וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הממשלה פוגעת בזדון בתושבי קרית גת לטובת הציבור החרדי?

פרסום ראשון: עיריית קרית גת מאיימת לפנות להליכים משפטיים כתוצאה מהחלטה בלתי סבירה לטענתה של משרד הבינוי והשיכון - המפרה את הסכם הגג שנחתם ומביאה לפגיעה בעלות מילוני שקלים לעירייה ולתושבים. האם מעורבים שיקולים זרים?

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
שר הבינוי והשיכון דואג לציבור שלו?/ראובן קסטרו

ביום שלישי האחרון (4/7) הגיע למשרדם של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, מכתב התראה בהול טרם נקיטת הליכים משפטיים מעיריית קרית גת, בטענה להפרה חמורה של הסכמי הגג שתעלה לעירייה ולמשלמי המסים מיליוני שקלים.

לטענת העירייה, היא קיבלה בתדהמה את החלטת ועדת פרויקטים עליונה, "הדוחה ברגל גסה את כל הסיכומים שהושגו בינינו, ומהווה הפרה חמורה של הסכמי הגג".

ההחלטה נגדה יוצאת העירייה במכתב מנחה לעצור את כל השיווקים בשכונה החדשה שקמה בימים אלו בקרית גת, שכונת כרמי גת מערב וצפון, וכן השטחים המסחריים במתחם האצטדיון - וזאת, לטענת העירייה, כתוצאה "משיקולים זרים וטעמים פסולים הגורמים לנזקים חמורים ובלתי הפוכים לעיר קרית גת".

מה הם אותם שיקולים זרים?

לטענת העירייה, ההנחיה ניתנה על מנת להכריח את העירייה וכל יתר הגורמים להסכים לשינוי ייעוד השטחים בכרמי גת מערב, לטובת הקמת שכונות חרדיות במערב העיר, במקום שכונות לציבור הכללי.

"עקב ההחלטה חסרת האחריות הזו, עד היום אין שיווקים לאלפי יחידות דיור המוכנות לשיווק בכרמי גת ועשרות אלפי מ"ר למסחר, ולעירייה נגרמו וממשיכים להיגרם נזקים אדירים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים".

המכתב ששלחה עיריית קרית גת למשרד הבינוי והשיכון ורמ"י. עיריית קרית גת,
המכתב ששלחה עיריית קרית גת למשרד הבינוי והשיכון ורמ"י/עיריית קרית גת

העירייה מדגישה כי עצירת הפרויקטים על ידי משרד הבינוי והשיכון ורמ"י מהווים הפרה חמור של הסכמי הגג ופגיעה חסרת תקדים בעיר ובתושבים - עקב ההסתמכות המובהקת של העירייה על הסכמים אלו והסכמות שהושגו ביחס לפרויקטים השונים. "זאת, מבלי לגרוע בפגיעה החמורה בכלל הציבור בישראל, על רקע מצוקת הדיור הכללית".

בסיום המכתב, מבקשת עיריית קרית גת להחזיר את המצב לכשהיה טרם ההתערבות הפוליטית בשיווקים בסוף שנת 2022, ולפצות את העירייה והתושבים על נזקים ואבדן ההכנסות שנגרמו לה - על סך של מאות מילוני שקלים, כאמור.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully