וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונות החוף ממשיכות להתחדש: 3 מגדלים חדשים יוקמו בחיפה

13.7.2023 / 14:59

אושרה תכנית פינוי בינוי להקמת 195 דירות חדשות בשכונת נווה דוד במערב חיפה. על פי התכנית, יפונו 3 בנייני מגורים עתיקים הכוללים 28 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 3 מגדלים עם כ-195 דירות ו-2,510 מ"ר שטחי מסחר

ממשיכים בפיתוח שכונות החוף במסגרת התחדשות עירונית: אושרה תכנית בינוי ופיתוח להיתרים להקמת 195 יח"ד חדשות בשכונת נווה דוד בחיפה. מדובר בשלב מקדים להיתר בנייה, אשר נמצא אף הוא בשלבי קידום.

התכנית כוללת הריסה של שלושה מבני רכבת ישנים שהוקמו בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומכילים 28 דירות סה"כ וכ-1,300 מ"ר של מסחר, ובמקומם ייבנו 3 מגדלי מגורים חדשים בני 18 קומות, עם 195 דירות, חניון תת קרקעי ו-2,510 מ"ר למסחר. כמו כן כוללת התכנית פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים מסביב לבנייני המגורים.

התחדשות עירונית בשכונת נווה דוד בחיפה. תכנון: שורץ בסנוסוף אדריכלים, הדמיה: ava studio,
התחדשות עירונית בשכונת נווה דוד בחיפה/תכנון: שורץ בסנוסוף אדריכלים, הדמיה: ava studio

פרויקט זה מתווסף להיתרי הבנייה בתחום ההתחדשות העירונית שניתנו בשנים האחרונות בשכונות החוף, בדגש על שנת 2022, אשר נרשמה כשנת שיא של כל הזמנים, כאשר למעלה ממחצית יחידות הדיור שאושרו היו בהתחדשות עירונית. בשנה זו 1100 מתוך 2000 יחידות דיור שקיבלו היתרי בנייה, היו במיזמי התחדשות עירונית לרבות בשכונות החוף בכלל ובנווה דוד בפרט.

תכניות אלו יבטיחו מענה ומשיכת אוכלוסייה צעירה לשכונות ותיקות אלו - תוך מתן אפשרות לאוכלוסייה הקיימת לשפר מאוד את תנאי הדיור.

אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה: "הפרויקט מהווה נדבך חשוב נוסף במסגרת המעבר האסטרטגי אליו מכוונת העירייה להעדפה לפיתוח בהתחדשות עירונית בדגש על שכונות החוף, בהן שכונת שער העלייה, עין הים, קריית שפרינצק, בת-גלים, קריית אליעזר, קריית אליהו, קריית חיים מערבית וכאמור בפרויקט זה - נווה דוד".

"המיקום של שכונות אלו מעולה - במיוחד בשל הקרבה לים והיותן שכונות מישוריות עם שטחים פתוחים נרחבים. שכונות אלו נהנות בשנים האחרונות מפריחה של תכניות שמקודמות על ידי יזמים על רקע התכנון הכוללני שבוצע בעירייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully