וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף להשלכת פסולת בניין בשטחים פתוחים?

מתקן חדש ומתקדם לטיפול ומיחזור פסולת בנייה והריסה החל לפעול במתחם חירייה, בתמיכת המשרד להגנת הסביבה; המתקן נותן מענה לענף הבנייה באזור ויגדיל משמעותית את מיחזור פסולת הבנייה לשימוש חוזר | בלעדי

מתקן הפסולת החדש במתחם חירייה. יואב לוינסקי,
מתקן הפסולת החדש במתחם חירייה/יואב לוינסקי

בשורה שמריחה לנו טוב: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה את תוכנית המשרד להגנת הסביבה בשיתוף איגוד ערים דן לתברואה, להקמת מתקן חדש ומתקדם במתחם חירייה, לטיפול בפסולת בנייה במרחב גוש דן.

המתקן, שהקמתו הסתיימה ופעילותו החלה בימים אלה, צפוי לתת מענה לפסולת בנייה הנוצרת בגוש דן, שבה מתוכננים פרויקטים רבים לבנייה בשנים הקרובות.

למה צריך מתקן כזה?

על פי הערכות המשרד להגנת הסביבה, בכל שנה נוצרות בישראל כ-7.3 מיליון טונות פסולת בנייה שמקורן במיזמים של בנייה חדשה, בהריסת מבנים, בשיפוצים של מבנים, בסלילת כבישים ובהקמת תשתיות.

רק פחות מ-6 מיליון טונות פסולת בנייה מגיעות לאתרי טיפול מוסדרים, ויותר ממיליון טונות פסולת בנייה מושלכות לשטחים הפתוחים שלא כחוק. הגידול הצפוי בפסולת הבנייה מוערך ב-2% לשנה.

המצב הנוכחי מוביל לבעיות סביבתיות וכלכליות קשות ולמפגעים תברואתיים ובטיחותיים. אלו כוללים בין השאר פגיעה בשטחים פתוחים, שרפות פסולת הפוגעות בבריאות הציבור, זיהום מי תהום וקרקעות ופגיעה במשק הנדל"ן ובהכנסות המדינה.

איך יעבוד המתקן החדש?

המתקן החדש, בבעלות החברות שטאנג ריסייקל ורדימיקס, מציע ציוד וטכנולוגיה חדישים המאפשרים עיבוד יעיל של פסולת הבנייה וההריסה. הוא צפוי לטפל בכ-2,000 טונות פסולת בנייה ביום.

על ידי שימוש בטכנולוגיה זו, ניתן להפחית את כמות הפסולת הנשלחת למטמנות ולשטחים הפתוחים בצורה בלתי חוקית ולקדם שימוש בחומרים ממוחזרים בפרויקטים של בנייה וסלילה.

המשרד להגנת הסביבה יפקח על המתקן באופן קפדני כדי לוודא כי הפסולת ממוינת, מופרדת ומעובדת בצורה אחראית לסביבה, תוך הפיכתה למשאב שניתן להשתמש בו בפרויקטי בנייה וסלילה חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מתקן הפסולת החדש במתחם חירייה. יואב לוינסקי,
מתקן הפסולת החדש במתחם חירייה/יואב לוינסקי

מתקן זה הוא נדבך נוסף בפעילות המשרד להגנת הסביבה לקידום הטיפול בפסולת בכלל ובפסולת בנייה בפרט. במקביל, מקדם המשרד להגנת הסביבה את חוק הטיפול בפסולת בנייה, אשר נדון בימים אלו בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.

מטרותיו העיקריות של החוק להסדיר את התחום ולצמצם התופעה של השלכת פסולת בשטחים הפתוחים ושרפתה. החוק יביא להסדרת שרשרת הטיפול בפסולת בנייה, לצמצום משמעותי של תופעת ההשלכה הפירטית של פסולת בנייה ולשיפור איכות חיי התושבים והסביבה.

מתקן הפסולת החדש במתחם חירייה. יואב לוינסקי,
מתקן הפסולת החדש במתחם חירייה/יואב לוינסקי

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "פסולת הבנייה בישראל, מדינה עם פיתוח נרחב, מהווה אתגר גדול שמצריך מאמץ משותף של המגזר הפרטי והממשלה להתמודדות עם האתגר. במקביל לקידום חוק לטיפול בפסולת בנייה, המשרד פועל באמצעים רבים להרחבת הטיפול בפסולת בכלל ופסולת בנייה בפרט, במטרה לצמצם את נפח הפסולת המוטמנת ולמנוע השלכות פסולת לא חוקיות בשטחים הפתוחים. המתקן החדש מבטיח טיפול ומיחזור נכון של פסולת הבנייה והריסות, והמשרד רואה בו אבן דרך משמעותית במדיניות הפסולת של המשרד והפיכת פסולת למשאב".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מינהל התכנון פועל במשנה מרץ לטיפול במשבר הפסולת, ופועל לקדם פתרונות לטיפול בכל סוגי הפסולת ובפרט בטיפול בפסולת בניין. זאת, מתוך תפיסה של כלכלה מעגלית, המקדמת שימוש חוזר בחומרים ולאור היקפים גדולים של פרויקטים להתחדשות עירונית ובניה מסיבית למגורים ולתשתיות במדינה הצומחת. המתקן החדש בחירייה הוא חלק ממערך הארצי הכולל המתוכנן והוא ייתן מענה לצרכי מטרופולין תל אביב ההולך וגדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully