וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לתאגידים: נוהל חדש המקל על תהליך העברת זכויות בנכסים

נוהל חדש המקצר את תהליך העברת הזכויות בנכסים שבהם רשומה הערה בדבר הגבלה על העברה לזרים. נוהל זה יביא להקלה נוספת על הנטל הבירוקרטי ושיפור עשיית העסקים בישראל

במטרה לייעל את תהליך העברת זכויות בנכסי תאגידים שבהם רשומה הערה בדבר הגבלה על העברה לזרים, גיבשו רשות מקרקעי ישראל והרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים נוהל חדש ומקל.

עד היום, כשהייתה מוגשת ללשכת רישום מקרקעין בקשה להעברת זכויות לתאגיד מסוים, בנכס שבו רשומה הערה על הגבלת העברה לזרים, היה צורך בהמצאת מכתב הסכמה מרמ"י לביצוע העברת הזכויות, תהליך שמעצם טיבו האריך את תהליך הרישום.

מאחר שחלק ניכר מהתאגידים הרוכשים הם ישראליים, שבהם בעלי המניות או החברים הם אזרחי ישראל, רמ"י אישרה באמצעות הנוהל החדש כי במקרים אלה ניתן להסתפק באישור והצהרת עו"ד המאשר שהתאגיד אינו זר, כהגדרתו בחוק.

אנשי עסקים לוחצים ידיים. ShutterStock
אנשי עסקים לוחצים ידיים/ShutterStock

נוהל זה צפוי להביא להקלה וטיוב הבירוקרטיה ולקיצור משמעותי ביותר של תהליך העברת הזכויות לתאגידים בנכסים בהם רשומה הערה על הגבלת העברה לזרים.

מנהל הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, עו"ד דוד שני: "זו בשורה נוספת לציבור שהתאפשרה בזכות שיתוף הפעולה הפורה של רמ"י והרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין. מהלך זה מצטרף לשורה של נהלים מקלים שקבעה הרשות בשנים האחרונות בשל רצונה לטייב את תהליכי הרישום ולהקל על הנטל הבירוקרטי, והכל במטרה לקדם את הזכויות הקנייניות של הציבור והמדינה, ולהביא לשיפור בקלות עשיית העסקים בישראל".

מנהל חטיבת השרות ברשות מקרקעי ישראל, עו"ד מורן גליקשטיין: "אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה של רמ"י עם הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין. רמ"י קבעה כיעד עיקרי את פישוט תהליכים והקלה על הציבור, ומהלך זה בהחלט יקל על הליך העברת זכויות. בקרוב יפורסמו הקלות נוספות לציבור הרחב ולמייצגים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully