וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית ההתחדשות בחולון: 450 דירות חדשות ו-120 חניות ציבוריות

13.7.2023 / 10:37

הוועדה המקומית חולון אישרה תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת נאות רחל, הכוללת הקמה של כ-450 דירות חדשות, מתוכן 100 יוקצו להשכרה ארוכת טווח. התכנית מקצה גם שטח ל-120 חניות ציבוריות, שתקל על מצוקת החניה העתידית

יוצאת לדרך: ועדת המשנה לתכנון ובנייה חולון מאשרת את תכנית התחדשות העירונית ברחוב אילת שבשכונת נאות רחל בעיר - להקמת 450 דירות חדשות על חשבון 128 ישנות, שיפונו מהמתחם.

על פי התכנון, מתוך כלל 450 דירות החדשות, יוקצו כ-100 דירות להשכרה ארוכת טווח, ובתמהיל מגוון הכולל כ-40% דירות קטנות. כמו כן, התכנית מקצה גם שטח ל-120 חניות ציבוריות, שיקלו על מצוקת החניה העתידית באזור בעקבות הוספת הדיירים החדשים.

התוכנית, ביוזמת קרדן נדל"ן, שואפת למקסם את הפוטנציאל לאורך רחוב אילת ולאורך תוואי קו המטרו M1 כשדרה עירונית ראשית פעילה, תוך העצמת זכויות הבנייה, עיבוי המסחר המקומי בקומת הקרקע ועירוב השימושים בתוספת שימושים ציבוריים ושטחים למסחר ותעסוקה.

הדמיה - תכנית התחדשות עירונית בחולון רחוב אילת. קסם הדמיות,
הדמיה - תכנית התחדשות עירונית בחולון רחוב אילת/קסם הדמיות

בנוסף, התוכנית מציעה את הרחבת גינת חיל השריון והוספת שטחים ציבוריים בנויים. התכנון שם דגש על חיזוק הקישוריות בין רחוב אילת לבין פנים השכונה ומתן העדפה להולכי רגל ואופניים.

לדברי מהנדס העיר, אדר' אביעד מור, "מדובר בתוכנית משמעותית לפיתוח ולהתחדשות עירונית בראייה כוללת בדגש על איכות חיי התושבים. התוכנית מיישמת הלכה למעשה את עקרונות התוכנית הכוללנית ח/2040 ומאפשרת עירוניות טובה. אנו עמלים על תוכניות למתחמים משמעותיים תוך מתן דגש על תכנון איכותי ועיצוב עירוני מתקדם ובר קיימא".

איילת שקד, יו"ר דירקטוריון קרדן נדל"ן: "מדובר בתכנית מאוזנת המשלבת עוצמות בינוי ראויות ביחס לציר המרכזי שבו היא ממוקמת, לצד הפרשות ציבוריות נרחבות, מבנים ומתקנים לרווחת הציבור וסביבת הפרויקט. זהו למעשה פרויקט 'אוטונומי' בו יוכלו דייריו ושכניו להנות מכל השירותים המוניציפאליים הנדרשים ובכללם: חנויות, משרדים, דיור להשכרה, גני ילדים, חניון ציבורי, גינות ועוד. עיריית חולון בהחלט חרטה על דגלה את נושא קידום ההתחדשות העירונית וכך ראוי שיהיה".

לדברי יוסי חזן מנהל ההתחדשות העירונית בקרדן נדל"ן: "מדובר בקצב מהיר ביחס למקובל לאישור תכנית פינוי בינוי בוועדה מקומית בעלת סמכות עצמאית מיוחדת, כשנתיים בלבד לאחר חתימת הרוב הדרוש של בעלי הדירות לקידום הפרויקט. אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם צוות התכנון בעירייה בראשות מהנדס העיר, אדריכל העיר ומחלקת תכנון ארוך טווח שמבינים את חשיבות ההתחדשות העירונית לפיתוח העיר ולשיפור איכות החיים של בעלי הדירות ותושבי השכונה כולה. להתקדמות הפרויקט שותפים עו"ד אמיר שטיינהרץ, עורך הדין שמייצג את הדיירים ופעל לגיבוש המתחם וקידומו וכן משרד עורכי הדין ארדינסט עברון - עו"ד איתי שלוש, המייצג את היזם".

תכנון הפרויקט נעשה על ידי מילוסלבסקי אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully