וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מתחדשת: זינוק בהתחלות בנייה של התחדשות עירונית

מניתוח נתוני למ"ס עולה כי בתקופה שבין אפריל 2022 ועד מרץ 2023 חלה עליה ממוצעת של 9% בהתחלות בניה של התחדשות עירונית ברבי הארץ. הזינוק הגדול ביותר היה במחוז צפון וירושלים, לעומת ירידה קלה במחוז המרכז

בניין בעיר תל אביב. ShutterStock
ישראל מתחדשת: זינוק בהתחלות בנייה של התחדשות עירונית/ShutterStock

מניתוח נתוני למ"ס שביצעו בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית עולה כי חלה עליה של 9% בהתחלות בנייה במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי הארץ ב-12 החודשים שבין אפריל 2022 למרץ 2023, לעומת התקופה המקבילה שקדמה לה.

זאת, נזכיר, בניגוד לנתונים שפורסמו לאחרונה על ירידה של 25% בסך כל התחלות הבנייה ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על פי הנתונים, העלייה הגדולה ביותר בתקופה הזו הייתה במחוז צפון וירושלים, כאשר נרשם זינוק של 29% בהתחלות בנייה במסגרת התחדשות עירונית במחוז צפון וזינוק של 17% במחוז ירושלים.

אחוזים: התחלות בנייה בהתחדשות עירונית. למ"ס,
אחוזים: התחלות בנייה בהתחדשות עירונית/למ"ס

מבחינת מספרים, בפרק הזמן הזה החלו להבנות במחוז הצפון 1,332 יחידות דיור בהתחדשות עירונית לעומת 1,035 בתקופה המקבילה אשתקד; בירושלים החלו להבנות בשנה האחרונה 1,442 יח"ד בהתחדשות עירונית לעומת 1,237 בתקופה המקבילה אשתקד.

אחריהן, במחוז תל אביב נרשם גידול של 11% בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית, כאשר בין אפריל 2022 למרץ 2023 החלו להבנות 7,316 יח"ד לעומת 6,373 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד. במחוז הדרום נרשמה עלייה של 9% בדומה לממוצע בכל הארץ.

לעומת העליות בשאר חלקי הארץ, במחוז המרכז חלה ירידה של 1% בהתחלות הבנייה בהתחדשות עירונית, כאשר החלו להבנות 3,530 יח"ד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מספרים: התחלות בנייה בהתחדשות עירונית. למ"ס,
מספרים: התחלות בנייה בהתחדשות עירונית/למ"ס

כאשר בוחנים את נתוני הרבעון האחרון בכל הארץ, כאמור, ניתן לראות שבעוד שמספר התחלות הבנייה הכלליות עמדו ברבעון הראשון של 2023 על כ-15,000 יח"ד ורשמו ירידה של כ-25% בהשוואה להתחלות הבנייה ברבעון הראשון של שנת 2022, בתחום ההתחדשות העירונית נשמר קצב התחלות הבנייה של כ-4,100 יחידות דיור בכל רבעון.

עו"ד שבות רענן, שותפה מנהלת של סניף המרחב הצפוני של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, יחד עם איילת קראוס, שותפה, ומנהלת שלוחת ירושלים בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית, מציינות כי "החברה שפועלת כיום לקידום פרויקטים של פינוי בינוי גם בירושלים וגם במחוז הצפון עדה להתעוררות שיש באזורים אלו בכל הקשור לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית".

"עליית המחירים של הדירות בשנים האחרונות בכל הארץ, העלתה את הכדאיות לביצוע התחדשות עירונית גם מחוץ לאזור תל אביב, ובעלי הדירות בירושלים ובאזור הצפון מבינים היום שגם הם יכולים לקדם התחדשות עירונית ולעבור מדירות ישנות ללא הגנה מטילים ומרעידות אדמה, לדירות חדשות גדולות יותר ומונגשות יותר. כיום הרשויות המקומיות והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מספקות פתרונות לקידום הפרויקטים ומעודדות בעלי דירות לקדם פרויקטים המותאמים לצרכיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully