וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום ה-9 בעולם: הפנסיה שלנו מושקעת חזק בכלכלה האמריקאית

מסקירת JLL עולה כי ישראל במקום ה-9 בעולם מבחינת השקעות בארצות הברית, כאשר שליש מההשקעות באמצעות כספי הפנסיה שלנו | סה"כ 2.3 מיליארד דולר של ישראלים הושקעו בנדל"ן בחו"ל | האם מדובר בשוק של הזדמנויות?

נדל"ן קיסריה. ShutterStock
ישראל ממוקמת במקום ה-9 בעולם מבחינת השקעות בארצות הברית/ShutterStock

בקרוב נקבל את הכוכב ה-51? מסקירת חברת המחקר העולמית JLL עולה כי ישראל ממוקמת במקום ה-9 בעולם מבחינת השקעות בארצות הברית, כאשר שליש מהשקעות הישראלים הם באמצעות כספי הפנסיה שלנו - הגופים המוסדיים, בהם קרנות הפנסיה שלנו, גופים כלכליים פרטיים שנמצאים ברשות בעלי הון ומשקיעים פרטיים שמשקיעים בפרויקטים בחו"ל.

בנוסף, ישראל ממוקמת במקום ה-14 בעולם מבחינת השקעות באירופה. בסקטור הנדל"ן בחו"ל, בשנת 2022 חתמו ישראלים 2,292 עסקאות השקעה בסך כולל של כ-2.3 מיליארד דולר.

שנת השיא של המשקיעים הישראלים בעשור האחרון נרשמה ב-2017 עם סך השקעה של כ-6.7 מיליארד דולר בנדל"ן בחול: כ-1.9 מיליארד דולר בארצות הברית, וכ-4.8 מיליארד דולר סה"כ באירופה, מזרח התיכון ואפריקה.

השקעות ישראלים בנדל"ן בחו"ל. JLL,
השקעות ישראלים בנדל"ן בחו"ל/JLL

מור זיו, מנהלת מחלקת ההשקעות ב-JLL ישראל, מסבירה כי למרות שבשנה האחרונה האינפלציה והריבית הגבוהה במשק הביאו לכך ששוק הנדל"ן הגלובלי והלוקאלי גילו סימני האטה - נראה כי משקיעים ישראלים לא חדלו מלהשקיע בנדל"ן בחו"ל וחוו את התקופה המאתגרת כהזדמנות מצוינת להשקעה, כשעל פי הנתונים בשנת 2022 נרשמה ירידה קטנה של כ-5% בלבד מסך ההשקעות של הישראלים שנרשמו בשנת 2021.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

למרות הריבית: האם מדובר בשוק של הזדמנויות?

על פי ג'פרי ברמסון, מנהל בכיר ב-JLL, יש חדשות טובות וחדשות רעות למשקיעים בארצות הברית;

בגזרת החדשות הטובות, ניתן לראות כי נכון להיום האינפלציה בשליטה, מחירי הנפט ירדו ב-35% ומחירי הגז ירדו ב-20%, הבנקים המרכזיים בריאים, שיעור הטבלה בשפל של 54 שנים, הוצאות הצרכנים הכלליות נותרו חזקות, ל-2/3 מהמשכנתאות הפעילות יש שיעור ריבית נמוך מ-4%, רווחי החברות עלו על הציפיות ברבעון הראשון, סין נפתחה מחדש והשיבוש בשרשרת האספקה נעלם ברובו, ואנו מתחילים לראות את הפרודוקטיביות שמביאה עמה הבינה המלאכותית.

השקעות ישראלים בנדל"ן בחו"ל: חלוקה לפי סקטורים. JLL,
השקעות ישראלים בנדל"ן בחו"ל: חלוקה לפי סקטורים/JLL

מצד שני, החדשות הרעות הן שהאינפלציה עדיין גבוהה עבור שירותים, אנו רואים המשך פיטורים בסקטורי הטכנולוגיה והפיננסים, הגשות פשיטת רגל של חברות בארה"ב בשיא של כל הזמנים, ההוצאה של בעלי השכר הגבוה ביותר נחלשת, ישנה תחזית למיתון שיגיע אחרי הפסקת העלאת הריבית, אנו עוד לא לגמרי מבינים את ההשפעות השליליות של הבינה המלאכותית לטווח הרחוק, והמלחמה באוקראינה, כמו היחסים בין סין וארה"ב, מהווים גם הם גורמים שמטרידים את השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully