וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק מלאכי-טק צובר תאוצה: אילו חברות הייטק בדרך?

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 10:22

6 חברות תעשיית הייטק זכו במכרז ל-36 דונם בפארק תעשיות מלאכי-טק בקריית מלאכי, לאחר שעמדו בתנאי המכרז, ויזכו להטבות חסרות תקדים. צפי להעסקת למעלה מאלף עובדים בשלב הסופי. בקרוב: שיווק כ-180 דונם נוספים

גם מלאכים עובדים בהייטק: המכרז לשיווק פארק התעשיות מלאכי-טק בקריית מלאכי הגיע לשלב הסופי, במהלכו נבחרו 6 חברות שעמדו בתנאי המכרז.

קריית מלאכי עומדת תחת הגדרת אזור עדיפות לאומית א' המאפשר ליזמים לזכות במענקים והטבות חסרות תקדים, ביניהם: סבסוד ברכישת הקרקע, זכאות לתשלום מס חברות מופחת של 7.5% וזכאות למענקי שכר השקעה והחזרי השקעה של עד 20%.

זאת, בנוסף לכניסת החברות הזוכות לתוכניות מובילות: תוכנית "כסף חכם" שמהותה היא הגדלת המכירות בשווקים בין-לאומיים עד לסך של 500 אלף שקל ותוכנית של רשות החדשנות המסייעת למחקר ופיתוח בכל סוגי התעשיות עם מימון של עד 50% לחברות הנמצאות בתחילת דרכן.

פארק מלאכי-טק בקרית מלאכי. עיריית קרית מלאכי,
פארק מלאכי-טק בקרית מלאכי/עיריית קרית מלאכי

בשלב הראשון של המכרז שווקו 76 דונם, אליהם ניגשו 25 חברות, אולם לא כולן עמדו בתנאי המכרז והמגרשים שפנויים יעברו למכרז שייצא בחודשיים הקרובים.

מעיריית קריית מלאכי נמסר כי התעקשה על תנאי סף מחמירים כדי להביא לפארק מלאכי טק חברות שעוסקות בתעשיות עתירות ידע ועתירות ידיים עובדות (בשילוב נכון של שני פרמטרים אלה), מתוך מתן חשיבות לתעשייה נקיה ותעסוקה איכותית לתושבי קריית מלאכי.

חברות אלו צפויות לקלוט מאות עובדים ובכולם יועסקו מהנדסים, הנדסאים ומומחים בתחום ההייטק. יחד עם שלב השיווק השני יגיע מספרם למעל אלף עובדים.

אלו, בין היתר, חברות ההייטק שזכו במכרז העירייה:

• אורטקס רכיבים בע"מ - עוסקת בפיתוח ותכנון חומרה לחברות תעשיה בישראל בתחומי פעילות כמו: ייצור צבאי ומתקנים סולריים. בין לקוחותיה החברות: אלתא, אלביט, רפאל ומשרד הביטחון. מספר עובדים צפויים: 300.

• קידי תעשיות טכנולוגיה בע"מ - החברה עוסקת בפיתוח וסחר של שעונים ידניים חכמים בשילוב גאדג'ט שימושי ויעיל. אחת הפונקציות החשובות בשעון הינו לחצן מצוקה מיניאטורי עם ניתור מקום בזמן אמת. לשעון יכולת שימור ההיסטוריה של מיקומים ואפשרות לדעת אם השעון נכנס או יצא ממקום מסוים. הודעות קוליות מהשעון לאפליקציה ומהאפליקציה לשעון, טלפון שניתן לחייג לשעון וההיפך, ניתן גם לבצע שיחות וידיאו, להאזין מרחוק ולשמוע מה קורה בסביבת השעון (שימושי עבור הורים לילדים או עבור אנשים סיעודיים). החברה מפתחת גם שעון מיוחד עבור בעלי חיים. מספר עובדים צפויים: 70.

• אי. די. אס אייג'נסי בע"מ - החברה מפתחת ומייצרת מוצרים לעולם המסחר ושירותים משלימים מתחום המסחר האלקטרוני. מפתחת פלטפורמות חכמות המשמשות עמדות רכישה.
מספר עובדים צפויים: 200.

החברות נבחרו על ידי עיריית קריית מלאכי ומשרד הכלכלה, והשלב הבא הוא אישור העסקה על ידי רשות מקרקעי ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שני גברים ושתי נשים במשרד. ShutterStock
אלפי עובדי הייטק יעבדו בקרית מלאכי/ShutterStock

אלירן פטיטו, מנהל מִנהלת אזורי תעשיה: "אני שמח על סיום המקצה הראשון שביצענו. קיווינו לבחור 12 יזמים אך אני שמח שמשרד הכלכלה והעירייה בראשותו של אליהו זהר התעקשו על מיון קפדני ללא פשרות, כך שיבחרו רק חברות העוסקות ביצור עתיר ידע ועם אופק תעסוקתי רחב. אע"פ שאכלוס מלא של הפארק היה מביא להכנסה גבוהה מגביית מיסים לעיר בטווח הקצר, היה חשוב לנו לבחור תעשיות איכותיות ועתירות ידע כדי לעמוד ביעדים והסטנדרטים שהצבנו לעצמנו".

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: "זו בשורה לעתיד העיר ועתידם של הצעירים בעיר. הגיעו הרבה מאד מועמדים להקצאת קרקע ללא מכרז ובחרנו את אלה שעוסקים בתעשיות עתירות ידע ועם רמת תעסוקה יחסית גבוהה. אנחנו נמשיך להתעקש על תעשיה איכותית לטובת בנינו שהם עתידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully