וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתיים של מאבק: חצור הגלילית תזכה לצדק חלוקתי?

12.7.2023 / 10:22

משרד הפנים אישר את בקשת המועצה בחצור להרחבת מנדט חקר הגבולות. וועדה בנושא תדון בגבולות גזרה חדשים העתידים להרחיב את תחומי השיפוט של המועצה, ובין היתר תבחן את הגדלת מקורות ההכנסה של היישוב, שצפוי כעת להכפיל את שטחו

הישוב חצור הגלילית. יח"צ,
הישוב חצור הגלילית/יח"צ

משרד הפנים קיבל את דרישת מועצה מקומית חצור הגלילית - ואישר הענקת מנדט לוועדה לחקר הגבולות באשר לשטחים באזור חצור הגלילית. זאת, כעבור שנתיים של מאבק. הוועדה תבחן בין היתר את הגדלת מקורות ההכנסה של היישוב, שצפוי כעת להכפיל את שטחו.

מדובר בהישג לחצור הגלילית, לאחר שנתיים של מאבק עיקש ל-"צדק חלוקתי", לטענתם, יחד עם תושבי חצור. הישג זה מצטרף להישגים נוספים שהשיגו בשנים האחרונות, לרבות הגדלת הכנסות המועצה מנכסי מדינה, העברת 320 דונם לחצור הגלילית לטובת הקמת תחנת הרכבת ובניית מתחם העסקים הגדול בצפון.

השטחים שעתידים להצטרף בהתאם להחלטת הוועדה לחצור הגלילית, הינם מצד דרום ומזרח, וכן שטחים רבים מצפון שיאפשרו לחצור הגלילית להמשיך להתרחב ולבנות שכונות מגורים ולצמוח משמעותית. בנוסף, כתוצאה מכניסת הרכבת העתידית, כביש 90 ינווט מזרחה.

הישוב חצור הגלילית. יח"צ,
הישוב חצור הגלילית יכפיל את עצמו?/יח"צ

לטענת המועצה המקומית, המהלך אף יעשה צדק עם מאגרי המים של חברת מקורות בחצור הגלילית, שעד עתה היו כביכול בשטח השיפוט של ראש פינה, ולאחר אישור משרד הפנים לצדק חלוקתי צפויים לשוב לשטח השיפוט של חצור ולהעביר בהתאם לכך את ההכנסות מארנונה.

במועצה מקומית חצור הגלילית ציינו כי החליטו שלא לדרוש החזרים כספיים רטרואקטיבית, למרות "עוול מובהק" בחלוקה. לדבריהם, "אנחנו לא מחפשים לפגוע בשכנים שלנו, רק לעשות צדק ולדאוג לתושבי חצור הגלילית, לפתח את הגליל כולו ואת חצור הגלילית בתוכו, צדק הוא דבר חשוב ופיתוח הגלילי חשוב", אמרו. במועצה אף הרעיפו מחמאות על פעילות התושבים שהיו שותפים לאורך כל הדרך ותמכו בהחלטה לדרישת הצדק החלוקתי. "בזכותם לא היינו מגיעים לדבר הזה", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully