וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ליבה לליבה: החרדים פונים לענף הבנייה

שתי ציפורים במכה: עשרות חרדים נכנסו לאחרונה לעבודה במשרה מלאה בענף הבנייה, לאחר שסיימו הכשרה מקצועית באקדמיה למקצועות הבנייה. מדובר בפתרון לשתי בעיות במקביל - שילוב חרדים בשוק העבודה, ומענה למחסור החמור בכח אדם בענף הבנייה

מנהל באתר בנייה. ShutterStock
החרדים פונים לענף הבנייה/ShutterStock

היום (ד') התקיים ביקור מיוחד של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, וצוותו באקדמיה למקצועות הבנייה. במהלך הביקור, התבשר השר כי עשרות חרדים עברו לאחרונה הכשרה במסגרת קורס ייעודי ונכנסו לעבודה במשרה מלאה בענף הבנייה.

הדבר משמח במיוחד כיוון שהוא מציע פתרון ומענה לשתי בעיות שונות המעסיקות את מדינת ישראל בימים אלו - שילוב חרדים בשוק העבודה, וכן המחסור החמור בכח אדם בענף הבנייה, ובמיוחד בכח אדם ישראלי ויציב.

פרויקט האקדמיה למקצועות הבנייה, בהובלת הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה בישראל, יצא לדרך בשנת 2022, ביוזמתם של ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ויצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, כשהמטרות העיקריות הן: להפעיל הכשרות במגוון רחב מאוד של מקצועות הבניה וניהול בניה, לקדם מהלך לשיתוף המדינה בהכשרה והשמה של אלפי עובדים חדשים וכן להניע עבודה ישראלית שחסרה בענף הבניה, בין היתר על ידי שילוב אוכלוסיות מודרות כמו חרדים, מיעוטים, ועוד.

האקדמיה למקצועות הבניה. יח"צ,
האקדמיה למקצועות הבניה/יח"צ

שלב הפיילוט שהתקיים בשנת 2022 רשם הצלחה גדולה, כשיותר מ-200 תלמידים חדשים למדו בהכשרה ייעודית, כשבסוף מסלול ההכשרה הם ידעו שמחכה להם תפקיד אצל אחד מהמעסיקים הגדולים בענף. כמו כן, רובם שולבו ומועסקים עד היום.

ראשי האקדמיה, דוד יהלומי, מנכ"ל הקרן לעידוד ענף הבנייה בישראל, שמוביל את האקדמיה יחד עם ראול סרוגו, יגאל סלוביק, ערן סיב ויצחק מויאל, בירך את השר בפגישה ואמר כי: "יחד, עם השותפים המופלאים נוצרה קואליציה מופלאה ואנו נרגשים לנוכח דבריו של השר גולדקנופף, וכן מודים על התמיכה של המדינה, שביכולתה לשנות מציאות דרך הכשרה מקצועית ושילוב בענף. נמשיך יחד עם המדינה בכל הכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully