וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו חדש ולא מוכר מתחיל: פרויקט פינוי בינוי מהצד של הדיירים

ליעד וכניש

13.7.2023 / 11:51

כמו כל דבר חדש, גם פרויקט פינוי בינוי מתחיל בהתרגשות גדולה אך גם בחששות רבים מצד הדיירים. כיצד ניתן לשמור על האינטרסים של הדיירים בפרויקטים מסוג זה? ומה תפקידה של חברת הניהול מטעם הדיירים? היכנסו

תיעוד של הריסת שני בניינים מסוכנים למגורים ברמת גן 

20.07.22. עיריית רמת גן, אתר רשמי
תיעוד של הריסת שני בניינים מסוכנים למגורים ברמת גן 20.07.22/אתר רשמי, עיריית רמת גן

כמו כל דבר חדש ולא מוכר, גם פרויקט פינוי בינוי מתחיל בהתרגשות גדולה אך גם בחששות רבים מצד הדיירים. החלומות על דירה חדשה ומרווחת עומדים להתגשם, אבל איתם מתעוררים הספקות וחוסר הוודאות.

כיום, כלל שהולך וצובר תאוצה מאז התגברות הפרויקטים של ההתחדשות העירונית, הוא כי חברת ניהול מטעם הדיירים היא הדרך הטובה ביותר לשמירה על האינטרסים של הדיירים עצמם בפרויקט.

לחברת הניהול יש משימות רבות וחשובות למלא כבר בשלבים הראשונים של הפרויקט, במטרה לשמור על מערכת יחסים הוגנת ומאוזנת בין הדיירים והיזם. עוד טרם החתימה על הסכם ההתקשרות בין הדיירים ליזם, החברה בוחנת בקפידה את סעיפי החוזה, עוקבת אחר היבטים פיננסיים, מבטיחה עמידה בדרישות החוק, ובעיקר - יוצרת לדיירים שקט נפשי שימשיך לאורך כל שלבי הפרויקט.

אז מה תפקידה של חברת ניהול הפרויקטים מטעם הדיירים? בדקנו עם יעקב שוחט, הבעלים של חברת קו ישר מהנדסים, המנהלת פרויקטים של התחדשות עירונית ומלווה דיירים ויזמים.

אז מה תפקידה של חברת ניהול מטעם הדיירים בפרויקטים של פינוי-בינוי?

המעורבות של חברת הניהול מתחילה עוד לפני תחילת בניית הפרויקט ההנדסי. חברת הניהול מגבשת את שלבי הבנייה יחד עם הדיירים וסוללת ערוצי תקשורת פתוחים בינם לבין היזם. באמצעות קיום פגישות קבועות ודיונים פתוחים, חברת הניהול מאתרת קשיים העלולים לצוף במהלך הבנייה ומתאמת ציפיות, תוך כינון בסיס של אמון בין הצדדים המעורבים בפרויקט ושמירה על האינטרסים של הדיירים בפרויקט.

דבר חשוב נוסף שעושה חברת הניהול הוא ליווי התושבים בהכנת המפרט הטכני, ושילוב הערות שיהיו חלק מההסכם עם היזם לתכנון הפרויקט. לאחר הכנת המפרט הטכני, תדאג חברת הניהול לאשר את תוכניות הבנייה לצורך הגשתן לרשות המקומית לשם קבלת היתר בנייה, לא לפני הצגת התכניות לדיירים לשם אישורן.

כעת, כשכל הצדדים מוכנים ומסכימים, ניתן לעבור לשלב האחרון והמרכזי - הפיקוח על הבנייה והביצוע. בשלב זה, חברת הניהול תוודא כי הכול מתנהל על פי ההסכם ובהתאם לתוכניות המאושרות. צוות מומחים מטעם חברת הניהול יהיה נוכח באתר לכל אורך הבנייה, ויעקב מקרוב אחר ההתקדמות, האיכות והעמידה בלוחות הזמנים, תוך מזעור בעיות ועיכובים פוטנציאליים.

אל תחשוש מהעתיד, תדאג לו

יעקב שוחט סיכם יפה את תפקידה של חברת הניהול כשאמר: "איש זקן וחכם אמר לי פעם - 'אל תחשוש מהעתיד, תדאג לו'. זה גם הטיפ שלי לדיירים שעומדים לקראת תחילת פרויקט פינוי בינוי. תדאגו לעתיד שלכם בעצמכם או על ידי נציגים מטעמכם שנבחרו בקפידה. אל תשאירו את זה לידי היזמים, שמן הסתם ידאגו לאינטרסים שלהם קודם כל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully