וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים נחשפים: זה הבנק שמציע את המשכנתה הזולה בישראל

כדי לעודד את התחרות בתחום המשכנתאות - מפרסם היום בנק ישראל בפעם הראשונה את הריבית הממוצעת שגובה כל בנק על משכנתה, לפי המסלולים השונים. מדובר בנתונים שעד כה לא היו נגישים לציבור. אז איפה תקבלו את המשכנתה הזולה ביותר? היכנסו

בנקים הפועלים דיסקונט לאומי. שי אוקנין, ראובן קסטרו, אורי לנץ, מערכת וואלה
הנתונים נחשפים: זה הבנק שמציע את המשכנתה הנמוכה בישראל/מערכת וואלה, שי אוקנין, ראובן קסטרו, אורי לנץ

בנק ישראל חושף היום (ד') בפעם הראשונה את הריביות הממוצעות שהבנקים גבו על המשכנתאות שנלקחו בתקופה מרץ למאי האחרונים - וזה אומר שניתן לראות בקלות מי הבנק הזול בישראל בתחום המשכנתאות.

מדובר בנתונים שעד כה לא היו נגישים לציבור, ובנק ישראל מתכנן לפרסם מעתה אחת לחודש את נתוני החודש הקודם, בתקווה להגביר את השקיפות ואת התחרות בתחום, שיש לציין, גם ככה נחשב לאחד התחרותיים בישראל כיום.

אז מה חושפים הנתונים?

לפי נתוני חודש מאי האחרון, הריבית הממוצעת החזויה במערכת הבנקאית בישראל עומדת על 5.67%. בחזויה הכוונה שזה סך הריבית שאדם שנטל משכנתה בחודש מאי צפוי לשלם לאורך כל המשכנתה, תוך התחשבות בתחזיות הנוכחיות לאינפלציה ולשיעורי ריבית בנק ישראל.

לפי נתונים אלו, הבנק הבינלאומי גובה את הריבית הנמוכה ביותר, 5.45%, ובנק ירושלים גובה את הריבית הגבוהה ביותר, 7.27%. הריבית בשאר הבנקים יחסית זהה, עקב התחרות הגבוהה שכבר קיימת בין הבנקים בתחום המשכנתאות, כאמור, ונעה בין 5.59% ל-5.71%.

מבחינת הבנקים הגדולים במערכת הבנקאית בישראל, בנק מזרחי טפחות, שהוא גם הבנק הגדול בישראל בתחום המשכנתאות, גבה את הריבית הממוצעת הגבוהה ביותר בתקופה הזו, 5.71%, אחריו בנק הפועלים, עם ריבית ממוצעת של 5.56%, ודיסקונט עם 5.59%.

ומה עם המסלולים השונים?

הנתונים מציגים גם את הריבית הממוצעת שגבה כל בנק במסלולים השונים.

כך, במסלול הפריים הציע בנק הפועלים בממוצע את שיעור הריבית הנמוך ביותר, 5.75%, בעוד שבנק ירושלים, גם במקרה הזה, הציע את הריבית הגבוהה ביותר, 7.09%.

במסלול הקל"צ, שהוא למעשה המסלול היחיד בו הריבית אינה משתנה, הריבית הממוצעת במערכת הבנקאית עמדה במאי האחרון על 4.95%. את הריבית הנמוכה ביותר הציעו בנק לאומי והפועלים, 4.89%, ושוב - הריבית הגבוהה ביותר שייכת לבנק ירושלים, 6.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully