאחר סיום פרויקט פינוי בינוי. ShutterStock
חוזרים הביתה למרחב חיים חדשני ומודרני לאחר סיום פרויקט פינוי בינוי/ShutterStock

חוזרים הביתה למרחב חיים חדשני ומודרני

התקופה המרגשת ביותר של כל פרויקט התחדשות עירונית היא אכלוס מחודש של הדיירים בבית החדש שלהם. בשלב הזה נוודא שכל אחת ואחד מהדיירים קיבלו את כל מה שמגיע להם על פי ההסכם, עם קבלת פנים נעימה וקלה. צוות השירות של דוידסון עומד לרשות הדיירים עוד בשלב גיבוש הרעיון, במשך כל תקופת הבנייה וגם אחרי הקפה הראשון במרפסת החדשה. אנו כתובת זמינה עבור הדיירים הרבה אחרי קבלת המפתחות, ותמיד יש למי לפנות במידת הצורך.

הדמיה: פרויקט התחדשות עירונית קבוצת דוידסון ברמת אליהו. קבוצת דוידסון,
הדמיה: פרויקט התחדשות עירונית קבוצת דוידסון ברמת אליהו/קבוצת דוידסון

דוידסון בונה שני פרויקטים רחבי היקף בראשל"צ ובלוד

קבוצת דוידסון מקדמת בימים אלו שני פרויקטים חדשים של התחדשות עירונית בשיתוף עם קבוצת לוינשטין, שיכללו יחד למעלה מ-1600 יחידות דיור חדשות ועשרות אלפי מ"ר למסחר ותעסוקה. הקבוצה מביאה משב רוח חדש ורענן לתחום המתחדש, ומציעה תהליך התחדשות עירונית המחבר ברגישות בין הצרכים של הדיירים לאלו של היזם, כדי לבנות מרחב חיים חדשני ומודרני שיתאים לצרכים החדשים שנולדו כאן בישראל.

הדמיה: פרויקט התחדשות עירונית קבוצת דוידסון ברמת-אליהו. קבוצת דוידסון,
הדמיה: פרויקט התחדשות עירונית קבוצת דוידסון ברמת-אליהו/קבוצת דוידסון

פרויקט פינוי בינוי ייחודי ברמת אליהו, ראשון לציון יכלול למעלה מ-800 יחידות דיור חדשות ואלפי שטחי מסחר בשכונת רמת אליהו בראשון לציון. הפרויקט נמצא כעת בשלבי תכנון מתקדמים מול העירייה ומתוכנן על בסיס התכנית המתארית שאושרה לשכונה על ידי הוועדה המחוזית.

פרויקט נוסף של החברות בלוד יכלול גם הוא למעלה מ-800 יחידות דיור וכ-30 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה ונמצא כעת עם תב"ע מאושרת.

"אנו בקבוצת דוידסן עושים כל שביכולתינו כדי להבטיח לדיירים איכות חיים טובה יותר, ושואפים לבנות עבורם מרחב חיים בטוח, יציב ונגיש שבו יוכלו להרגיש הכי בבית שאפשר", אומרים בקבוצה.

בשיתוף קבוצת דוידסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully