וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך הבשמים ההיסטורית תהפוך למוקד התיירות הבא של ישראל?

התכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת שמונה מוקדי תיירות לאורך דרך הבשמים ההיסטורית יוצאת לדרך - עם אישורו להפקדה של הפרויקט הראשון באזור המציע הקמת כפר נופש, בית מלון ואטרקציות תיירותיות

הדמיה - כפר נופש ומרכז ערוגות דרכי הבשמים. תיק פרויקטים ז.ט. בע"מ,
הדמיה - כפר נופש ומרכז ערוגות דרכי הבשמים/תיק פרויקטים ז.ט. בע"מ

כפר נופש ראשון על דרך הבשמים יוצא לדרך ומציע הקמת בית מלון, מרכז כנסים ואטרקציות תיירותיות, ביניהן גן גדול לשחזור צמחי התבלין והבושם מהתקופה ההיסטורית. זאת, בהמשך לדיווח התכנית אושרה להפקדה בועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז דרום.

התכנית שביוזמת רשות מקרקעי ישראל ובשיתוף עם המועצה האזורית ערבה תיכונה, להקמת מוקד תיירות, מחקר ופיתוח ערוגת דרכי הבשמים, תשתרע על שטח של כ-192 דונם ממערב לישוב חצבה - במרחב המכונה דרכי הבשמים וארץ המכתשים, אשר כולל מספר אתרי מורשת, נוף, תרבות וטבע ייחודיים.

כמו כן, התכנית מציעה פיתוח תיירותי בר קיימא המאזן בין שימור הקיים לפיתוח חדש - וכוללת כאמור הקמת מוקד תיירות עם כפר נופש, בית מלון וכ-150 חדרי אירוח סה"כ, לצד גן גדול לשחזור גידול צמחי תבלים ובושם, בשילוב מרכז מבקרים, ואלמנטים נוספים שידגישו את משמעות דרך הבשמים ההיסטורית.

לצד אטרקציות תיירותיות, הסעדה, חניונים ושירותים תיירותיים נוספים המתוכננים במקום, יוקם מרכז קונגרסים שייתן מענה לצרכים גוברים של המו"פ והחקלאות, לבית-ספר 'שדה' השכן ולטובת המרחב.

ישן לצד חדש

הרעיון המנחה של התכנית הוא ישן לצד חדש: שמירה על מרכיבי טבע, נוף ומורשת היחודיים למרחב הנגב כנכסים פתוחים ונגישים לציבור - יחד עם עידוד שיקומם, שחזורם ושימורם וכן יצירת מרכז ידע בינלאומי.

בנוסף, התוכנית יוצרת הזדמנות למינוף כלכלי של המרחב באמצעות פיתוח ויצירת פתרונות לינה תיירותית חדשים, שייצרו מגוון אפשרויות תעסוקה ובילוי הנשענים על ערכי שימור וידע יחד עם מחקר ופיתוח.

עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מברכת על הפקדת התכנית וציינה כי "מתחם התיירות בחצבה הינו חלק ממהלך תכנוני נרחב שרשות מקרקעי ישראל מובילה ליצירת שמונה מוקדי תיירות לאורך דרך הבשמים ההיסטורית, בשטחן של המועצות האזוריות הערבה התיכונה ורמת הנגב. מוקדי התיירות ישלבו חדרי אירוח, מסחר ואטרקציות לציבור, לצד שחזור וחידוש דרכי המסחר העתיקות ויביאו לשגשוג ופיתוח כלכלי, תיירותי ותרבותי בנגב".

מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: "אנו מברכים על הפקדת תכנית הפיתוח בערבה, ע"י הועדה המחוזית דרום במנהל מקרקעי ישראל, להקמתו של מרכז מחקר, פיתוח, אקדמיה ותיירות בסמוך לתחנת המחקר "יאיר" במו"פ ערבה תיכונה בחצבה . זהו חלק החזון שלנו לפיתוח האזור וקידום מרכז חדשנות, אקדמיה בינלאומית ומו"פ, כולל הקמת מלון, אטרקציות תיירותיות ועוד, על שטח של 192 דונם, שיהווה מינוף כלכלי לאזור שלנו, תוך שמירה על ערכי הערבה ומורשתה".

גם ממשרד התיירות נמסרו ברכות על קידום התכנית, שהיא צעד חשוב ביישום תכנית דרכי הבשמים וארץ המכתשים. פיתוח מוקדי תיירות, תוך שמירה על אוצרות הטבע והמורשת הייחודיים למרחב הנגב מייצר הזדמנויות לשגשוג כלכלי של האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully