וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפייה הדתית מגיעה גם לנדל"ן? תקנה חדשה תחייב מרפסת סוכה בכל בניין

שליטה לא רק בהיקפי בניה, אלא גם בסטנדרט ומפרטי בניה - יוזמה חדשה תחייב קבלנים לבנות מרפסת סוכה בשיעור מסוים ממספר הדירות בבניינים חדשים שיבנו בכל עיר. מה השלב הבא? כיורים לחלב ובשר בכל דירה?

בניין עם מרפסות קופצות. ShutterStock
מרפסת סוכה בכל בניין?/ShutterStock

מרפסת סוכה בכל בניין? מטה התכנון הלאומי, בראשות הרב נתן אלנתן, מקדם בימים אלו תקנה חדשה ושנויה במחלוקת - שתחייב את הקבלנים להקצות שיעור מסוים מכלל הדירות בבניינים חדשים בישראל, בין 15 ל-25 אחוזים, לדירות עם מרפסת סוכה. על פי פרסומים, הנושא נמצא כרגע בבחינה, והחלטה בעניין תתקבל בקרוב.

על פי התקנה החדשה - שיעור מסוים (עוד לא הוחלט מהו) מהבנייה החדשה של בניינים בכל ערי ישראל, יהיה של דירות סוכה, תחת כיפת השמים, לשם קיום מצוות הסוכה. המטרה היא להעמיד לרשות רוכשי הדירות המסורתיים-דתיים היצע רחב יותר של דירות המאפשרות את קיום המצווה, ולא רק בערים דתיות או חרדיות.

סוכה. ShutterStock
מרפסת סוכה בכל בניין?/ShutterStock

מבחינה תכנונית, המשמעות היא שלא תהיה אפשרות לתכנן ולהציב מרפסת מעל מרפסת, כפי שנהוג היום במרבית הבניינים בישראל, דבר המהווה אתגר תכנוני מורכב במיוחד, שככל הנראה, גם יהיה יקר יותר בגזרת התכנון.

אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, אמר כי מדובר בכפייה דתית לכל דבר, "לציבור בישראל יש חופש לבחור באיזה בניין הם יגורו והאם ירצו מרפסת סוכה או לא, התקנה החדשה שמקדם נתן אלנתן היא כפייה דתית לכל דבר. לא עולה הדעת שתקנה מסוג זה תעלה לשולחן הדיונים ותחייב גורמי תכנון ורשויות מקומיות לחייב קבלנים לשקול שיקולים הלכתיים. ככל שהתהליך יתקדם, נפנה לערכאות כדי לעצור אותו. אריה דרעי והשליחים מטעמו לא יעשו פה מדינת הלכה".

הרב נתן אלנתן, ראש מטה התכנון הלאומי ויוזם התקנה, מסר לוואלה נדל"ן: "עשו פיל מעכבר. זו יוזמה שביקשתי לבחון. היום נפגשתי לשמוע את דעתם של מהנדסי ערים, אפגש גם ‏עם התאחדות הקבלנים בוני הארץ. בסוף התהליך יוחלט מה הטוב ביותר לעשות ובאיזו דרך, אם בכלל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully