וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הייטק יעברו לצפון? החלה בנייתו של פארק עסקים ענק - המציע הטבות מס

פארק צפון יוצא לדרך: פרויקט ענק בנצרת המשלב מסחר, תעסוקה, לוגיסטיקה ומשרדים המיועדים להייטק. המתחם כבר נמצא בבנייה וחברות שיעברו אליו ייהנו מהטבות מס משמעותיות

פארק צפון בנצרת. אלכס לובינוב,
פארק צפון בנצרת/אלכס לובינוב

שבעה ימים בשבוע, רכבת הקלה ו-140 אלף מ"ר של תעסוקה, מסחר, לוגיסטיקה והייטק: בנייתו של פארק צפון תופסת תאוצה בימים אלה, כש-75% משטחי המסחר כבר הושכרו לחברות מובילות בתחומן.

הפרויקט הענק, של חברות גרופית וא.ר.ז נדל"ן, יכלול שלושה מגדלים המיועדים לתעסוקה בהיקף של 60 אלף מ"ר, 35 אלף מ"ר שטחי מסחר בקומת הקרקע, וקומה נוספת בהיקף של 15 אלף מ"ר המיועדת ללוגיסטיקה, אולמות תצוגה ועוד, וכן חניון תת קרקעי בשטח של כ-25 אלף מ"ר.

שלב ראשון של הפרויקט נמצא בבנייה ועתיד להתאכלס בספטמבר 2024, כאשר מגדל התעסוקה הראשון צפוי להתאכלס ב-2025. המתחם הענק משתרע על פני כ-60 דונם ולצידו כ-25 דונם נוספים, שמאפשרים את הרחבתו בעתיד בהיקף של כ-60 אלף מ"ר נוספים.

פארק צפון בנצרת. אלכס לובינוב,
פארק צפון בנצרת/אלכס לובינוב

כאמור, יזמיות הפרויקט מדווחות כי 75% משטחי המסחר כבר הושכרו לחברות מובילות בתחומן במשק, בין היתר רשת דבאח, קבוצת פוקס על כל מותגיה, בי פארם, קבוצת מוליוב ועוד. בין היתר ייפתח במקום סופרמרקט בגודל של 6,500 מ"ר וחנויות אופנה מובילות, לצד מסעדות ובתי קפה.

פארק העסקים צפון ממוקם בפאתי העיר נצרת, בצמידות לכביש 79 המחבר בין הקריות לנצרת עם נסועה של כמאה אלף איש ביום. הוא נמצא במרחק שלוש דקות נסיעה מצומת המוביל. הפארק נגיש מאוד ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית, ועתיד להיות נגיש עוד יותר עם פתיחתה הצפויה של רכבת נופית ב-2027 - הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה והקריות לנצרת אשר נמצאת בביצוע.

בתוך מתחם פארק צפון תוקם תחנת הרכבת הקלה וכן מסוף אוטובוסים שיאפשר לעובדים להגיע בקלות ללא שימוש ברכב פרטי, וכן למבקרים מהסביבה שירצו לערוך קניות במתחם.

הפארק יפעל, כאמור, שבעה ימים בשבוע וצפוי להוות אבן מושכת לתושבי הסביבה וכן מטיילים בצפון, ויציע מרכז מסחרי שוקק, מסעדות, בתי קפה ופעילויות פנאי נוספות. במתחם יהיו כ-2,000 מקומות חניה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הטבות מס ופערי מחירים משמעותיים בהשוואה למרכז"

לדברי עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלי חברת גרופית, "מדובר בפארק עסקים יוצא דופן בהיקפו ובמיקומו, מהגדולים ביותר בצפון ובמגוון השירותים שהוא יעניק לעובדים ולתושבי הסביבה. החברה פועלת במספר פרויקטים של מסחר ותעסוקה בצפון, בנצרת ובנוף הגליל וכן בסמוך לכנרת, ומאמינה בעתיד האזור. בשנים הקרובות יתרחשו מספר תהליכים שיקדמו משמעותית את התעסוקה בצפון - ראשית התחדשות עירונית רחבת היקף באזור הקריות עם אלפי יח"ד חדשות, שנית פתיחת הרכבת הקלה נופית ושדרוג תשתיות תחבורה נוספות, ושלישית המשך תיירות פנים ענפה. כל אלה לדעתנו יתרמו רבות להצלחת המתחם, הן בצד המסחר והן בצד התעסוקה שימשוך לצפון חברות טכנולוגיות שירצו ליהנות מהעובדים הרבים שכיום אין להם מענה מקומי, תוך ניצול הטבות המס ופערי המחירים המשמעותיים בהשוואה למרכז הארץ".

זמיר אסור, בעלי חברת א.ר.ז נדל"ן, אומר כי "זיהינו פוטנציאל גדול בפרויקט שישלב מסחר ותעסוקה במיקום זה, ויציע תעסוקה לתושבי הפריפריה, יהודים וערבים, שכיום נאלצים להרחיק עד חיפה או המרכז על מנת לעבוד במקצועם. בנצרת בלבד מתגוררים כ-700 מהנדסים, ויש בה כיום שלוחות של חברות הייטק מובילות כגון אמדוקס, אינטל ופייסבוק. אנחנו מאמינים שעם בנייה איכותית בסטנדרטים הגבוהים בשוק, בשילוב של רכבת קלה, מגוון שירותים וכוח אדם מקומי ומקצועי, הפארק החדש ימשוך אליו חברות שעד כה לא פעלו בצפון וירצו להיות חלק מחזון של חיים משותפים, בתוך אזור ירוק ומתפתח".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • נצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully