וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה עשתה רק טוב? הבנייה למלונאות בישראל שוברת שיא של עשור

מנתוני הלמ"ס עולה כי כ-152 אלף מ"ר החלו להיבנות ברבעון הראשון של 2023 - משקל של 4% מכלל התחלות הבנייה בישראל, יותר מכפול מהשיא האחרון שהיה בשנת 2012. נתניה מפתיעה בזינוק לראש טבלת הערים המובילות, תל אביב מתחזקת

Yhotels. הדמיה - 3Ddesign,
Yhotels/הדמיה - 3Ddesign

זינוק חד בהתחלות הבנייה למלונאות ברבעון הראשון של 2023: כך, עולה מניתוח נתוני הלמ"ס שבוצע בקבוצת יוסי אברהמי. מהנתונים עולה, כי ברבעון החלו להיבנות 151.5 אלף מ"ר בשטחי הארחה, קצב שנתי של 606 אלף מ"ר, וזינוק משמעותי לעומת 160 אלף מ"ר שהחלו להיבנות בכל שנת 2022.

משקל התחלות הבנייה למלונאות עלה ברבעון הראשון לכמעט 4% מכלל התחלות הבנייה - שיא של יותר מעשור. לשם השוואה, ב-2022 השיעור עמד על כ-1%, בדומה לממוצע השנתי בשנים האחרונות. השיא הקודם נרשם בשנת 2012, אז הבנייה למלונאות היוותה 1.7% מכלל התחלות הבנייה.

התחלות בנייה לפי ייעוד. למ"ס,
התחלות בנייה לפי ייעוד/למ"ס

לדברי היו"ר ובעלי הקבוצה יוסי אברהמי, "הזינוק בהתחלות הבנייה למלונאות ברבעון נובע מהבשלה של מיזמי מלונאות שקידומם החל כבר לפני כשנתיים, והוא משקף גם את המשך התחזקות תיירות הפנים ותיירות החוץ בישראל, שרושמות בשנתיים האחרונות צמיחה ותפוסה גבוהה מאוד בבתי המלון. תחום המלונאות מהווה אפיק השקעה אטרקטיבי לחברות נדל"ן המחפשות לפזר סיכונים, וליזמים המחפשים תשואה גבוהה, ולכן להערכתי התחום ימשיך לצמוח גם בשנים הבאות וכן היקפי הבנייה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עיר התיירות הבאה? הבנייה למלונאות בנתניה מזנקת

עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי הערים המובילות בבנייה למלונאות והארחה ברבעון הראשון הן נתניה, שהפתיעה וזינקה לראש הטבלה עם 83 אלף מ"ר שהחלו להיבנות, לאחר שלא נבנו בה שטחי הארחה כלל ב-2022 וגם ב-2021. במקום השני העיר תל אביב עם 21 אלף מ"ר בשטחי הארחה שהחלו להיבנות, זינוק חד בקצב לעומת 5,600 שהחלו להיבנות בה ב-2022.

במקום השלישי בטבלת הערים המובילות, באופן מפתיע לא פחות, מדורגת העיר ערד עם כ-20 אלף מ"ר שהחלו להיבנות למלונאות; אחריה בת ים שנכנסת לעשירייה הראשונה עם 7,500 מ"ר, לאחר שב-2022 וב-2021 לא היו בה כלל התחלות בנייה בייעוד זה. אחריה ממוקמת נווה זוהר שלחופי ים המלח עם 7,150 מ"ר למלונאות; וירושלים עם 5,150 מ"ר.

הבנייה למלונאות בישראל שוברת שיאים. הדמיה - 3Ddesign,
הבנייה למלונאות בישראל מזנקת/הדמיה - 3Ddesign

לדברי יוסי תורג'מן, מנכ"ל קבוצת YBOX נדל"ן הבונה בתל אביב מלון בדירוג 5 כוכבים ו-230 חדרים, "העיר תל אביב היא עיר תיירות בינלאומית המושכת מדי שנה מיליוני מבקרים מהארץ ומהעולם, ובהתאם נבנים בה בתי מלון שיכילו את כמות המבקרים. אנו מקימים בעיר שני מלונות - האחד שיופעל על ידי רשת מלונות פתאל על פארק המסילה, בהיקף של 12 אלף מ"ר בשטחי הארחה, במגדל בן 40 קומות בתכנונו של האדריכל משה צור והמעצב האיטלקי ליסיוני. במגדל יהיו גם כ-8,000 מ"ר בשטחי מגורים, 11 אלף מ"ר במשרדים ו-400 מ"ר למסחר. המלון השני הוא מלון בוטיק במתחם הבית הסקוטי ביפו, הכולל 70 חדרים בגדלים שונים, מסעדת שף ובר. אני סבור שפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, ובהמשך גם המטרו, יעניקו רוח גבית משמעותית לתחום התיירות התל-אביבית, ונראה בעתיד מלונות רבים שנבנים בעיר שתהפוך נגישה הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully