וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מפעלים חדשים ומאות מקומות עבודה: הופקדה תכנית רמ"י בעמק יזרעאל

רשות מקרקעי ישראל מדווחת על הפקדתה של תכנית הרחבת אזור התעשייה בעמק יזרעאל, הכוללת תוספת של כ-1,100 דונם לאזור התעשייה הקיים ומאפשרת קליטה של כ-100 מפעלים חדשים, מה שירחיב משמעותית את אפשרויות התעסוקה באזור

הדמיות הרחבת אזור תעשיה שגיא 2000. .ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ,
הדמיות הרחבת אזור תעשיה שגיא 2000/.ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ

בשורה לתושבי מועצה אזורית עמק יזרעאל: תכנית חדשה של רשות מקרקעי ישראל להרחבת אזור תעשייה שגיא 2000 דרומית למגדל העמק - מציעה פתרונות להקמת מפעלי ייצור, בצעד שירחיב את אפשרויות התעסוקה לתושבי הסביבה ויהווה תרומה ממשית לכלכלת האזור כולו.

התוכנית, שיזמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם מועצה אזורית עמק יזרעאל ועיריית מגדל העמק להרחבת אזור התעשייה הקיים שגיא 2000, מתוכננת כחלק בלתי נפרד ומשלים לאזור התעשיה הקיים באמצעות חיבורי דרכים ותשתיות המשכיים וכן באמצעות יצירת מערכת תפקודית אחודה לאזור התעשיה כולו.

התכנון המוצע יאפשר קליטה של למעלה מ-100 מפעלים חדשים ויאפשר את המשך פיתוחו של אזור התעשייה שגיא 2000 הקיים בהתאם לצורכי התעשיינים, כפי שעלו מן השטח, ובהתאמה לצפי גידול האוכלוסייה ושיעור המועסקים באזור.

סך זכויות הבנייה העיליות (העיקריות) בתוכנית מסתכמות בלמעלה מ-1,275,000 מ"ר בתכנון מיטבי ויעיל של הקרקע.

הדמיות הרחבת אזור תעשיה שגיא 2000. .ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ,
הדמיות הרחבת אזור תעשיה שגיא 2000/.ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ

היקף, מיקום ופרישת השימושים שמוצעים בתכנית נבחנו ונבדקו בהקשר האזורי הרחב של צורכי האוכלוסייה, מאפיינים הפיזיים של הסביבה, פוטנציאל יתרת שטחי התעשייה הפנויים לשיווק באזור, מגמות השוק ועוד. כלל הנתונים היוו את אבני היסוד למסמך הפרוגרמתי המעמיק לאורו הוכנה התכנית.

התכנית לוותה בין היתר גם ע"י תסקיר השפעה על הסביבה, במסגרתו נבחנו השפעות סביבתיות, כלכליות תחבורתיות ועוד, שעשויות לנבוע מאישור תכנית זו. תובנות ממצאי התסקיר עמדו בבסיס בחינת חלופות הפיתוח שנבדקו במסגרת קידום התכנית ובהמשך השפיעו על עיצוב התכנית ועל קביעת הוראותיה.

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל ברך על הפקדת התוכנית ואמר כי "התוכנית היא בשורה של ממש הן למועצה האזורית עמק יזרעאל ותושביה והן ברמה הלאומית לחיזוק הצפון. התכנית תאפשר הוספה של כ100 מפעלים חדשים שיהוו אפשרויות תעסוקה ופיתוח נרחבות ומגוונות, יהיו אבן שואבת לאוכלוסיה צעירה ומשפחות כל אלה יחד יביאו לתנופה משמעותית לאזור הצפון".

עידית הוברמן מתכננת מחוז צפון ברמ"י: אני מברכת את כלל השותפים ומציינת לטובה את שיתוף הפעולה בין עירית מגדל העמק ומועצה אזורית עמק יזרעאל. הליווי הצמוד של מוסדות התכנון וגופי הסמך סייע רבות ועזר לקידומה של התכנית .

התוכנית הוכנה על ידי האדריכל אילן איזן ואדריכל הנוף אלון לבנה, מחברת האדריכלים - א. ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully